AnonymBruker Skrevet 27. mai 2015 #1 Skrevet 27. mai 2015 Jeg vurderer å kjøpe meg en valp, en pomeranian. Problemet er at jeg går på skole og har liten mulighet til å være hjemme med valpen like etter jeg har fått ham. Har lest litt på nettet, og mange sier at det burde gå mange måneder før valpen kan være hjemme alene en hel arbeidsdag. Kan det være mulig å skaffe seg en valp like før ferien, slik at man kan være hjemme med hunden de første ukene, så et par timer borte og gradvis øke? Kan valpen være alene etter to måneder? Altså når han er ca fire måneder? Tusen takk for alle svar, vil så gjerne det beste for en eventuell hund Anonymous poster hash: 1a01c...891
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2015 #2 Skrevet 27. mai 2015 Det er veldig individuelt. Jeg har vært hjemme med min valp i tre måneder nå på grunn av arbeidsledighet, og det er jeg utrolig glad for at jeg har hatt muligheten til. Han er definitivt ikke klar til å være alene en hel arbeidsdag, og jeg hadde syntes det var direkte dårlig gjort å la han være alene så lenge. For det første så krever han mye oppmerksomhet og aktivisering gjennom hele dagen, og jeg tør ikke tenke på hvor understimulert han hadde blitt etter så lang tid. Derfor må han være på et lite, valpesikret rom når han er alene. For det andre så klarer han fysisk ikke å holde seg så lenge. En generell pekepinn er at en valp kan holde seg omtrent like mange timer som den er måneder gammel. Det vil si at min valp, som nå er fem måneder gammel ville måttet tisset og bæsjet minst en gang i løpet av en arbeidsdag. Dette er problematisk både med tanke på å få ham husrein, men jeg synes heller ikke det er greit at han skal være innestengt på et lite rom med sin egen avføring. Om man har mulighet til å komme hjem i lunsjen eller har noen som kan komme innom og lufte og leke med hunden så er det selvfølgelig annerledes. Da hadde jeg også kunnet latt min være hjemme en arbeidsdag med lettere samvittighet. Som sagt, det er veldig individuelt! Men dette er min erfaring med akkurat dette. Anonymous poster hash: 508b4...6a4
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2015 #3 Skrevet 27. mai 2015 Min valp var alene hjemme fra den var 2 uker gammel, passet på å sette fram nok mat og vann. La den i et valpesikkert område hvor det ikke var så farlig om den gjorde fra seg osv. Kom hjem i pausen hvis jeg kunne, ellers var en alene fra åtte til fire og klarte seg helt fint! Anonymous poster hash: f2e14...c8d
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2015 #4 Skrevet 27. mai 2015 TS her Da tror jeg jeg er nødt til å forhøre meg med familie, om noen har mulighet til å komme innom. De lengste dagene mine blir åtte timer, så hvis jeg ikke rekker det i lunchen, må nok noen innom. Tusen takk for svar!Anonymous poster hash: 1a01c...891 1
Howl Skrevet 27. mai 2015 #5 Skrevet 27. mai 2015 Jeg var hjemme med valpen min hele sommerferien. Da jeg begynte på skolen igjen så hadde jeg mulighet til å dra hjem i lunsjen og lufte, så hun var alene i 3 timer før hun fikk besøk en times tid i langfri, og så tre timer alene igjen før skolen sluttet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå