Gjest Jean Valjean Skrevet 27. mai 2015 #1 Skrevet 27. mai 2015 Hvordan ser du på respekt Er respekt noe man gjør seg fortjent til. Eller er det noe som gis automatisk ? Man burde vel i bunn å grunn ha en viss respekt for andre mennesker. Ihvertfall så lenge de ikke gjør noe som gjør at man mister repsekt for dem Men sammtidig synes jeg også at respekt er noe man gjør seg fortjent til. hva mener dere ?
Tabris Skrevet 27. mai 2015 #2 Skrevet 27. mai 2015 Jeg har en grunnleggende respekt for alle mennesker jeg treffer. Så kan denne forsterkes eller svekkes alt etter hvordan vedkommende er og oppfører seg. 11
Example Skrevet 27. mai 2015 #3 Skrevet 27. mai 2015 Spørs hvordan respekt man snakker om. Grunnleggende respekt har jeg for alle mennesker, før de eventuelt gir meg en grunn til å ikke ha det. På en annen side, så kan man jo få økt respekt for et menneske ut ifra handlinger vedkommende gjør.
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2015 #4 Skrevet 28. mai 2015 alle mennesker fortjener respekt. Mer og mindre men jeg respekterer alle. Anonymous poster hash: 0529c...c19
Gjest Herr Heftig Skrevet 28. mai 2015 #5 Skrevet 28. mai 2015 Synes alle fortjener det i utgangspunktet, men man kan definitiv miste den. Folk som tenker at respekt må fortjenes er som regel frekke jævler.
Gjest Walden Skrevet 30. mai 2015 #6 Skrevet 30. mai 2015 Du som mange andre blander eller glemmer begreper. Toleranse skal man vise de aller aller fleste. Jeg tolererer f.eks at religiøse er religiøse. Men jeg trenger ikke ha respekt for det. Respekt er en annerkjennelse av av en persons handling eller prestasjon, og man setter vedkommende like høyt som seg selv eller til og med høyere. Toleranse er viktig Respekt kan man være mer selektiv med 2
LilleSnupp Skrevet 30. mai 2015 #7 Skrevet 30. mai 2015 Du som mange andre blander eller glemmer begreper. Toleranse skal man vise de aller aller fleste. Jeg tolererer f.eks at religiøse er religiøse. Men jeg trenger ikke ha respekt for det. Respekt er en annerkjennelse av av en persons handling eller prestasjon, og man setter vedkommende like høyt som seg selv eller til og med høyere. Toleranse er viktig Respekt kan man være mer selektiv med Signeres!
lillehavfruen Skrevet 31. mai 2015 #8 Skrevet 31. mai 2015 Du skal behandle alle mennesker du møter med respekt, er sjefen din en dritt, så skal du likevel vise respekt, selv om han ikke har gjort seg fortjent til det. Respektløshet er det verste som fins, og er kun forbeholdt barn.
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2015 #9 Skrevet 31. mai 2015 Du skal behandle alle mennesker du møter med respekt, er sjefen din en dritt, så skal du likevel vise respekt, selv om han ikke har gjort seg fortjent til det. Respektløshet er det verste som fins, og er kun forbeholdt barn. Så vist du møter f.eks en av lederen fra IS så vil du behandle han med respekt ? Anonymous poster hash: a5cbb...158 1
Gjest Jean Valjean Skrevet 31. mai 2015 #10 Skrevet 31. mai 2015 Du som mange andre blander eller glemmer begreper. Toleranse skal man vise de aller aller fleste. Jeg tolererer f.eks at religiøse er religiøse. Men jeg trenger ikke ha respekt for det. Respekt er en annerkjennelse av av en persons handling eller prestasjon, og man setter vedkommende like høyt som seg selv eller til og med høyere. Toleranse er viktig Respekt kan man være mer selektiv med Jeg er enig i dette
lillehavfruen Skrevet 31. mai 2015 #11 Skrevet 31. mai 2015 Så vist du møter f.eks en av lederen fra IS så vil du behandle han med respekt ? Anonymous poster hash: a5cbb...158 I ordet respekt legger jeg at du skal ikke spytte på noen, snike i køen på rema, snakke krenkende til noen, vise fingern osv. Jeg hadde ikke spyttet på eller vist fingern til lederen av IS nei. Men nå drar du det til ytterpunkter, ingen terrorister fortjener respekt i form av det de utfører, men alle andre "vanlige" mennesker fortjener respekt, selv de som tideligere er dømt for drap osv. Jobber man i fengselet f.eks så skal man behandle de innsatte med respekt der også.
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2015 #12 Skrevet 31. mai 2015 I ordet respekt legger jeg at du skal ikke spytte på noen, snike i køen på rema, snakke krenkende til noen, vise fingern osv. Jeg hadde ikke spyttet på eller vist fingern til lederen av IS nei. Men nå drar du det til ytterpunkter, ingen terrorister fortjener respekt i form av det de utfører, men alle andre "vanlige" mennesker fortjener respekt, selv de som tideligere er dømt for drap osv. Jobber man i fengselet f.eks så skal man behandle de innsatte med respekt der også. Så i bunn å grunn skal man respektere alle mennesker bortset fra..... Anonymous poster hash: a5cbb...158
Gjest FruPotter Skrevet 31. mai 2015 #13 Skrevet 31. mai 2015 Jeg har en grunnleggende respekt for alle mennesker jeg treffer. Så kan denne forsterkes eller svekkes alt etter hvordan vedkommende er og oppfører seg. Dette.
Florence Skrevet 31. mai 2015 #14 Skrevet 31. mai 2015 Jeg har en grunnleggende respekt for alle individer, som kan forsterkes eller svekkes alt ettersom.
lillehavfruen Skrevet 31. mai 2015 #15 Skrevet 31. mai 2015 Så i bunn å grunn skal man respektere alle mennesker bortset fra..... Anonymous poster hash: a5cbb...158 Ja? Det er jo mennesker alle sammen. Man skal behandle de med respekt, men man trenger ikke å vise respekt for handlinger de gjør eller respekt for meningene de har, men å behandle folk med respekt det synes jeg man alltid skal gjøre.
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2015 #16 Skrevet 31. mai 2015 Synes alle fortjener det i utgangspunktet, men man kan definitiv miste den. Folk som tenker at respekt må fortjenes er som regel frekke jævler. Du har faktisk helt rett. De brukerne jeg har sett mener dette er i grunn ikke særlig hyggelige heller. Glad jeg har respekt for alle jeg møter og derfor oppfører meg fint ovenfor alle. Og som du sier kan de selvsagt miste respekten. Anonymous poster hash: 024f0...5b7
Cata Skrevet 31. mai 2015 #17 Skrevet 31. mai 2015 Jeg respekterer dem som gjør seg fortjent til det, men det betyr ikke at jeg ikke oppfører meg normalt høflig overfor folk flest.
Gjest Evans Skrevet 31. mai 2015 #18 Skrevet 31. mai 2015 (endret) Hvis du vil bli respektert, må du respektere andre. Jeg syns ofte at respekt blandes med autoritet/frykt, og at de som fryktes hevder seg respektert, men egentlig er de bare fryktet. Endret 31. mai 2015 av Evans
Leini Skrevet 31. mai 2015 #19 Skrevet 31. mai 2015 Jeg har en grunnleggende respekt for alle mennesker jeg treffer. Så kan denne forsterkes eller svekkes alt etter hvordan vedkommende er og oppfører seg. Dette!
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2015 #20 Skrevet 31. mai 2015 I ordet respekt legger jeg at du skal ikke spytte på noen, snike i køen på rema, snakke krenkende til noen, vise fingern osv. Jeg hadde ikke spyttet på eller vist fingern til lederen av IS nei. Dette er det jeg kaller alminnelig høflighet. Det skal man selvsagt vise for alle mennesker, uavhengig av om man har respekt for dem eller ikke. Anonymous poster hash: 27ba1...f45
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå