AnonymBruker Skrevet 27. mai 2015 #1 Skrevet 27. mai 2015 Jeg skal ha barseltreff hjemme hos meg på fredag, og vil gjerne diske opp med noe godt til lunsj. Sist lagde jeg matmuffins, og det ble godt mottatt, men jeg vil gjerne lage noe annet nå. Tenkte på fylte horn eller pizzasnurrer, men jeg synes i utgangspunktet det er litt styr med gjærbakst pga elting, heving osv. Sette frem brød/rundstykker + pålegg synes jeg blir litt for kjedelig igjen... Noen som har noen tips til noe smakfullt og enkelt som passer til lunsj??Anonymous poster hash: 54da1...b24
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2015 #2 Skrevet 27. mai 2015 chili con carne Anonymous poster hash: 187b7...bd6
prilleprolle Skrevet 27. mai 2015 #3 Skrevet 27. mai 2015 Pastasalat. Det kan jo varieres til det uendelige, nesten! 2
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2015 #4 Skrevet 27. mai 2015 En god suppe med rundstykker til. Enkelt og greit:)Anonymous poster hash: 326f5...3d7 1
Ike Skrevet 27. mai 2015 #6 Skrevet 27. mai 2015 Lefseruller med spekeskinke, røkelaks, smøreoster osv. Ta det som er godt og som passer sammen. Server med salat til!
Gjest Ennasus Skrevet 27. mai 2015 #7 Skrevet 27. mai 2015 En eller annen form for gryte Lapskaus Kylling-baligryte Viltgryte Gryterett Chili con varme Osv. Server mer ris/brød/salat.. Eller du kan servere pastasalat, kyllingsalat..
Haribo Skrevet 27. mai 2015 #8 Skrevet 27. mai 2015 Tacosalat Pastasalat Tacosuppe Gryterett Wok Vårruller Kyllingsuppe Dette er noe av det vi har hatt på barseltreff 1
happiest Skrevet 27. mai 2015 #9 Skrevet 27. mai 2015 Ost og kjeks? Gjerne ferdig lagd til med litt pynt og "tilbehør" som cherrytomater, paprika, selleri, druer, pære. 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2015 #10 Skrevet 27. mai 2015 Oi, glemte jo helt denne tråden, her var det jo masse tips Tusen takk for svar, alle sammen Jeg føler at gryteretter o.l. kanskje blir litt for mye "middag" når det tross alt bare skal være lunsj? Pai serverte ei annen på barselgruppa i forrige uke, så det blir jo også litt kjedelig. Men en god suppe eller salat var jo ikke så dumt, jeg får tenke på det til i morgen!Anonymous poster hash: 54da1...b24
Gjest Ennasus Skrevet 27. mai 2015 #11 Skrevet 27. mai 2015 (endret) Omelett i langpanne med godt brød. Ostesmørbrød/Karbonadesmørbrød/ferdigsmurt sandwich Grøt Arme Riddere Quesedilla Bruchetta Grillspyd pitapizza Smoothie Nachos med salat Eggerøre, røkelaks, spekemat, flatbrød, brød.. mini koldtbord.. Pannekaker eller vafler Bakt potet Spansk tortilla (potetomelett) Enchiladas med salat Sliders (små burgere) med salat Svensk smørbrødkake ( ) http://www.godt.no/#!/oppskrift/164/svenskinspirert-skalldyrkake Brød på pinne http://www.godt.no/#!/oppskrift/522/pinnebroed Endret 27. mai 2015 av Ennasus
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2015 #12 Skrevet 27. mai 2015 Dette er hvorfor jeg droppet ut av barselgruppa. Da satt alle sammen og var slitne og lite søvn, og så ble det nærmest disket opp som om man var på restaurant. Kommer til å takke nei til barselgruppe nå, når man leser at rundstykker blir for kjedelig da har det gått for langt.. Hva er poenget? Å spise fint eller å kunne snakke med andre mødre? Anonymous poster hash: e5ba3...d1f
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2015 #13 Skrevet 28. mai 2015 Dette er hvorfor jeg droppet ut av barselgruppa. Da satt alle sammen og var slitne og lite søvn, og så ble det nærmest disket opp som om man var på restaurant. Kommer til å takke nei til barselgruppe nå, når man leser at rundstykker blir for kjedelig da har det gått for langt.. Hva er poenget? Å spise fint eller å kunne snakke med andre mødre? Anonymous poster hash: e5ba3...d1f Jeg legger absolutt ikke opp til å diske opp som om vi er på restaurant- og det har ingen av de andre damene på barselgruppa gjort heller. Når jeg sier at jeg synes at brød/rundstykker med pålegg er kjedelig, så er det kjedelig fordi jeg gjerne har lyst til å lage istand noe "mer". Jeg er veldig glad i å lage mat, og er heller ikke spesielt sliten om dagen (selv om babyen i perioder sover dårlig og jeg også har en krevende toåring). Vi på barselgruppa er dessuten blitt en veldig sammensveiset gjeng og jeg synes det er koselig å varte opp med litt ekstra for jentene når de kommer på besøk. Vi snakker akkurat like mye sammen selv om vi spiser god mat i tillegg. Det er (heldigvis) ikke alle som er like negativt innstilt til barselgruppa si som det du er!Anonymous poster hash: 54da1...b24 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå