Gå til innhold

Lyver styrer?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hvordan skal en forholde seg til at styrer tilsynelatende lyver? Dette er kanskje bare en fillesak, men det går på tilliten. Gjelder noe hun har sagt til andre om mitt barn, noe helt uskyldg, som hun benekter at hun har sagt. Jeg skjønner liksom ikke helt hvorfor hun benekter å ha sagt det når det er helt uskyldig? Jeg har foreldreansvaret. Har hun taushetsplikt overfor de andre? Jeg stoler på at de andre snakker sant da de var veldig detaljerte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En styrer har taushetsplikt når det gjelder ALT som har med ditt barn å gjøre. Nå har du ikke skrevet noe om hvem som har fortalt deg hva styreren har sagt om ditt barn, men alt som blir sagt om ditt barn skal holdes innenfor barnehagens fire vegger. Dersom det ikke er helst spesielle grunner, da. Men som du sier, så var dette snakk om en "filleting". Ville vurdert å byttet barnehage, jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styrer har taushetsplikt ja. Kan diskutere med ansatte med ansvar for barnet ditt. Muligens rette spørsmål til eierstyret om det er problemer som må løses, men da bør det anonymiseres først. Og eierstyret har i så fall ikke lov til å snakke med deg om det, de har også taushetsplikt.

Hvor uskyldig var dette da? Jeg mener - om hun har sagt "Nina elsker å spille ball og vil alltid spille mer" ville jeg ikke si at det komme runder taushetsplikten. Om hun forteller andre barns foreldre at Nina tisser i buksen hver dag, og er veldig flau over det, syns jeg hun har gått laaaangt over streken.

Det er faktisk straffbart for styrere (og andre ansatte) å gå ut med taushetsbelagt informasjon. Men grensene for hva som er taushetsbelagt og ikke er vanskelige å se - derfor bør en styrer rett og slett la være å snakke om enkeltbarn med andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Dette gjelder noe hun har sagt til min eks. Jeg skjønner ikke hvorfor hun benekter å ha sagt det? Jeg skjønner ikke poenget. Hun sier hun ikke tar parti med noen av foreldrene, og det er vel og bra det. Men hvorfor benekte noe hun har sagt da? Jeg vil bare ha fakta på bordet. Jeg tar ikke stilling til hvorvidt det var greit eller ikke.

Har hun taushetsplikt mht hva hun har sagt til min eks? Det er som sagt jeg som har foreldreansvaret, min eks har ikke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om din eks er faren til ditt barn, og det styreren har sagt dreier seg om barnet deres, og ikke deg eller din behanding av barnet, ville jeg ikke definert det innunder taushetsplikten.

At du har foreldreansvaret betyr ikke at faren ikke har rett til innsyn i barnets liv og hverdag, og her var det jo snakk om helt uskyldig informasjon som du sier.

Hvorfor styreren benekter å ha sagt det, er litt vanskelig å gjette på.... Kanskje hun skjønner at hun ikke burde sagt det? Eller kanskje eksen din har fått infoen andre steder, og "skylder" på styreren, for å slippe flere spørsmål fra deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...