AnonymBruker Skrevet 27. mai 2015 #1 Skrevet 27. mai 2015 Hvordan ville du ha reagert dersom du, etter at du nettopp hadde kjøpt deg hus og flyttet inn sammen med mann og barn og husdyr - fikk vite at den forrige eieren hadde skutt seg selv i stuen din og at det tok en uke å få vasket vekk alt blodet ....? Anonymous poster hash: 45a14...845
BritneyBitch Skrevet 27. mai 2015 #2 Skrevet 27. mai 2015 Hadde ikke satt så veldig stor pris på det nei, men det er vel ikke så mye man kan gjøre når huset er kjøpt?
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2015 #3 Skrevet 27. mai 2015 Hadde ikke brydd meg. Anonymous poster hash: df3a8...64c 2
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2015 #4 Skrevet 27. mai 2015 Hadde ikke brydd meg så lenge alt var vasket vekk. Anonymous poster hash: 1a4bd...a7a 2
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2015 #5 Skrevet 27. mai 2015 Alt er vasket vekk og det er lagt nye plater på veggene. Vi vet ikke nøyaktig hvor i stuen dette skjedde, stuen er veldig stor. Faktisk har vi to stuer så det kan ha skjedd i hvilken som helst av dem. Vi har ikke sagt noe til barna, vi er bekymret for at de skal bli redde, de er ti, tolv og tretten år gamle. Anonymous poster hash: 45a14...845
Rysiseal Skrevet 27. mai 2015 #6 Skrevet 27. mai 2015 Jeg har hørt at megleren ved salg er pliktig til å informere kjøpere om det, men husker ikke om det gjelder i Norge eller hjemmelandet mitt... Om ikke alle plater både på gulv og vegg der han har skutt seg hadde blitt byttet, hadde jeg sørget for at nye blir lagt. 2
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2015 #7 Skrevet 27. mai 2015 Jeg ville byttet gulv også. Men så tror jeg ikke jeg hadde brydd meg så veldig mye om det. Litt ekkelt hadde det helt klart vært, men ikke noe som ville ødelagt gleden ved huskjøpet. Anonymous poster hash: 986f3...9c9
Sicilia Skrevet 27. mai 2015 #8 Skrevet 27. mai 2015 Jeg hadde antagelig nekta å bo der! Trodde også megler var pliktig til å fortelle om sånne ting. Mulig det bare er i USA eller noe. 3
Sicilia Skrevet 27. mai 2015 #9 Skrevet 27. mai 2015 (endret) Dobbelpost Endret 27. mai 2015 av Sicilia
Buddhahode Skrevet 27. mai 2015 #10 Skrevet 27. mai 2015 http://www.dn.no/nyheter/2014/11/13/2159/Jus/dd-mann-kostet-570000 Denne mannen hadde tydeligvis ligget der i to år da, men det fikk konsekvenser.
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2015 #11 Skrevet 27. mai 2015 Hvordan ville du ha reagert dersom du, etter at du nettopp hadde kjøpt deg hus og flyttet inn sammen med mann og barn og husdyr - fikk vite at den forrige eieren hadde skutt seg selv i stuen din og at det tok en uke å få vasket vekk alt blodet ....? Anonymous poster hash: 45a14...845 Er dette en tenkt situasjon? Der noen har død i en bygning og blitt værende mer enn noen gsnske få dager vil en merke en helt spesiell lukt. En lukt det er umulig å få ut uansett hva du foretar deg av utskiftninger. Jeg har vært inne i noen sånne leiligheter, både på visning og i jobbsammenheng mange år etter dødshendelsene. Anonymous poster hash: 68f52...ebe
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2015 #12 Skrevet 27. mai 2015 Jeg hadde antagelig nekta å bo der! Trodde også megler var pliktig til å fortelle om sånne ting. Mulig det bare er i USA eller noe. ingen har plikt til å opplyse om slikt, men man får en god pekepinn ved å lese prospektet. Er det et dødsbo, så bruk nesen. Er det i tillegg nyeopp pusset dødsbo, enda mer skeptisk, særlig om malerlukten overdøver alle andre mulige odører på visningen. Anonymous poster hash: 68f52...ebe
prilleprolle Skrevet 27. mai 2015 #14 Skrevet 27. mai 2015 Jeg har hørt at megleren ved salg er pliktig til å informere kjøpere om det, men husker ikke om det gjelder i Norge eller hjemmelandet mitt... Om ikke alle plater både på gulv og vegg der han har skutt seg hadde blitt byttet, hadde jeg sørget for at nye blir lagt. Det gjelder i Norge og. Meglerens opplysningsplikt når det gjelder informasjon som kan påvirke kjøpernes beslutning om å legge inn bud. Det er langt fra alle som ville tatt det fint om de fikk samme informasjon som TS her. 2
Gjest gjestvest Skrevet 27. mai 2015 #16 Skrevet 27. mai 2015 (endret) Har dere kontaktet megler om dette? Endret 27. mai 2015 av gjestvest
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2015 #17 Skrevet 27. mai 2015 Hadde byttet gulv og vegger. Anonymous poster hash: debd0...e1b
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2015 #18 Skrevet 28. mai 2015 Det gjelder i Norge og. Meglerens opplysningsplikt når det gjelder informasjon som kan påvirke kjøpernes beslutning om å legge inn bud. Det er langt fra alle som ville tatt det fint om de fikk samme informasjon som TS her. Megler er en person som videreformidler det selger har gitt megler av informasjon og opplysninger. Utover dette har megler ingen plikt til å opplyse om noe som helst annet enn bud og vanlige lover og regler. Selgers opplysningsplikt går foran kjøpers undersøkelsesplikt mht skader, feil og manlger. Men at noen har død i boligen er neppe en skade, feil eller mangel, etter lovens bokstav. Forøvrig har jeg vanskelig for å tro på at dette er en reel sak. Fordi der vil bære lukt og skader på boligen av større omfang etter kroppsvæsker fra den døde. Husk og på at døden er ikke en unormal tilstand, men noe vi alle en dag opplever. Anonymous poster hash: 68f52...ebe 2
Gjest Coolaid Skrevet 28. mai 2015 #19 Skrevet 28. mai 2015 (endret) Døden er en naturlig del av livet. Også selvdrap. Men før man kjøper, ihvertfall jeg, så kjenner jeg på stemningen i huset, det forteller jo noe om man har lyst å kjøpe eller ikke. Endret 28. mai 2015 av Coolaid
Gjest Seajewel Skrevet 29. mai 2015 #20 Skrevet 29. mai 2015 Det hadde ikke vært hyggelig. Men, huset er kjøpt, så uansett hva: ikke fortell barna.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå