AnonymBruker Skrevet 27. mai 2015 #1 Skrevet 27. mai 2015 Jeg baker ofte brød. Det er ikke så grovt, så ikke det sunneste - det er et havrebrød bestående av hvetemel og havregryn, litt olje, salt, pittelitt sukker og gjær. Smaker godt og ungene elsker det. Men i dag regnet jeg på kalori-innholdet og får det til at EN skive inneholder 180 kalorier?? Var ikke det i overkant mye på et hjemmebakt brød...eller....? Noen andre som baker noe tilsvarende og vet sånn ca innhold? Anonymous poster hash: 2e987...eee
Gjest me2u Skrevet 27. mai 2015 #2 Skrevet 27. mai 2015 (endret) Dette brødet har iallefall totalt ca. 1800 kcal. Kommer da an på hvor mange skiver/hvor tykke/tynne du får på det.http://www.bakehuset.no/produkter/naturlig-sunt-havrebrod/ Endret 27. mai 2015 av me2u
elcomp Skrevet 27. mai 2015 #3 Skrevet 27. mai 2015 Min erfaring er at brød generelt ligger på 200-250 kcal per 100 gram. Hvor mye veier 1 skive av brødet ditt?
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2015 #4 Skrevet 29. mai 2015 Det kommer an på hvor store skivene er, men oljen bidrar nok til å kjøre dette kraftig opp i kaloriinnhold, ja. Sånn veldig generelt og grovt sett, pleier en brødskive å innholde ca. halvparten av kaloriene du fant ut at en skive av ditt brød inneholder. Hvordan har du regnet ut dette? Har du tatt med i beregningen at massen til brødet endrer seg ved steking. Når du steker brødet, fordamper masse vann, så du må regne ut kaloriinnhold før steking hvis du skal få riktig tall. Anonymous poster hash: 2c6c2...e37
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2015 #5 Skrevet 29. mai 2015 Skal du ha nøyaktig kaloriinnhold så må du beregne kaloriinnholdet i alle ingrediensene og regne ut kalorier i forhold til mengde innhold i brødet. Er du diabetiker eller bare intrerresert i kalorier? Anonymous poster hash: d18e2...a8b
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2015 #6 Skrevet 29. mai 2015 Takk for svar alle sammen! Jeg er diabetiker ja, hvordan tippet du det? Jeg vil og må ha stålkontroll. En skive veier ca 50g,har regnet på det igjen og tror en skive er ca 120 kal. TsAnonymous poster hash: 2e987...eee
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå