Gå til innhold

Jeg er for snill!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sliter litt med en ting, og det er at jeg er for snill. Særlig når det gjelder familien. Jeg lar alltid andres behov komme foran mine, og egentlig så liker jeg det også. Men er det så lurt i lengden, siden jeg setter meg selv til side hele tiden for at andre skal ha det bra? Jeg kan rett og slett ikke si nei for da får jeg så utrolig dårlig samvittighet. Er det andre her som skjønner hva jeg mener og har det slik, og hvordan kommer man seg ut av dette mønsteret uten å bli egoistisk?

Anonymous poster hash: e40b3...fef
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg startet med et familiemedlem jeg følte meg trygg på. Denne øvde jeg på å si nei til og etterhvert sa i fra til denne så den kunne si i fra til andre hvis jeg syns det var vanskelig.

Etter det så har jeg brent meg hardt på noen venner som jeg hadde for vane å være for snill med og nå gir jeg litt mer f. i andre rundt meg. Jeg er fortsatt veldig snill, men jeg står ikke på pinne for andre lengre.

Anonymous poster hash: 3742b...b7c
AnonymBruker
Skrevet

Har vært der jeg å. Endte opp med å slite meg helt ut. Hadde en kollega ("ekstra-mammaen min") som en dag sendte meg hjem fra jobb med beskjed om å sove ut, og å slutte å ta på meg så mye. Sa jeg ja til noen på jobben var hun der fort med å spør meg om jeg var sikker, og at det var ok å si nei.

Nå som jeg er blitt eldre syns jeg det er mye lettere! Er nok ennå for snill og prioriterer ikke meg selv, men er blitt flinkere!

Anonymous poster hash: 00b5a...cb4

Skrevet

Sliter litt med en ting, og det er at jeg er for snill. Særlig når det gjelder familien. Jeg lar alltid andres behov komme foran mine, og egentlig så liker jeg det også. Men er det så lurt i lengden, siden jeg setter meg selv til side hele tiden for at andre skal ha det bra? Jeg kan rett og slett ikke si nei for da får jeg så utrolig dårlig samvittighet. Er det andre her som skjønner hva jeg mener og har det slik, og hvordan kommer man seg ut av dette mønsteret uten å bli egoistisk?

Anonymous poster hash: e40b3...fef

Høres ut som du skal bli litt mer egoistisk. Du kan begynne med å si nei. Ikke tenk at du er snill bare fordi du alltid sier ja. Man skal være snill mot seg selv også. Og folk er like glad i deg, og vil respektere deg mer om du setter litt grenser.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...