Gå til innhold

Når dere drar fra hunden

Anbefalte innlegg

Gjest Unknown
Skrevet

Setter dere voffen på et rom da? Mener dere dette er dyremishandling om man gjør det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, ikke om den får tilgang til et helt rom, det er kjempeflott. Jeg har mindre sansen fordi som plasserer hunden i et bur når de reiser fra den.

• Liker 2
Skrevet

Han får gå fritt i stue og kjøkken, resten lukkes av. Et rom synes jeg er greit, stor fordel om de kan velge mellom å ligge høyt og lavt, på gulv og på noe mykt, har plass til å tasse litt rundt og har tilgang til vann. :)

Skrevet

Han har fri tilgang til hele leiligheten. Han gjør ikke noe ugagn uansett

Skrevet

Hunden disponerer hele huset, men holder seg til sin plass i sofaen eller i buret.

Gjest Unknown
Skrevet

Nei, ikke om den får tilgang til et helt rom, det er kjempeflott. Jeg har mindre sansen fordi som plasserer hunden i et bur når de reiser fra den.

Vurderer egt å ha min på et rom med rundt 12-14 kvm om det er bra? Der har lille gullet tilgang til soveplass, leker og mat/vann

AnonymBruker
Skrevet

For noen timer er det greit, ikke for en hel dag.

Anonymous poster hash: 5033c...d61
Gjest Unknown
Skrevet

For noen timer er det greit, ikke for en hel dag.

Min dag ser ut som dette:

07.30-08.00: en god luftetur

08.20: dra på skolen

10.10-10.20: kort luftetur og litt kos

12.10-12.20: -||-

15.30: hjem fra skole

15.00-16.00: luftetur og leking ute

Resten av dagen med hunden

AnonymBruker
Skrevet

Dersom du er hjemme og lufter hunden i løpet av dagen er det helt ok.

Gjest Unknown
Skrevet

Dersom du er hjemme og lufter hunden i løpet av dagen er det helt ok.

For min del er dette et selvfølge!

AnonymBruker
Skrevet

For min del er dette et selvfølge!

Veldig bra. Slik burde alle tenke. Uheldigvis har ikke alle denne muligheten. I mitt tilfelle er hunden alene fra 09-16, men har hele leiligheten til rådighet og kan forflytte seg ettersom hvor temperaturen er mest behagelig. Vann, mat og leker er selvfølgelig også tilgjengelig.

• Liker 2
Skrevet

Det er selvfølgelig helt greit! For valper og unghunder så er et rom å anbefale, rett og slett fordi man må valpesikre, og ikke alle rom egner seg like bra som et trygt oppholdssted for en liten pøbel. :fnise:

Jeg stoler på at min voksne hund ikke finner på noe pøbelskap lengre, men jeg må stenge hunden inne på et rom på varme sommerdager og kalde vinterdager, rett og slett for at hunden skal ha det best mulig. Jeg liker best å la hunden være på kjøkkenet, for det er et rom som brukes når jeg er hjemme også, så det er dit hun går å legger seg hvis hun ønsker å slappe av litt på egenhånd.

Skrevet (endret)

......når vi drar løper hunden ned trappa og "banker på" hos leieboeren som da stort sett slipper den inn og har den hos seg til vi kommer hjem. Da kommer hunden på eget initiativ "hjem". Håper aldri han flytter..........

Endret av Sirah
  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Når jeg hadde hund så hadde han tilgang til stue, kjøkken og gangen. Han trivdes best i buret sitt og lå alltid og sov der når jeg kom hjem fra jobb. Det var aldri problemer med at han ødela eller tygde på noe så derfor kunne han ha tilgang.

Anonymous poster hash: 8198d...ddd
Gjest Unknown
Skrevet

Når jeg hadde hund så hadde han tilgang til stue, kjøkken og gangen. Han trivdes best i buret sitt og lå alltid og sov der når jeg kom hjem fra jobb. Det var aldri problemer med at han ødela eller tygde på noe så derfor kunne han ha tilgang.

Anonymous poster hash: 8198d...ddd

Gullet mitt er bare en valp på 8 uker, så snuppa biter på alt mulig!

Skrevet

Hunden min har tilgang på enten hele underetasjen med unntak av bad og et rom (hun finner på mye jævelskap, så for å slitte øddelagte ting, låser vi to av rommene) eller 1.etg og 2. etg med stue og kjøkken. Selv om hun ikke skal ligge i soffaen, er det som oftest der eller i buret vi finner hun.

Hun har vann tilgjengelig i løpet av hele dagen, mat får hun før vi drar og når vi kommer hjem fra jobb. Har jeg fri tar jeg turen hjem og lufter hun. (Mamma og pappa som eier, jeg har "flyttet")

AnonymBruker
Skrevet

Vår har tilgang til stue/kjøkken (dvs hele leiligheten unntatt soverom og bad). Vi fjerner alle farlige gjenstander.

Jeg dømmer ikke folk som setter dem i bur heller. Vår hund har fått tak i blant annet et pillebrett som han spiste opp. Det lå høyt oppe, så vet ikke hvordan han fikk tak i det. Det kunne ha endt stygt. Gikk heldigvis bra. Hadde unngått dette hvis han var i bur. Hadde hunden min f.eks. Spist på ledninger eller møbler, hadde det nok vært tryggest for ham å vært i bur.

Men så lenge han ikke gjør det, tenke jeg at jeg hadde ikke likt å forholdt meg til et så lite område som et bur i 6-8 timer, så det gjør nok ikke hunden min heller.

Anonymous poster hash: ff9df...12d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...