AnonymBruker Skrevet 27. mai 2015 #1 Skrevet 27. mai 2015 Skal flytte til Trondheim neste sommer og har da en jente som skal begynne i 1 klasse. Ønsker at mitt barn skal gå på samme skole under alle sine skoleår og vi vil jo velge den beste skolen til vårt barn. Lurer dermed på om det er noen skoler som dere anbefaler, og om det er noen skoler i Trondheim som man virkelig burde styre unna. Anonymous poster hash: 05d5f...125
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2015 #2 Skrevet 27. mai 2015 Normalt går man jo i den skolen som er nærmest der man bor, selv om grensen mellom skolene flytter seg litt fra tid til annen. Har selv positiv erfaring fra Steindal skole på Nardo. Ellers er det noen private skoler, bl.a. to internasjonale, men det er kanskje ikke så aktuelt. Anonymous poster hash: 08ded...339
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2015 #4 Skrevet 27. mai 2015 Vi har tenkt og kjøpe bolig i en fin og rolig bydel der hvor vårt barn kan ha det fint både på skole og fritid. Derfor hører jeg med dere om hvilken skoler som er bra, og hvilken man burde styre unna. TS Anonymous poster hash: 05d5f...125
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2015 #5 Skrevet 27. mai 2015 Charlottenlund barneskole Rolig og trygg bydel, storparten er barnefamilier. Veldig lite mobbing på skolen Anonymous poster hash: a21e1...b62 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2015 #6 Skrevet 27. mai 2015 Det kommer jo andre hvor mye penger dere har. De fineste bydelene er Tyholt Singsaker og Berg. Her er det dyrest. Må nok opp I 8-10 millioner for en enebolig av grei stand. Ellers har Lade,Ranheim,Charlottenlund,Persaunet og Mobilt godt rykte. Åsvang skole på Moholt ble nylig kåret til den beste barneskolen i Trondheim. Viktig å huske at den viktigste faktoren for at barna deres skal lykkes på skolen er utdanningsnivået til foreldrene. Ikke hvilken skole man tilhører. Anonymous poster hash: be4fd...693
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2015 #7 Skrevet 27. mai 2015 Datteren vår går på Tomasskolen, og hun trives kjempegodt Som foreldre så er vi utrolig fornøyd med skolen! Ja, det er en skole med kristne prinsipper, men samtidig så er det ikke noe "hjernevasking" eller en skole der alle må være kristne. Det er godt samhold, lærerene er dedikerte og dyktige, lite mobbing og elevene trives godt. Skolen er privat, men får også støtte, så det koster ikke så mye å ha en plass der. De er veldig flinke å bruke naturen og nærmiljøet som endel av undervisningen, masse utflukter i skog og mark. Kunne ikke hatt en bedre skole! Flere elever bor langt unna, men foreldrene velger heller denne skolen kontra lokalskolen i nærmiljøet. Små klasser og tett læreroppfølging er veldig bra http://no.wikipedia.org/wiki/Tomasskolen_Trondheim_Kristne_Grunnskole Anonymous poster hash: 23352...fc1 2
teknosilje Skrevet 27. mai 2015 #8 Skrevet 27. mai 2015 Det kommer jo andre hvor mye penger dere har. De fineste bydelene er Tyholt Singsaker og Berg. Her er det dyrest. Må nok opp I 8-10 millioner for en enebolig av grei stand. Ellers har Lade,Ranheim,Charlottenlund,Persaunet og Mobilt godt rykte. Åsvang skole på Moholt ble nylig kåret til den beste barneskolen i Trondheim. Viktig å huske at den viktigste faktoren for at barna deres skal lykkes på skolen er utdanningsnivået til foreldrene. Ikke hvilken skole man tilhører. Anonymous poster hash: be4fd...693 Hæ? Har utdanningsnivået mitt noe å si for hvordan døtrene mine blir på skolen? Jeg vil tro det har mer med miljø, venner, familie osv. At ungen har det bra tror jeg gjenspeiler seg i resultat. Om man skal dra den dit.
ViljaH Skrevet 27. mai 2015 #9 Skrevet 27. mai 2015 Hæ? Har utdanningsnivået mitt noe å si for hvordan døtrene mine blir på skolen? Jeg vil tro det har mer med miljø, venner, familie osv. At ungen har det bra tror jeg gjenspeiler seg i resultat. Om man skal dra den dit. Utdanningsnivået til foreldrene sier noe om hjemmets holdning til skole og utdannelse, om det er prioritert og fremholdes som viktig i holdninger. Eller motsatt, barnet lærer hjemme at skole er teit, matte er kjempevanskelig, trening går foran lekser, osv osv. I tillegg har jo godt utdannede foreldre mye bedre forutsetninger til å følge opp podens skolearbeid. Skjønner? 2
Nevian Skrevet 27. mai 2015 #10 Skrevet 27. mai 2015 Har selv positiv erfaring fra Steindal skole på Nardo. Anonymous poster hash: 08ded...339 Jeg gikk også på Steindal - fin skole Ungdomskolen ligger jo rett ved siden av også.
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2015 #11 Skrevet 28. mai 2015 Jeg vet ikke hvilken side av byen du skal bo på, men selv bor jeg på Byåsen og Hallset har jeg mange gode erfaringer med.Anonymous poster hash: 0a8bc...fdb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå