AnonymBruker Skrevet 27. mai 2015 #1 Del Skrevet 27. mai 2015 Hvordan kan jeg fryse disse matrettene? - Fiskegrateng, pølsegrateng osv. Jeg er en person og spiser små porsjoner, kan jeg kutte opp gratengene og fryse de i små porsjoner? - Tomatsaus, kjøttsaus og lignende til spagetti. I vanlig brødpose? Og hvor lenge kan jeg oppbevare salat i kjøleskapet som inneholder stekt kylling og pasta? Anonymous poster hash: 7f34a...769 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2015 #2 Del Skrevet 27. mai 2015 Hvordan kan jeg fryse disse matrettene? - Fiskegrateng, pølsegrateng osv. Jeg er en person og spiser små porsjoner, kan jeg kutte opp gratengene og fryse de i små porsjoner? - Tomatsaus, kjøttsaus og lignende til spagetti. I vanlig brødpose? Og hvor lenge kan jeg oppbevare salat i kjøleskapet som inneholder stekt kylling og pasta? Anonymous poster hash: 7f34a...769 Tre dager, maks. Anonymous poster hash: d86da...9d1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2015 #3 Del Skrevet 27. mai 2015 Jeg fryser den typen gratenger i små porsjoner, ja. Salaten kan du oppbevare til den blir dårlig, det ser du. Salaten blir dårlig før kyllingen/pastaen. Anonymous poster hash: b9a17...805 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2015 #4 Del Skrevet 27. mai 2015 Jeg fryser alle slags middagsrester, supper og sauser i porsjonsbokser som tåler oppvarming i mikro. Pizzarester og brødrester går i fryseposer. Anonymous poster hash: f1dc1...63e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sølvrosen Skrevet 27. mai 2015 #5 Del Skrevet 27. mai 2015 - Fiskegrateng, pølsegrateng osv. Jeg er en person og spiser små porsjoner, kan jeg kutte opp gratengene og fryse de i små porsjoner? Du kan helt fint dele de opp i passe porsoner og fryse. Det beste er selvfølgelig plastbokser som tåler både frysing og mikro. Mer godt, jeg pleier å skrive på en liten bit fryseteip så lokket ikke blir fullt av diverse merking. - Tomatsaus, kjøttsaus og lignende til spagetti. I vanlig brødpose? Det er bedre å bruke fryseposer, for de er aromatette og tåler mer. Jeg anbefaler å sette en frysepose i en tom, ren melkekartong, helle i saus, kraft eller suppe og fryse stående. Når det er helt fryst tar du ut posen, knyter den sammen og merker den godt. På den måten får du blokker som tar liten plass i fryseren. Hvis du drikker mye melk kan du også fryse direkte i kartongen og teipe den igjen. Og hvor lenge kan jeg oppbevare salat i kjøleskapet som inneholder stekt kylling og pasta? Noen dager. Hvis du planlegger å ha en salat over flere dager bør du lage den i en stor bolle uten pasta og dressing, og heller tilsette det når du spiser. Da holder salaten seg friskere og du kan koke fersk pasta hver dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2015 #6 Del Skrevet 28. mai 2015 Når det kommer til frysing av sauser ville jeg heller flatet ut posene. Da tiner det mye fortere! Har du viaplay så sjekk ut save with Jamie. Jeg har lært meg et par triks der på hvordan jeg best bevarer maten og hvordan jeg kan spare litt penger. Nå koster ikke ting det samme i Norge og alt han sier lønner seg ikke, men ta med tipsene og undersøk priser selv Anonymous poster hash: 04041...804 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2015 #7 Del Skrevet 28. mai 2015 Disse tingene kan fryses ja, og kan deles som du vil. I små bokser som tåler fryser el brødposer/fryseposer. Om du ikke rekker å bruke opp div grønt så kan noe av det fryses. F.eks du kan hakke opp løk eller purreløk, dele opp i så mye som du bruker per gang, putte i poser og fryse. Også ingefær, chili og paprika kan fryses. Fløte og melk kan fryses, ikke rømme. Hvitost kan fryses, f.eks rasp den og frys. Kjøttdeig kan fryses etter steking, eller som rå. Jeg frøs mye i posjoner når jeg bodde alene, for å slippe å kaste.Anonymous poster hash: 4e827...e13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå