Gå til innhold

Greier å tulle til forholdene mine vær gang. Hjelp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter med et lite problem som jeg ikke helt klarer å finne en løsning på.

Siden det ble slutt med eksen for ca et år siden har jeg datet litt her og der det siste halvåret.

Men etter å ha holdt på med to forskjellige jenter på dette halvåret som jeg traff via tinder og på byen har jeg ikke greid å holde på de.

Jeg tuller det faktisk til for meg selv, jeg vet liksom ikke helt om jeg kommer til å få følelser for de og er redd for å knytte meg for mye og såre de hvis dem blir glad i meg også bare er det ikke helt den jenten for meg.

Men så ender det jo opp med at jeg starter å like de litt mer en bare som en date. Og det er da ting starter å tulle seg enda litt til, jeg blir enda mer usikker og hva jeg vil og om dette er lurt også baller det på seg med småfeil jeg gjør inntil det liksom er for sent og det bare blir tull og personer blir såret.

Og jeg vet det egentlig er min feil, og sitter litt trist igjen for jeg vet ikke hvordan jeg skal orden opp i dette og det har skjedd de tre siste forholdene og samtidig har jeg veldig lyst på en kjæreste, men får ikke så god forståelse for problemet mitt. Jeg føler meg så usikker, selv om jeg ikke er den typen så er jeg det i forhold og føler hvis jeg tuller det til så blir det bare verre og verre og vanskelig å ordne opp

Hvordan skal jeg klare å holde på jentene jeg er på vei inn i den rosa skyen med?. Tenkte kvinneguiden var et godt sted å spørre siden dere faktisk er damer og ser på problemet litt annerledes en jeg kan pluss at dette er ikke noe jeg snakker med kamerater om akkurat og kanskje har en løsning på mitt dumme problem.

Mange av dere vil sikkert tenkte at jeg er en idiot og den slags men det er faktisk ikke så enkelt og være så usikker og og greie og tulle det til selv om man ikke vil det....

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Svaret ligger i problemstillinga di.

Anonymous poster hash: c8bb9...a5a

AnonymBruker
Skrevet

Kan du være litt mer konkret på hva du tror du gjør? Skremmer du dem vekk med ting du sier eller gjør? Hvor lang tid går det før det går skeis?

Anonymous poster hash: 5500e...fd7
Skrevet

Kan du være litt mer konkret på hva du tror du gjør? Skremmer du dem vekk med ting du sier eller gjør? Hvor lang tid går det før det går skeis?

Anonymous poster hash: 5500e...fd7

Uten å røpe meg for mye er det vell at jeg blir usikker, og er ikke helt sikker på om jeg vil dette før det liksom er for sent.

Det kan være jeg for eksempel missforstår meldinger og at vi skal møtes og føler hun blir litt kald plutselig også blir jeg veldig usikker pga jeg ikke vet helt om jeg vil ha det slik osv. Også sier jeg gjerne at jeg ikke vil mer også ringer jeg gjerne dagen etterpå for jeg jeg angrer slik og vet jeg har begått en stor feil. Og da får jeg gjerne vite at hun var veldig lei seg og at alt var en missforståelse osv. Men da er det på en måte litt sent for da har ballen allerede begynt å rulle og jeg har begått en feil og selv om da jeg blir tilgitt og forsetter å holde på med de greier jeg igjen å tulle det til som regel.

Skjønner bare ikke hvorfor jeg greier å holde på med de uten å fucke det opp vær bidige gang, jeg har jo så lyst.... Men samtidig er det kanskje noe som skriker inni meg at jeg ikke kan stole på jenter. Har egentlig litt problemer med det. Hører så masse rart om dere og opplevd mye dumt.

Den ene gangen sa en jente at hun hadde begynt å bli forelsket i meg og var veldig lei seg sa hun, og jeg beklaget meg for at jeg var så dum og slo opp også videre.

Men dagen etterpå når vi snakket sa hun at hun var på narchspill samme dagen som jeg hadde sagt jeg ikke ville mer når hun var så lei seg og gitt nummeret og pratet med en annen gutt. Jeg kunne få se meldingene og hun hadde ikke gjort noe sa hun. Men hvordan kan jeg vite det?. Hun sa hun var begynt å bli glad i meg og var lei seg men allikevel gir hun nummeret sitt til en annen person og går på narch...

Tror også at noen slike lignende episoder som dette ikke akkurat hjelper på dessverre.. Har en del andre lignende historier.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er jente,og kjenner meg veldig igjen i det du skriver.Har ingen gode råd å komme med,men grunnen til at jeg roter det til hver gang tror jeg er fordi jeg er redd for å bli såret hvis forholdet tar slutt.Jeg er også redd for å miste friheten min,og kanskje gå glipp av bedre muligheter i fremtiden. Jeg er vel et klassisk tilfelle av en emosjonelt utilgjengelig person.

Anonymous poster hash: cabfa...0bd
Skrevet (endret)

Jeg er jente,og kjenner meg veldig igjen i det du skriver.Har ingen gode råd å komme med,men grunnen til at jeg roter det til hver gang tror jeg er fordi jeg er redd for å bli såret hvis forholdet tar slutt.Jeg er også redd for å miste friheten min,og kanskje gå glipp av bedre muligheter i fremtiden. Jeg er vel et klassisk tilfelle av en emosjonelt utilgjengelig person.

Anonymous poster hash: cabfa...0bd

Begynner å lurer på om jeg også er det. Er nesten redd for å gå inn i et forhold for jeg kommer garantert til å tulle det til... Det har skjedd med alle jeg har holdt på med. Den eneste jeg greide å holde på var en jente som tilgav meg alt for masse. Men det også endte i dunken.... Men hun også var en del av problemet for hun gjorde noe samme ala den dere, elsker deg men jeg lar en gutt sove med meg når vi er slått opp i 3 dager. Og selvsagt gjorde de ingenting... Hjelper ikke akkurat på med sånne ting selv om det i bunn og grunn er min feil masse av det.

Endret av Mr Green
Skrevet

Begynn å lære deg å eksternalisere omverdenen din, du internaliserer for mye, eller du lever for mye i ditt eget hodet.

Her er et godt triks, lær deg å forelske deg i alle innspill/impulser du får, helt til de neste oppstår. Det betyr ikke å handle etter alle ting som dukker opp, men å bli betatt av selv de minste tanker som skulle dukke opp.

• Liker 1
Skrevet

Begynn å lære deg å eksternalisere omverdenen din, du internaliserer for mye, eller du lever for mye i ditt eget hodet.

Her er et godt triks, lær deg å forelske deg i alle innspill/impulser du får, helt til de neste oppstår. Det betyr ikke å handle etter alle ting som dukker opp, men å bli betatt av selv de minste tanker som skulle dukke opp.

Er dette noe du gjør? Er sant at jeg tenker mye, alltid gjort det.

Skrevet (endret)

Jeg forsøker alltid å ha øvelser som kan gi meg nye innfallsvinkler.

I det siste har jeg begynt å sette meg ned med folk jeg har kjent i flere år, og forsøke å møte de med en helt blank tavle, så gjør jeg mitt beste for å i løpet av samtalen/kvelden lære meg minst én ny ting om denne personen, eller å gå fra møtet og tenke 'wow, dette visste jeg faktisk ikke om vedkommende'.

Det er ikke noe galt i å tenke, et analyserende sinn er noe av det beste vi kan ha. Problemet er når man ikke klarer å forlate sitt eget hodet, og bare fokuserer på hvordan man selv oppfatter situasjoner, om man sa noe galt, om man oppførte seg feil, osv. Det er bedre å tenke på de andre, se hvordan de oppfører seg, tenke hva som ligger bak ordene deres, finne ut hvordan de bruker kroppsspråket sitt.

Endret av Ayor
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva så om hun gir nummerert sitt til en fyr samme dag som DU har sagt du ikke gidder mer? Klarer liksom ikke se hvorfor det et ille når det var du som såret henne. Du virker som en typisk jente (er kvinne selv bare så det er sagt) som overanalyserer ting i det uendelige

Anonymous poster hash: 8a2ef...ff9

Skrevet (endret)

Hva så om hun gir nummerert sitt til en fyr samme dag som DU har sagt du ikke gidder mer? Klarer liksom ikke se hvorfor det et ille når det var du som såret henne. Du virker som en typisk jente (er kvinne selv bare så det er sagt) som overanalyserer ting i det uendelige

Det vil jo da egentlig bety at jeg ikke betydde så mye for henne som hun sa?. Ja jeg overanalyserer sikkert men alle kan ikke være barske med typisk manne tanke gang heler.

Endret av Mr Green
Skrevet

Jeg forsøker alltid å ha øvelser som kan gi meg nye innfallsvinkler.

I det siste har jeg begynt å sette meg ned med folk jeg har kjent i flere år, og forsøke å møte de med en helt blank tavle, så gjør jeg mitt beste for å i løpet av samtalen/kvelden lære meg minst én ny ting om denne personen, eller å gå fra møtet og tenke 'wow, dette visste jeg faktisk ikke om vedkommende'.

Det er ikke noe galt i å tenke, et analyserende sinn er noe av det beste vi kan ha. Problemet er når man ikke klarer å forlate sitt eget hodet, og bare fokuserer på hvordan man selv oppfatter situasjoner, om man sa noe galt, om man oppførte seg feil, osv. Det er bedre å tenke på de andre, se hvordan de oppfører seg, tenke hva som ligger bak ordene deres, finne ut hvordan de bruker kroppsspråket sitt.

Gode tips, takk

AnonymBruker
Skrevet

Det vil jo da egentlig bety at jeg ikke betydde så mye for henne som hun sa?. Ja jeg overanalyserer sikkert men alle kan ikke være barske med typisk manne tanke gang heler.

eller så betyr det att hun var veldig lei seg og trengte litt bekreftelse? Har vært der selv og kan love deg att det var han som dumpa meg jeg ville ha.

Skrevet

eller så betyr det att hun var veldig lei seg og trengte litt bekreftelse? Har vært der selv og kan love deg att det var han som dumpa meg jeg ville ha.

Bekreftelse på hva?. Det er jo på lik linje med hva jeg gjorde og gjør ofte like dumt.

AnonymBruker
Skrevet

Bekreftelse på hva?. Det er jo på lik linje med hva jeg gjorde og gjør ofte like dumt.

herregud... Hun ble dumpa av deg og gjør jo ikke noe galt ved å flørte med andre.

Skrevet

herregud... Hun ble dumpa av deg og gjør jo ikke noe galt ved å flørte med andre.

Nei, har jeg sagt hun gjør noe gale?. Det er vell heler det at hun ikke likte meg så godt som hun sa da. For da gjør man ikke slik.

AnonymBruker
Skrevet

Ikke slemt ment her. Kanskje er det lurt å få en time til psykolog for å nøste litt opp i hjernen din? :)

Anonymous poster hash: a45fb...bce

AnonymBruker
Skrevet

Nei, har jeg sagt hun gjør noe gale?. Det er vell heler det at hun ikke likte meg så godt som hun sa da. For da gjør man ikke slik.

Jo det kan man. Ble selv veldig lei meg da eksen helt uventet dumpa meg. Att jeg flørtet med andre betydde jo ikke att følelsene mine for han var borte. Det var jo faktisk du som sa til henne att du ikke ønsket noe mer.

AnonymBruker
Skrevet

ahhh...Du tester dem. Du er livredd for å bli såret.

Anonymous poster hash: efc00...796

Skrevet

ahhh...Du tester dem. Du er livredd for å bli såret.

Anonymous poster hash: efc00...796

kanskje jeg har blitt såret før=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...