Gå til innhold

Tips til mat til barseltreff?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal ha barseltreff hjemme hos meg på fredag, og vil gjerne diske opp med noe godt til lunsj. Sist lagde jeg matmuffins, og det ble godt mottatt, men jeg vil gjerne lage noe annet nå. Tenkte på fylte horn eller pizzasnurrer, men jeg synes i utgangspunktet det er litt styr med gjærbakst pga elting, heving osv. Sette frem brød/rundstykker + pålegg synes jeg blir litt for kjedelig igjen...

Noen som har noen tips til noe smakfullt og enkelt som passer til lunsj??

Anonymous poster hash: 54da1...b24

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

chili con carne

Anonymous poster hash: 187b7...bd6
Skrevet

Pastasalat. Det kan jo varieres til det uendelige, nesten!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

En god suppe med rundstykker til. Enkelt og greit:)

Anonymous poster hash: 326f5...3d7

• Liker 1
Skrevet

Hva med en god pai og en enkel salat? :)

Skrevet

Lefseruller med spekeskinke, røkelaks, smøreoster osv. Ta det som er godt og som passer sammen. Server med salat til!

Gjest Ennasus
Skrevet

En eller annen form for gryte :)

Lapskaus

Kylling-baligryte

Viltgryte

Gryterett

Chili con varme

Osv. Server mer ris/brød/salat..

Eller du kan servere pastasalat, kyllingsalat..:)

Skrevet

Tacosalat

Pastasalat

Tacosuppe

Gryterett

Wok

Vårruller

Kyllingsuppe

Dette er noe av det vi har hatt på barseltreff

• Liker 1
Skrevet

Ost og kjeks? Gjerne ferdig lagd til med litt pynt og "tilbehør" som cherrytomater, paprika, selleri, druer, pære.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Oi, glemte jo helt denne tråden, her var det jo masse tips :jepp:

Tusen takk for svar, alle sammen :blomst:

Jeg føler at gryteretter o.l. kanskje blir litt for mye "middag" når det tross alt bare skal være lunsj? Pai serverte ei annen på barselgruppa i forrige uke, så det blir jo også litt kjedelig. Men en god suppe eller salat var jo ikke så dumt, jeg får tenke på det til i morgen!

Gjest Ennasus
Skrevet (endret)

Omelett i langpanne med godt brød.

Ostesmørbrød/Karbonadesmørbrød/ferdigsmurt sandwich

Grøt

Arme Riddere

Quesedilla

Bruchetta

Grillspyd

pitapizza

Smoothie

Nachos med salat

Eggerøre, røkelaks, spekemat, flatbrød, brød.. mini koldtbord..

Pannekaker eller vafler

Bakt potet

Spansk tortilla (potetomelett)

Enchiladas med salat

Sliders (små burgere) med salat

Svensk smørbrødkake ( :P) http://www.godt.no/#!/oppskrift/164/svenskinspirert-skalldyrkake

Brød på pinne http://www.godt.no/#!/oppskrift/522/pinnebroed

:)

Endret av Ennasus
AnonymBruker
Skrevet

Dette er hvorfor jeg droppet ut av barselgruppa. Da satt alle sammen og var slitne og lite søvn, og så ble det nærmest disket opp som om man var på restaurant. Kommer til å takke nei til barselgruppe nå, når man leser at rundstykker blir for kjedelig da har det gått for langt.. Hva er poenget? Å spise fint eller å kunne snakke med andre mødre?

Anonymous poster hash: e5ba3...d1f
AnonymBruker
Skrevet

Dette er hvorfor jeg droppet ut av barselgruppa. Da satt alle sammen og var slitne og lite søvn, og så ble det nærmest disket opp som om man var på restaurant. Kommer til å takke nei til barselgruppe nå, når man leser at rundstykker blir for kjedelig da har det gått for langt.. Hva er poenget? Å spise fint eller å kunne snakke med andre mødre? Anonymous poster hash: e5ba3...d1f

:rolleyes: Jeg legger absolutt ikke opp til å diske opp som om vi er på restaurant- og det har ingen av de andre damene på barselgruppa gjort heller. Når jeg sier at jeg synes at brød/rundstykker med pålegg er kjedelig, så er det kjedelig fordi jeg gjerne har lyst til å lage istand noe "mer". Jeg er veldig glad i å lage mat, og er heller ikke spesielt sliten om dagen (selv om babyen i perioder sover dårlig og jeg også har en krevende toåring).

Vi på barselgruppa er dessuten blitt en veldig sammensveiset gjeng og jeg synes det er koselig å varte opp med litt ekstra for jentene når de kommer på besøk. Vi snakker akkurat like mye sammen selv om vi spiser god mat i tillegg. Det er (heldigvis) ikke alle som er like negativt innstilt til barselgruppa si som det du er!

• Liker 1
Skrevet

Te, scones med krem og syltetøy. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...