AnonymBruker Skrevet 27. mai 2015 #1 Skrevet 27. mai 2015 Hva syns dere egentlig om den? Syns den er helt bak mål. Voksne mennesker som drikker seg drita på byen eller hjemmefester. Er de ikke ferdige med å være fjortis?? Mange ser på høydepungtet i uka når de kan gå ut å drikke. Har folk virkelig et så trasig liv, at å "rømme" fra hverdagen for å ha det artig, så må man drikke alkohol? Og en annen ting er alle barna som opplever mor og far beruset. Alle vet at vold og krangler eskalerer med alkohol innabords. Så de med unger i huset burde iallefall holde seg langt unna glasset..Anonymous poster hash: 3fbed...b7a 8
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2015 #2 Skrevet 27. mai 2015 Jeg er helt enig med deg. Det er trist.Anonymous poster hash: c7a0a...06a 4
Biloba Skrevet 27. mai 2015 #3 Skrevet 27. mai 2015 Ikke min omgangskrets er det normalt å nyte alkohol, uten fyll, eller med veldig sjelden kraftig beruselse. Jeg synes de fleste har en ok alkoholkultur. 2
tussi84 Skrevet 27. mai 2015 #4 Skrevet 27. mai 2015 Jeg ser ikke helt problemet jeg da. Å ta et par øl eller 1 glass vin med unger i hus går bra. Det jeg derimot er i mot er fyll når det er barn tilstede. Jeg skjønner heller ikke de som går ut hver helg omtrent når de får barn. Det er lite voksent. En helg en gang i blandt i festlige lag er noe helt annet uansett hvor gammel man er. Men helgefylla Bør man ha lagt fra seg for lenge siden.
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2015 #5 Skrevet 27. mai 2015 Ikke min omgangskrets er det normalt å nyte alkohol, uten fyll, eller med veldig sjelden kraftig beruselse. Jeg synes de fleste har en ok alkoholkultur. Ifølge statestikker er Norge på værsting-lista når det gjeler å drikke seg beruset. Blir helt matt av å se fulle voksne mennesker som oppfører seg som ungdommer, å kniser å fniser. Det er tragisk igrunn. Det værste er at folk klarer seg ikke uten alkohol. DET burde være et varseltegn. Hva godt gjør alkohol for kroppen egentlig? I Norge er folk innesluttet og lite utadvendt i forhold til mange andre land. Alkohol har blitt noe man drikker for å slippe seg løs og en unnskyldning for å oppføre seg som idioter. Er skremmende igrunn..Anonymous poster hash: 3fbed...b7a 6
Tanuki Skrevet 27. mai 2015 #6 Skrevet 27. mai 2015 hmm er det saa ille i Norge? har ikke bodd i Norge paa 6 aar, mitt inntrykk er at den norske drikkekulturen ikke er noen ting i forhold til andre lands drikkekultur. 3
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2015 #7 Skrevet 27. mai 2015 Ikke min omgangskrets er det normalt å nyte alkohol, uten fyll, eller med veldig sjelden kraftig beruselse. Jeg synes de fleste har en ok alkoholkultur. Helt enig med deg. I min omgangskrets er ikke dette vanlig. Vi er i midten av 30 årene, har barn og holder ikke på med fyll lenger. Kjenner ingen voksne mennesker med en slik drikkekultur.Anonymous poster hash: 08934...6e4 3
Gjest morhjertegod Skrevet 27. mai 2015 #8 Skrevet 27. mai 2015 Ingen i min krets som holder på slikt, nå er vi mellom 35-40. I jobb sammenheng så syns jeg det var verre før, ser kun de yngre som drar den litt langt innimellom. De fleste velger å droppe fyll, for å slippe dagen derpå. Mange som er opptatt av trening og helse, som syns en fest ødlegger mer en den smaker. Har også merket de siste årene, at det er fler som velger være helt avhold og som er stolte av det. Men nå flyr ikke jeg på byn, så kanskje jeg ikke ser denne kulturen det her er snakk om.
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2015 #9 Skrevet 27. mai 2015 Helt enig med deg. I min omgangskrets er ikke dette vanlig. Vi er i midten av 30 årene, har barn og holder ikke på med fyll lenger. Kjenner ingen voksne mennesker med en slik drikkekultur.Anonymous poster hash: 08934...6e4 Herregud, dra en tur på byen ei helg å se det med dine egne øyner isåfall.. Når man vet hvordan hjernen oppfører seg i beruset tilstand og hva den skaper av problemer i samfunnet, så er det rart at vi i Norge som likssom skal være en opplyst nasjon drikker. Masse drap, voldtekter, slossing, krangling, rus, barn som lider pga fulle foreldre osv osv, så fortsetter vi å drikke. Enten det er jobbfester, julebord eller vanlig helgefyll. Ikke kom å si at foreldre ikke er ute på byen i helgene hvis de har mulighet?! Hvis man drar edru ut på byen, så ser man hvor ufyselige fulle folk er, og dere kan bare tenke dere hvordan barn oppfatter voksne som er påvirket av alkohol.Anonymous poster hash: 3fbed...b7a 3
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2015 #10 Skrevet 27. mai 2015 Jeg synes helgefyllen vi har i Norge er direkte pinlig. Om sommeren når byene er fulle av utenlandske turister synes jeg det er direkte pinlig å se mennesker som raver rundt, hva tenker da de? Nå har de fleste i min omgangskrets sluttet med den helgefyllen eller de går ut og spiser middag med litt vin til, men fremdeles er det noen som rett og slett drikker seg møkkfull. Se for deg kvinner i høyhælte sko i alderen 40 pluss som raver rundt, og mennene er ikke bedre. Uff,..flaut. Anonymous poster hash: a7ce9...dc4 4
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2015 #11 Skrevet 27. mai 2015 Jeg er bare 25, har aldri drukket meg sanseløs. Men normen blant sambygdinger er massiv drikking hver helg. Ikke slutter folk når de nærmer seg 30 og får barn heller, i hvert fall ikke mannfolka. Hvis man spør om de har kost seg i helga, er svaret gjerne "Husker ikke, jeg blacket. Men hadde det sikkert gøy!". "Her drikker vi ikke for å kose oss, her drikker vi for å bli fulle" er også en vanlig frase... Jeg ser virkelig ikke vitsen. Koser meg gjerne med et par glass vin eller ølflasker i ny og ne. For det smaker godt, og passer bra til maten f.eks. Men å bælje nedpå med alskens sprit bare for å bli fortest mulig full og sanseløs er det merkelig at ganske voksne folk driver med synes jeg. Her er det ikke et uvant syn med sjanglende 45åringer blant fjortisene utenfor den lokale puben i helgene. Anonymous poster hash: cbbb8...f10 2
King in the North Skrevet 27. mai 2015 #12 Skrevet 27. mai 2015 Hva syns dere egentlig om den? Syns den er helt bak mål. Voksne mennesker som drikker seg drita på byen eller hjemmefester. Er de ikke ferdige med å være fjortis?? Mange ser på høydepungtet i uka når de kan gå ut å drikke. Har folk virkelig et så trasig liv, at å "rømme" fra hverdagen for å ha det artig, så må man drikke alkohol? Og en annen ting er alle barna som opplever mor og far beruset. Alle vet at vold og krangler eskalerer med alkohol innabords. Så de med unger i huset burde iallefall holde seg langt unna glasset..Anonymous poster hash: 3fbed...b7a Mange har godt av en virkelighetsflukt i ny og ne:) i mine øyne er ikke helgafylla i seg selv det verste, men at de samme fjolsene(unnskyld uttrykket) roper alkoholiker til de som tar seg en øl til middag, i hverdagen. Det får meg faktisk til å se rødt. 5
Gjest krokodillen Skrevet 27. mai 2015 #13 Skrevet 27. mai 2015 Hva syns dere egentlig om den? Syns den er helt bak mål. Voksne mennesker som drikker seg drita på byen eller hjemmefester. Er de ikke ferdige med å være fjortis?? Mange ser på høydepungtet i uka når de kan gå ut å drikke. Har folk virkelig et så trasig liv, at å "rømme" fra hverdagen for å ha det artig, så må man drikke alkohol? Og en annen ting er alle barna som opplever mor og far beruset. Alle vet at vold og krangler eskalerer med alkohol innabords. Så de med unger i huset burde iallefall holde seg langt unna glasset..Anonymous poster hash: 3fbed...b7a kan ikke voksne gjøre som de vil så lenge det ikke går ut over noen? hvorfor plager det deg at jeg går ut å drikker meg full på en lørdag egentlig?
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2015 #14 Skrevet 27. mai 2015 Jeg ser ikke helt problemet jeg da. Å ta et par øl eller 1 glass vin med unger i hus går bra. Det jeg derimot er i mot er fyll når det er barn tilstede. Jeg skjønner heller ikke de som går ut hver helg omtrent når de får barn. Det er lite voksent. En helg en gang i blandt i festlige lag er noe helt annet uansett hvor gammel man er. Men helgefylla Bør man ha lagt fra seg for lenge siden. å hvor gammel burde man være da når man legger helgefylla på hylla? syns det er latterlig at fremmede mennesker skal dømme andre de ikke kjenner fordi de går ut å drikker på en lørdag Anonymous poster hash: c09e3...7b7 3
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2015 #15 Skrevet 27. mai 2015 Ingen i min krets som holder på slikt, nå er vi mellom 35-40. I jobb sammenheng så syns jeg det var verre før, ser kun de yngre som drar den litt langt innimellom. De fleste velger å droppe fyll, for å slippe dagen derpå. Mange som er opptatt av trening og helse, som syns en fest ødlegger mer en den smaker. Har også merket de siste årene, at det er fler som velger være helt avhold og som er stolte av det. Men nå flyr ikke jeg på byn, så kanskje jeg ikke ser denne kulturen det her er snakk om. går ann å være opptatt av trening og helse og likevel ta seg ei fyll Anonymous poster hash: c09e3...7b7 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2015 #16 Skrevet 27. mai 2015 Helt enig med deg. I min omgangskrets er ikke dette vanlig. Vi er i midten av 30 årene, har barn og holder ikke på med fyll lenger. Kjenner ingen voksne mennesker med en slik drikkekultur.Anonymous poster hash: 08934...6e4 De få gangene jeg har vært på byen, har jeg sett folk i alle aldre som har vært rimelig full. De i sekstiårene har vært minst like fulle som attenåringene, omtrent som den AB'en jeg siterer under her. Jeg er bare 25, har aldri drukket meg sanseløs. Men normen blant sambygdinger er massiv drikking hver helg. Ikke slutter folk når de nærmer seg 30 og får barn heller, i hvert fall ikke mannfolka. Hvis man spør om de har kost seg i helga, er svaret gjerne "Husker ikke, jeg blacket. Men hadde det sikkert gøy!". "Her drikker vi ikke for å kose oss, her drikker vi for å bli fulle" er også en vanlig frase... Jeg ser virkelig ikke vitsen. Koser meg gjerne med et par glass vin eller ølflasker i ny og ne. For det smaker godt, og passer bra til maten f.eks. Men å bælje nedpå med alskens sprit bare for å bli fortest mulig full og sanseløs er det merkelig at ganske voksne folk driver med synes jeg. Her er det ikke et uvant syn med sjanglende 45åringer blant fjortisene utenfor den lokale puben i helgene. Anonymous poster hash: cbbb8...f10 Anonymous poster hash: f104b...a6d
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2015 #17 Skrevet 27. mai 2015 Noen ganger holder det med ei sekspakning, andre ganger er det deilig å dra på litt. Stupfylla er gøy den, uansett hvor gammal man er, men bakfylla behandler deg ikke bedre med åra dessverre. Anonymous poster hash: c6137...1ab
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2015 #18 Skrevet 27. mai 2015 Det er fordi vi er så sære på alkohol her i Norge. Det er noe hellig, noe vi ser så høyt opp til og det er liksom forbudt, og når vi først får lov så er det bare å pøse på. I land hvor alkohol er helt vanlig, som Italia, er det svært få som blir dritafulle på byen. Anonymous poster hash: 70336...375 4
Summers Skrevet 27. mai 2015 #19 Skrevet 27. mai 2015 (endret) Det som kjipt med den norske "drikkekulturen" er lovene som gjør at man ikke kan være "overstadig beruset" på utestedet. Utestedene burde selv få bestemme hvem de ha som kunder. Så kunne man hatt noen utesteder hvor reglene bare var at "Så lenge du ikke lager kvalm kan du få drikke så mye du vil". Ellers er norske arbeidere noen av de mest effektive i verden og kanskje drikkekulturen har noe med det å gjøre? Mens man lenger ned i Europa drikker i mindre mengder til lunchen og lar den lille promillen gå ut over jobben(skal ikke så mye til i mange jobber før man gjør en dårligere jobb) tar nordmenn det ut på fridagene sine som ikke skader arbeidsgiveren. Edit: Det er også merkelig at de som sier de ikke trenger å drikke seg drita for å ha det gøy er de som virker å ha det kjedeligst på fester/utesteder. Jeg drar ikke på fest for å gjøre det samme som jeg kunne gjort i lunchpausen. Endret 27. mai 2015 av Summers 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2015 #20 Skrevet 27. mai 2015 Dette er meget enkelt: Moralistene kan holde seg hjemme i helgene og smugdrikke litt der, som de er så stolt av . "flyr ikke på byen, men tar noen glass hjemme". helt ok det.. Vi andre som liker showet, fylla og fellesfesten, drar på byen og har det kjekt der. Alle bilr fornøyd. Så sant moralistene holder kjeft om hvor skikkelige og voksne de er blitt:-) Anonymous poster hash: 0ed35...37a 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå