Baby Skrevet 31. august 2004 #1 Skrevet 31. august 2004 Noen som kan forklare med steg for steg hvordan jeg kan laste ned filmer? Har installert DC++, men så er det noen greier om huber og sånt.... Hva gjør jeg nå?
Cilla Skrevet 31. august 2004 #2 Skrevet 31. august 2004 DC++ er litt innviklet, også er de strenge på at du ikke kan ha incomplete filer o.l, da får man advarsel. Vi har haket av de hubene vi liker best, og når vi søker, søkes de bare i de hubene. Man kan gå inn på brukernavnene og se hvilke filer de har i sine delingsmapper. De beste er bare å prøve og lete litt, så skjønner du det etterhvert. Jeg var vant til WinMX og var et stort spmtegn i begynnelsen, men begynner nå å komme inni det. Jo mer du selv har å dele, jo flere filer får du selv tilgang til.
Lindis Skrevet 31. august 2004 #3 Skrevet 31. august 2004 Oppe til venstre i skjermbildet på DC er det bilde av en datamaskin. Når du trykker på den kommer det opp en laaang liste med hubber (plasser/rom hvor man kan dobbeltklikke og dermed gå inn i). Der finner du andre brukere som deler musikk,film og mere. Høyreklikker du på en av brukerene i listen til høyre og velger get filelist (engelsk versjon) vil du få opp alt denne brukeren deler. Finner du noe interessant, høyreklikker du på det - f.eks en film, og velger download. Da vil filmen bli lastet ned på din maskin. Inne i hubbene vil du se at brukerene har en blå, grønn eller rødoransje vegg foran seg i listen. De som er blå er folk du har lastet fra, eller folk som har lastet fra deg. Den grønne betyr at de er aktive - og disse kan laste fra alle. De som er røde er passive og bak en brannmur - disse kan ikke laste fra andre røde - fordi begge er bak en brannmur. Hvis du setter deg til aktiv og ikke klarer å laste fra noen, kan det hende du er bak en brannmur. Da må du sette deg til passiv i settings( som er ikon nr 2 fra høyre side oppe i skjermbildet) Håper dette var klargjørende for deg. Hvis ikke så bare gi en lyd Det er veldig enkelt og greit når man kommer inn i det
Baby Skrevet 31. august 2004 Forfatter #4 Skrevet 31. august 2004 Tusen takk for svar begge to! Skal prøve meg litt frem nå. :-) Kjenner dere forresten til eDonkey2000? Er det et alternativ?
Baby Skrevet 31. august 2004 Forfatter #5 Skrevet 31. august 2004 En liten ting med en gang. Må man ha filer å dele før man kan laste ned fra andre? Har ikke noe særlig på pcen min. :oops:
Cilla Skrevet 31. august 2004 #6 Skrevet 31. august 2004 På DC++ bør man helst ha filer og dele med andre, jo mer man selv har, jo mer får man tilgang til (ihvertfall slik mannen min har forklart meg det)
Sandra Skrevet 31. august 2004 #7 Skrevet 31. august 2004 Hubene har ulike kriterier, noen krever at du har mye å dele,i andre trenger du nesten ingenting.
Gjest Starya Skrevet 31. august 2004 #8 Skrevet 31. august 2004 Dersom du går på www.hublist.org kan du søke etter huber som spesialiserer seg i ulike genre, filmer, tv-serier, sci-fi osv. Du kobler til huben ved å skrive adressen i adressefeltet som er på samme side som den lange listen over huber i DC++. På denne nettsiden står det også hva de krever at du deler for å slippe inn. Det kan være lurt å finne en hub uten krav til deling først, last ned noe video, så kan du etterhvert finne bedre huber.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå