Gå til innhold

Noen som har råd?

*AM*

Anbefalte innlegg

Har en datter på snart 2 og 1/2 år. Hun begynte i barnehage i høst. Før dette sov hun ca 2 timer om dagen, men nå sover hun ikke i barnehagen, hun er ganske trett når vi kommer hjem og sovner fort på kvelden. Men nå vil hun ikke sove hele natten i sengen sin, vi holdt på i to og en halv time i natt, og endte opp med å sove i min seng. Hva skal gjøre for å få henne til å sove i sin seng? Hun legger seg helt greit kl syv - halv åtte, men våkner i halv tolv tiden. Vil det hjelpe om hun begynner og sove i barnehagen? Hva skal gjøre for å få henne til å sove hele natten i sin seng?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sover de ikke i barnehagen? Klart hun er sliten når hun kommer hjem. Og er hun overtrett når hun legger seg våkner hun naturlig en stund senere slik du beskriver.

Jeg ville bedt om sovepause i barnehagen, eventuelt nedtrapping av formiddagsluren. Om det er at hun ikke vil sove i barnehagen hadde jeg kanskje forsøkt å finne ut av hvorfor. Og så gjøre noe med det.

Vet ikke om det hjalp så mye... men det var i allefall mine første tanker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Soving i barnehagen eller ikke. Dette at barna våkner og vil ligge i foreldrenes seng er jo et problem uavhengig av barnehagesoving.

Forsøk å legge deg på madrass på gulvet på hennes rom. Eller ta sjauen med å natt etter natt bære henne inn på eget rom. Sitte der til hun sovner igjen osv. Har du holdt ut i 2 1/2 time så må du ikke gi deg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...