Gå til innhold

Djevelens advokat.

Anbefalte innlegg

Skrevet

:x Ja riktig - det er T T, eller rettere sagt Terje Tune. Her ser vi et eksempel på menneskehetens grådighet. Han skor seg på andres menneskers elendighet. Og dette er en advokat som har (hadde ) lenge igjen i samfunnets ærend.

Så kan man spørre seg, hva gikk galt? Eller er denne mannen totalt egosentrisk og grådig, eller er han et offer? :o for samfunnets naivitet. Personlig tror jeg at han bare er en av mange som kommer til å ploppe opp i løpet av kort tid.

Tragisk å tenke på hvordan dagens advokatstand tenker mer på penger og pretisje enn å gjøre en god jobb.

Videoannonse
Annonse
Gjest Janna
Skrevet

Du vet når man kjøper en kurv med deilige jordbær; så er det nesten uunngåelig å fiske opp ett eller flere som er råtne og ubrukelige :wink:

Det er bra han ble avskjediget og anmeldt.

Skrevet

Spør dere meg, så gjorde Tune det eneste riktige når vi lever i en verden som faktisk nekter mennesker å bevege seg hvor dem vil.

Den dagen Norge opphever innvandringsstoppen vil vi slippe slike advokater. Han vil i historien ble omtalt slik Schindler blir idag.

Det er Norge som er de egentlige korrupte!

Hvilken rett har vi til å nekte mennesker som lever i elendighet opphold?

Sjeldent egoisme i menneskenaturen er så fremtredende som i den vestlige verden.

Er ikke akkurat stolt over å være i verdens adelsskap.

Waco

Skrevet

:o jeg håper for din den Wacco at du er ironisk. Det er det egosistiske supermodernistiske samfunnet som skaper slike mennesker ikke landegrenser. :roll:

Gjest gurimalla
Skrevet

Terje Tune er vel like lite representativ for advokatstanden som Wacos venninner er for kvinner generelt.....

Tror ikke Terje Tune gjorde dette av godhet til asylsøkere, men på grunn av penger.

Skrevet

Det er asylparagrafene som gjør at mennesker gjemmer seg under trailere, klatrer over gjerder, svømmer over elver og gir fem årslønner for å bli stua inn i en Container...

Er ikke meningen at du skal forstå slike vanskelige ting heller.

Skrevet

:o ..... det er ikke paragrafer som har å gjøre med menneskers eledighet, men med hvordan forholdene er i landet som de kommer fra........ :o

Gjest Janna
Skrevet

:cry: :cry: :cry: :cry:

Det skulle ikke vært LOV med krig!

(hormonell, jeg??)

Skrevet

Det er jo det beste argumentet for å slippe inn mennesker av den tredje verden er det ikke?

Alle skulle fått bosatt seg der dem ville, det er ihverfall min mening.

Waco

....virker som noen liker å være egoistiske...

Skrevet

:evil: Wacccccco, nå har du klart det igjen. DU HAR SPORET AV DEBATTEN.

Hvis du går tilbake til innlegget mitt, så snakker jeg om en advokat som tjener på andres nød. Han konstuerere opp historier og tar seg betalt på kvitteringer som verken er stemplet eller har en logo. Dette er humburg. Og, mer : Jeg vet at det er flere sider ved denne saken. Som f.eks å diskuterer disse stakkars menneskene som blir utnyttet.

Men tror du at denne mannen gjør dette å å hjelpe????? :o , da er du dum og naiv på en gang.

Nå får du se å holde deg til debatten, jeg gjennomskuer deg.

Skrevet

Jeg ville gjort det samme som Tune, for han gjorde det eneste riktige.

At man benytter seg av ulovlige midler for å hjelpe mennesker er ikke annet enn godt.

Det er ikke uten grunn særlig jødene ble funnet i Norge....

Av og til er det lov å trikse.

Gjest Solskinn
Skrevet

Du har ett poeng, waco, det er lov med skitne triks en gang i blandt, saken kan forhellige virkemiddelet...

MEN: Har man edle intensjoner tar man seg ikke grovt betalt for det, det er å utnytte andre menneskers ulykke, det! Han trenger ikke den ekstraintekten, akkurat!

Skrevet

Waco klarere ikke å se at Chindler og Tune er to personer med ulike intensjoner. Chindler (som Waccco selv trekker frem) gav fra seg sin rikdom, mens Tune gjør dette for pengenes skyld. Hadde han gjort det for menneske så hadde han gjort dette gratis. MEN, dette er fremdeles ikke akseptabelt.

Waco, (må bare avspore her) du må være alles arbeidesgiveres skrekk.

Skrevet

Schindler ble rik pga jødene... men slike ting er visst strevsomt å få med seg dersom man vil være vanskelig ikkesant?

Han skapte jo sin formue takket være jødiske fangeleire.

Tydelig at noen har det å se enkelt på ting....

Waco

Gjest Solskinn
Skrevet

kremt:

By the time Germany falls to the allies, Schindler has lost his entire fortune — and saved 1100 people from likely death

Så veldig rik var han ikke så veldig lenge!! Han prövde litt for hardt å redde jöder.

Skrevet
:ler: Jeg tror Waccco må sette seg ned å lese hjemmeleksa si. :ler:
Skrevet

...og Tune mistet jobben sin....

Alle ofret sitt.

Blir litt smålei av å forklare dere selvfølgeligheter hele tiden...

Skrevet
:hoho: synes argumentasjonen begynner å bli kjedelig og på samme tid latterlig :hoho:
Gjest Solskinn
Skrevet

selvfölgeligheter er ikke objektivt, waco, derfor trengs det argumentasjon ikke bare halve setninger! I alle fall for å overbevise meg.

Tolker jeg det rett når du mener at norsk asylsökerpraksis kan sidestilles med nazistregimets jödeforfölgelse?

Dessuten er jeg fortsatt ikke enig med sammenlikningen når av Tune og Schindler fordi

Shindlers middel var fabrikken, han brukte den til å redde jöder og den tjente penger på å selge de han laget til nazistene.

Tunes middel er i så fall at han er advokat, og han tar penger fra de han hjelper!

Det er stor forskjell det!

Hmm... hadde nesten glemt hvor morsomt det er å diskutere for diskusjonen

Skrevet

Solskinn...for å være helt ærlig tror jeg ikke du hadde skjønt selv om jeg hadde tegna det opp for deg....

Den eneste grunnen til at Schindler reddet så mange jøder var fordi de var arbeidskraften i fabrikkene hans.

Hans middel som du kaller det, var å tjene masse penger.

Hvorfor tror du han starta opp som svartebørshandel da?

Waco

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...