AnonymBruker Skrevet 27. mai 2015 #1 Del Skrevet 27. mai 2015 Hei! Jeg er nokså nydiagnostosert med hypthyreose (lavt stoffskifte). Ca 1 år siden jeg fikk diagnosen. Har vært innom Erfa, Armour og levaxin som medisiner. Nå bruker jeg kun Levaxin , 150 mcg pr dag. Jeg føler meg fortsatt ikke god. Nå husker jeg ikke siste prøvesvar, men legen var ikke helt fornøyd. Det jeg lurer på er om jeg kan be legen om å prøve Liothyronin og om noen av dere her har prøvd det som tilleggsmedisin? I så tilfelle lurer jeg på hvilken effekt du fikk av den, og om den bedret livet ditt? Jeg er fortsatt mye frysen, har "tåkehode", det går sent når jeg skal forklare ting og tenke ut lure ting, jeg er mye sliten og energitappet. Nå er jeg litt lei. Håper noen kan svare på /har erfaring med det jeg lurer på. På forhånd takk. Katrine Anonymous poster hash: a32ef...668 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strikkedilla Skrevet 27. mai 2015 #2 Del Skrevet 27. mai 2015 Hei! Jeg har hatt diagnosen i over 10 år og har også vært innom armour, levaxin og liothyronin. Går nå på levaxin og lio. Føler at dette fungerer bedre enn det andre, så vil nok anbefale å gjøre et forsøk med lio. Har fortsatt en god del symptomer og har vel innsett at jeg aldri blir helt 100%bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2015 #3 Del Skrevet 27. mai 2015 Du har sannsynligvis forsøkt for mye på for kort tid. Å innstilles på levaxin kan ta flere mnd pr doseskifte, kroppen din har jo ikke fått tid til å venne seg til de ulike dosene.Anonymous poster hash: f30bc...894 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2015 #4 Del Skrevet 27. mai 2015 Enig med vedkommende over, det høres ut som mye på en gang. For meg fungerer komboen levaxin og lio, men jeg forsøkte med bare levaxin i ganske mange år først. Men det tok også nærmere ett år med lio før jeg har full effekt og ikke sliter med at ting går treigt.Anonymous poster hash: 9e2e8...15d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2015 #5 Del Skrevet 27. mai 2015 Takk for svar! Skjønner det er en del som har god effekt av kombi medisinering ja. Har dere som bruker lio også hatt effekt av denne ifht vekt? Hører om flere som har positive erfaringer der. Jeg måtte sette meg ned og tenke nå på når jeg fikk diagnosen og det er nok nærmere to år faktisk, men kan være det likevel er for mye på kort tid. Har brukt levaxin ca 8 mndr nå uten super effekt. Hm. Er spent på hva legen sier når jeg spør om lio... Flere innspill? :-) TS Katrine Anonymous poster hash: a32ef...668 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2015 #6 Del Skrevet 27. mai 2015 Merker du det på håret ditt? Anonymous poster hash: e7c2b...653 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2015 #7 Del Skrevet 27. mai 2015 Ja jeg mister ekstremt mye hår og det ser tørt ut. Er det tegn på noe? TS Anonymous poster hash: a32ef...668 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2015 #8 Del Skrevet 27. mai 2015 Ja jeg mister ekstremt mye hår og det ser tørt ut. Er det tegn på noe? TSAnonymous poster hash: a32ef...668 Tegn på lavt stoffskifte. Har lest at nattlysolje ( evening primrose oil ), kan hjelpe mot hårtap. Har du sjekket dine antistoffer ( Anti TPO?) Google: 10 things that stopped my thyroid hair loss. Mye bra råd! Anonymous poster hash: e7c2b...653 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2015 #9 Del Skrevet 27. mai 2015 Liothyronin har, hvis jeg ikke husker feil, bare T3, mens levaxin har også T4. Hvordan var fordelingen mellom disse på blodprøvene dine? Vær forsiktig med å lese for mye rundt på forskjellige forum på nettet, det er veldig mye rart som blir skrevet, mange underlige råd som kommer. Prøvde du armor eller erfa først? Jeg trodde levaxin alltid var førstevalget. Og, vær tålmodig. Det tar tid å finne riktig behandling, og det tar tid før den får ønsket effekt. Anonymous poster hash: 78d5a...9a7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2015 #10 Del Skrevet 27. mai 2015 Istedetfor å prøve alt må du ha tålmodighet til å teste rett dosering av ett preparat. Jeg lette lenge etter løsninger på den "friske form", og innså etter en 5-6 år at jeg kanskje måtte akseptere at jeg aldri ville bli helt normalt frisk igjen. Det alene føltes veldig bra, fordi jeg snudde om perspektiv fra alt jeg ikke kan gjøre til hva jeg faktisk kan gjøre- og hva jeg kan tilrettelegge for. Jeg prøvde Lio uten hell, og må fortsatt etter 12 år småjustere på Levaxin nokså jevnlig. Det er snakk om bittesmå endringer.Anonymous poster hash: 032aa...271 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå