Gå til innhold

Vil jeg gå ned i vekt dersom jeg spiser mindre enn det jeg burde?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg må helst spise 1600 kcal daglig for å gå ned i vekt. Men aner virkelig ikke hva det innebærer å spise da.

For eksempel i dag så har jeg spist 5 knekkebrød med avokado og egg. Til både frokost og lunsj. Til middag så har jeg spist rester fra i går som var spagetti med kyllingkjøttdeig, hvitløk, persille og sitron. Zeroh til drikke. Men er fortsatt sulten. Men er usikker på om jeg har spist over 1600 kcal(?) Hvis jeg skal spise noe mer nå så blir det hvertfall noe sunt. Granolablanding med ekstra lett melk.

Har lastet ned appen myfitnesspal men skjønner ikke så mye av den, lol. Så, kan noen hjelpe meg? :) jeg trener forresten ikke(men beveger meg/står hele dagen på jobb). Men har tenkt å begynne i morgen, eller hvertfall i løpet av uka.

Anonymous poster hash: 12b11...91a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ingen erfaring med MFP, men har selv brukt Lifesum og Grete Roede-sidene. Veldig fornøyd med de! Anbefaler å bruke kjøkkenvekt til du har blitt fortrolig med hvor mye ting faktisk veier.

AnonymBruker
Skrevet

Du må veie maten for å finne ut hvor mange kalorier det er. Ja, du vil gå ned i vekt både på 1600 kcal og under, men du bør ikke spise mindre enn 1200 kcal :)

Anonymous poster hash: 41a7a...3b5

Skrevet

Du må nok sette deg inn i næringsinnholdet per 100 gram av hver vare du bruker. En matvekt kan være fin i forhold til ting som ikke er like lett å dele opp antall som f.eks ris, pasta, frukt etc. Da er det enkelt å logge på på Myfitnesspal :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...