Trampe23 Skrevet 27. mai 2015 #1 Skrevet 27. mai 2015 Jeg skal gå på glutenfritt, og oppskriftene på nett forvirrer meg. Er Maizena mel det samme som maismel? 😊
søtpai Skrevet 27. mai 2015 #2 Skrevet 27. mai 2015 Maizena og maismel er ikke det samme. Maizena blir brukt som fortykningsmiddel i forskjellige matretter. :-)
Trampe23 Skrevet 27. mai 2015 Forfatter #3 Skrevet 27. mai 2015 Maizena og maismel er ikke det samme. Maizena blir brukt som fortykningsmiddel i forskjellige matretter. :-) Åja 😯 Jeg så på denne vaffeloppskriften, http://www.tine.no/oppskrifter/kaker/vafler-og-smakaker/glutenfrie-vafler Men da får jeg ta en tur på butikken imorgen, takk for svar 😊
søtpai Skrevet 27. mai 2015 #4 Skrevet 27. mai 2015 Ahh! Ville nok heller gått for maismel eller kanskje mandelmel? Vafler laget på mandelmel er veldig godt! Eller så funker de lyse og fine glutenfri melblandingene også! :D
Trampe23 Skrevet 27. mai 2015 Forfatter #5 Skrevet 27. mai 2015 Ahh! Ville nok heller gått for maismel eller kanskje mandelmel? Vafler laget på mandelmel er veldig godt! Eller så funker de lyse og fine glutenfri melblandingene også! :D Jeg er ikke så veldig glad i mandelmel, fordi det smaker marsipan (liker ikke marsipan). Men tror du jeg kunne ha erstattet Maizena med maismel? Jeg har aldri bakt glutenfritt før...
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2015 #6 Skrevet 27. mai 2015 Maizena er et firma som selger forskjellige tørrvarer. Sånn som f.eks. Møllerens. Anonymous poster hash: fafa0...b91 1
Trampe23 Skrevet 27. mai 2015 Forfatter #7 Skrevet 27. mai 2015 Maizena er et firma som selger forskjellige tørrvarer. Sånn som f.eks. Møllerens. Anonymous poster hash: fafa0...b91 Men... I denne vaffeloppskriften så står dethttp://www.tine.no/oppskrifter/kaker/vafler-og-smakaker/glutenfrie-vafler"2 dl Maizena" ?! Hva vil det si? 😓
Gjest morhjertegod Skrevet 27. mai 2015 #8 Skrevet 27. mai 2015 Jeg skal gå på glutenfritt, og oppskriftene på nett forvirrer meg. Er Maizena mel det samme som maismel? Av ren nysjerrighet, hvorfor skal du gå på glutenfritt? Har du intoleranse mot gluten, har du cøliaki?
Trampe23 Skrevet 27. mai 2015 Forfatter #9 Skrevet 27. mai 2015 Av ren nysjerrighet, hvorfor skal du gå på glutenfritt? Har du intoleranse mot gluten, har du cøliaki? Jeg har hveteallergi. Og ja, jeg har fått beskjed av legen å kutte ut hvete av kostholdet.
Gjest morhjertegod Skrevet 27. mai 2015 #10 Skrevet 27. mai 2015 Jeg har hveteallergi. Og ja, jeg har fått beskjed av legen å kutte ut hvete av kostholdet. Skjønner, takk for svar.
DysterPytten Skrevet 27. mai 2015 #11 Skrevet 27. mai 2015 (endret) Men... I denne vaffeloppskriften så står dethttp://www.tine.no/oppskrifter/kaker/vafler-og-smakaker/glutenfrie-vafler"2 dl Maizena" ?! Hva vil det si? 😓 Bruk maizena, sånn du tynker saus med. Maismel og maizena er ikke det samme. Maismel får du kjøpt på helsekost og butikker med godt utvalg. Ferdigposen fra toro med vafler er veldig god Endret 27. mai 2015 av Cershae
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2015 #12 Skrevet 27. mai 2015 Med hveteallergi kan man ikke da bruke havre og evt. Andre kornsorter? Har du blitt henvist til ernæringsfysiolog? For at du skal få hjelp med å sette sammen kosthold og veileding i hva du kan og ikke kan spise.Anonymous poster hash: 649ef...627
Trampe23 Skrevet 27. mai 2015 Forfatter #13 Skrevet 27. mai 2015 Bruk maizena, sånn du tynker saus med. Maismel og maizena er ikke det samme. Maismel får du kjøpt på helsekost og butikker med godt utvalg. Ferdigposen fra toro med vafler er veldig god Jeg har en svær pose maismel stående i skapet, kjøpte på invandrerbutikken. Men da får jeg gå for toro miks denne gang, og prøve meg frem når jeg er mer kjent med glutenfritt. Takk for hjelp, alle sammen 😃
Trampe23 Skrevet 27. mai 2015 Forfatter #14 Skrevet 27. mai 2015 Med hveteallergi kan man ikke da bruke havre og evt. Andre kornsorter? Har du blitt henvist til ernæringsfysiolog? For at du skal få hjelp med å sette sammen kosthold og veileding i hva du kan og ikke kan spise.Anonymous poster hash: 649ef...627 Jo, jeg kan bruke havre. Har du noen oppskrifter på lur som du gjerne vil tipse meg om? 😃
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå