Gå til innhold

Bghplass ved samlivsbrudd

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som vet om bi kan få bgh plass til tre stk på særsilte grunnlag nå bår det mest sannsynlig nærmer seg samlivsbrudd og jeg og barna flytter hjem til Norge?!

Anonymous poster hash: 80492...876

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spørs jo hvilket særskilt grunnlag det er da... Sikkert veldig mange som ønsker bhg plass.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hovedopptaket har allerede vært. Om det er ledige plasser kan dere sikkert få plass, men de lager ikke flere plasser så er det fullt så må dere, som alle andre, stå på venteliste.

Anonymous poster hash: b028e...930
  • Liker 1
Skrevet

Neppe. Særskilt grunnlag er når det foreligger vedtak fra barne/familietjenesten/barnevernet på bakgrunn av omsorgssvikt, sykdom hos barn eller omsorgspersoner, dødsfall osv; altså barn som har ekstra behov for støtte. Du skal jo bare flytte?

AnonymBruker
Skrevet

Ja skjønner, men som alenemamma med barn på siste året i bgh så tenkte jeg kanskje at det var godt nok grunnlag i seg selv.

Anonymous poster hash: 80492...876

Skrevet

Neppe. Særskilt grunnlag er når det foreligger vedtak fra barne/familietjenesten/barnevernet på bakgrunn av omsorgssvikt, sykdom hos barn eller omsorgspersoner, dødsfall osv; altså barn som har ekstra behov for støtte. Du skal jo bare flytte?

Enkelte barnehager prioriteter aleneforsørgere :)

AnonymBruker
Skrevet

Barn på siste året finner du alltids plass til, det er småbarna det er vanskelig for. Alle over 3 (2) år er lettere. Men å få alle tre i samme bhg... Du må ringe rundt, og ha så flaks at en annen familie med tre barn også skal flytte. Men når det er sagt, få ett barn inn der du ønsker mest, så kommer de andre på søskenprioritet, senest til neste år ( tenk nærhet til skole også, hvis du kan).

Anonymous poster hash: b060e...b4e

Skrevet

Egentlig er det en lovfestet rett for alle barn over 1 år med barnehageplass. Dessverre har ikke alle kommuner et tilbud til alle likevel. Loven sier at det skal være MINST èn søknadsdato per år. De fleste har bare èn dato, og da blir det vanskelig for de som flytter midt i året.

Ta kontakt med kommunen og den som har med barnehageplasser å gjøre. Forelegg problemet. Så får du i det minste vite hvor du står.

AnonymBruker
Skrevet

I kommunale barnehager i Oslo er barn av aleneforsørgere en prioritert gruppe i hvertfall. Men det er vel forskjellig fra kommune til kommune. Her jeg bor er det ikke en prioritert gruppe.

Anonymous poster hash: 0a49a...52f
AnonymBruker
Skrevet

I kommunale barnehager i Oslo er barn av aleneforsørgere en prioritert gruppe i hvertfall. Men det er vel forskjellig fra kommune til kommune. Her jeg bor er det ikke en prioritert gruppe.

Beklager, ser nå at dette visstnok ble fjernet i 2011. Men det er bare å ta kontakt med kommunen, så får du svar.

Gjest Magdalene
Skrevet

Barn på siste året finner du alltids plass til, det er småbarna det er vanskelig for.

Vi flyttet i fjor sommer til ny kommune. Med et barn som nå begynner på skolen. Fikk ikke plass, selv om vi fikk slengt inn søknad bare uker etter at hovedopptaket var.

AnonymBruker
Skrevet

Tviler på det. Det er alt for mange samlivsbrudd i Norge til at man kunne ha tatt hensyn til alle sammen på dette området. (Jeg er likevel for barnehageopptak to ganger i året, men et sted må jo grensen gå).

Anonymous poster hash: 800e6...490

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...