Gå til innhold

mettende mat så nær 0 kalorier som mulig? HVA?

Anbefalte innlegg

Skrevet

HVA av mettende mat inneholder minst kalorier? (ekstra, tenker ikke som et eget måltid)

Finnes en liste noe sted så gi meg gjerne link! :)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Grønnsaker, linfrø, kruskakli

Anonymous poster hash: 424be...17c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Alt inneholder kalorier, i alle fall om du skal spise så mye at du blir mett. Et par liter vann bør stilne metthetsfølelsen litt i alle fall.

Anonymous poster hash: 00759...522
  • Liker 3
Skrevet

Grønnsaker, linfrø, kruskakli

Anonymous poster hash: 424be...17c

Takk for et seriøst svar :)

Skrevet

Agurk, løk, alle typer salatblader har omtrent ingen kcal. Aubergine inneholder ca 50 kcal i en hel og der får du masse mat. Kikerter er veldig mettende og har ca 120 kcal i 100 gram hvis jeg husker riktig. I en sånn boks fra Go Green er det ca 170 gram kikerter (+ vann). De kan ristes i ovnen og brukes som snacks. Et beger yoplait dobbel 0 har 50 kcal men er kanskje ikke SÅ mettende. Jeg pleier å hive oppi en eller to ss med kruskakli og innbiller meg at det hjelper. Egg er veldig mettende og er ca 90 kcal.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Sultfølelse kommer ofte av lavt blodsukker og ikke nødvendigvis "tom" mage, så det er nok vanskelig å bli skikkelig mett på lite kalorier. Mine favoritter er blomkål (31kcal/100g), brokkoli (35kcal/100g).

Jeg faster en gang i blant og da drikker jeg buljong, haha :) 50kcal/liter så vidt jeg husker. Varm drikke døyver sultfølelse mer enn kald!

Anonymous poster hash: a0143...b13
AnonymBruker
Skrevet

Blomkålsuppe er også en superfavoritt hos meg! Jeg pleier å kjøpe kremet blomkålsuppe fra toro og 2-3 blomkålhoder. Jeg koker blomkålen sammen med suppa så næringen som "kokes vekk" fortsatt er i suppa, og moser blomkålen med stavmikser. Så legger jeg til en halv liter ekstra vann så det ikke bare er "mos", og et fedd hvitløk og en god del pepper for å gi suppa litt "kanter" ;)

Resultatet er en supergod og supersunn suppe med bare ca 80kcal per 3dl(som er en vanlig porsjon for meg). Og ja, da blir jeg mett :D

• Liker 1
Gjest Citronella
Skrevet

Det er kalorier som gjør at du blir mett og får maskinen Kroppen til å yte og Hjernen til å fungere. Enten i form av fett eller karbohydrater.

Skrevet

Sultfølelse kommer ofte av lavt blodsukker og ikke nødvendigvis "tom" mage, så det er nok vanskelig å bli skikkelig mett på lite kalorier. Mine favoritter er blomkål (31kcal/100g), brokkoli (35kcal/100g).

Jeg faster en gang i blant og da drikker jeg buljong, haha :) 50kcal/liter så vidt jeg husker. Varm drikke døyver sultfølelse mer enn kald!

Blomkål 23kcal/100g og brokkoli 28kcal/100g:)

AnonymBruker
Skrevet

Blomkål 23kcal/100g og brokkoli 28kcal/100g:)

I så fall tar vel appen min feil :) Uansett ikke mye om å gjøre, og slik jeg ser det er det alltid bedre å overvurdere enn undervurdere ;)

• Liker 2
Skrevet

Det som funker best for meg, er mager cottage cheese. Det er kalorifattig (79 kcal per 100 gram tror jeg?), og er det som holder meg mett lengst. For meg nytter det lite å småspise på andre ting som kanskje inneholder mindre kalorier, da blir jeg fort sulten igjen. En skål mager cottage cheese og en håndfull druer er ypperlig som mellommåltid, og holder meg mett lenge nok. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...