kelinn Skrevet 27. mai 2015 #1 Skrevet 27. mai 2015 I januar 2014 fikk jeg ånden over meg, og bestemte meg en gang for alle at nå skulle jeg ned i vekt. Jeg meldte meg på Roedekurs, og har hele veien fulgt et opplegg bestående av sunn og riktig livsstilsendring, kombinert med økt trening. I november 2014 nådde jeg 30 kilo. Jeg har noen kilo til jeg ønsker å gå ned, men har stått stille en stund nå. Jerg har iallfall ikek gått opp igjen, og håper å klare den siste biten om ikke lenge. Uannsett, jeg har allerede nådd en BMI på normalvektig, og er veldig, veldig stolt over dette. Jeg er fornøyd med livsstilen jeg lever i dag, jeg har lært meg å sette pris på treningen. Jeg elsker det nye livet mitt, og er veldig fornøyd med å ha fått til det jeg har gjort. Og mest av alt, jeg er veldig stolt av å ha kontrollert dette via riktig mat og trening. Vektnedgangen min er jo ene og alene et bevis på at jeg allerede har klart på ta kontroll over min livsstil, og lykkes med det! I helgen snakket jeg med en venninne som kjenner min bakgrunn til vektnedgang. Hun forteller meg at det går rykter om at jeg er slankeoperert. Og at det er ikke bare en som sier det, men flere. Hun har i de tilfellene hun har hørt det avkreftet rykte. Men jeg ble veldig lei meg når jeg hørte dette. Ikke misforstå meg. Jeg er ikke prinisipelt mot slankeoperasjoner. Det er de som av medisinske årsaker er nødt til å velge den veien. Og jeg har all min tillitt til helsepersonell som vurderer hvor vidt enkelte trenger dette, og gir dem den anbefalingen. Men jeg mener min vei likevel er en helt annen. Jeg er ikke bare stolt av det å ha gått ned i vekt. Men jeg har kommet veldig godt i form, jeg trener mye, og jeg elsker det! Jeg har dessuten kontroll på livet, i en helt annen grad enn jeg hadde før. For meg var overvekten en tung balast å bære med mye mobbing i bagasjen fra ungdomsårene. Det å ha kommet dit jeg er i dag har vært en måte å befri seg fra den tiden også. Jeg nevnte dette hun ene venninna mi hadde sagt for en annen venninne. Og da hører jeg IGJEN at hun også har hørt folk tro jeg er slankeoperert. Hun har selvfølgelig også avkreftet dette. Men jeg blir så innmari lei meg når jeg hører dette.. Jeg vet ikke om det er riktig eller galt av meg. Jeg skjønner at det er kanskje ikke helt normalt å rase ned 30kg i vekt sånn på 11 måneder. Men jeg er så innmari stolt over det jeg har gjort, og føler denne "beskyldningen" er feil. Jeg vet ikke helt hva man skal gjøre.. Jeg liker ikke å skryte hemningsløst over meg selv. Men jeg har lært meg å være rask å fortelle hvordan når folk gir meg et komplement iallfall. Men jeg kan liksom heller ikke poste en fb-status: "Hei alle, jeg er ikke slankeoperert om dere tror det.". Folk mener det sikkert ikke vondt, men jeg er jo virkelig ikke operert! 4
Summers Skrevet 27. mai 2015 #2 Skrevet 27. mai 2015 Du kan ikke snu tankegangen din og heller fokusere på at du har gjort en så god jobb at alle andre tror du må ha "jukset"? 10
Gjest iGirl Skrevet 27. mai 2015 #3 Skrevet 27. mai 2015 Spiller det egentlig noen rolle hva folk tror så lenge du vet hva som er sannheten? Det burde ikke det. 2
mijaa Skrevet 27. mai 2015 #4 Skrevet 27. mai 2015 Du kan ikke snu tankegangen din og heller fokusere på at du har gjort en så god jobb at alle andre tror du må ha "jukset"? Godt tips! For øvrig er det virkelig utrolig bra jobba! Vær stolt av deg selv og hva du har fått til, og ikke bry deg om hva folk sier. Venninner og du selv avkrefter jo ryktene, så snakket burde gi seg snart.
minister-mio Skrevet 27. mai 2015 #5 Skrevet 27. mai 2015 Drit i alle andre, du vet hvilken super jobb du har gjort for deg selv, ditt liv og din helse.
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2015 #6 Skrevet 27. mai 2015 Grattis! Så flink du har vært Kan jeg få låne litt av din viljestyrke? Anonymous poster hash: db37d...d52
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2015 #7 Skrevet 28. mai 2015 Du får poste en facebookstatus som sier: " Juhuuu... Jeg har klart å gå ned så mye i vekt at enkelte tror jeg må ha slankeoperert meg! Utrolig hva man kan oppnå med litt viljestyrke! #stoltavmegselv #GR forever" eller noe tilsvarende... Anonymous poster hash: 70db1...c64 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå