Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal gå på glutenfritt, og oppskriftene på nett forvirrer meg. Er Maizena mel det samme som maismel? 😊

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Maizena og maismel er ikke det samme. Maizena blir brukt som fortykningsmiddel i forskjellige matretter. :-)

Skrevet

Ahh! Ville nok heller gått for maismel eller kanskje mandelmel? Vafler laget på mandelmel er veldig godt! Eller så funker de lyse og fine glutenfri melblandingene også! :D

Skrevet

Ahh! Ville nok heller gått for maismel eller kanskje mandelmel? Vafler laget på mandelmel er veldig godt! Eller så funker de lyse og fine glutenfri melblandingene også! :D

Jeg er ikke så veldig glad i mandelmel, fordi det smaker marsipan (liker ikke marsipan). Men tror du jeg kunne ha erstattet Maizena med maismel? Jeg har aldri bakt glutenfritt før...

AnonymBruker
Skrevet

Maizena er et firma som selger forskjellige tørrvarer. Sånn som f.eks. Møllerens.

Anonymous poster hash: fafa0...b91

• Liker 1
Gjest morhjertegod
Skrevet

Jeg skal gå på glutenfritt, og oppskriftene på nett forvirrer meg. Er Maizena mel det samme som maismel?

Av ren nysjerrighet, hvorfor skal du gå på glutenfritt? Har du intoleranse mot gluten, har du cøliaki?

Skrevet

Av ren nysjerrighet, hvorfor skal du gå på glutenfritt? Har du intoleranse mot gluten, har du cøliaki?

Jeg har hveteallergi. Og ja, jeg har fått beskjed av legen å kutte ut hvete av kostholdet.

Gjest morhjertegod
Skrevet

Jeg har hveteallergi. Og ja, jeg har fått beskjed av legen å kutte ut hvete av kostholdet.

Skjønner, takk for svar.

Skrevet (endret)

Men... I denne vaffeloppskriften så står dethttp://www.tine.no/oppskrifter/kaker/vafler-og-smakaker/glutenfrie-vafler"2 dl Maizena" ?! Hva vil det si? 😓

Bruk maizena, sånn du tynker saus med. Maismel og maizena er ikke det samme. Maismel får du kjøpt på helsekost og butikker med godt utvalg. Ferdigposen fra toro med vafler er veldig god :) Endret av Cershae
AnonymBruker
Skrevet

Med hveteallergi kan man ikke da bruke havre og evt. Andre kornsorter?

Har du blitt henvist til ernæringsfysiolog?

For at du skal få hjelp med å sette sammen kosthold og veileding i hva du kan og ikke kan spise.

Anonymous poster hash: 649ef...627

Skrevet

Bruk maizena, sånn du tynker saus med. Maismel og maizena er ikke det samme. Maismel får du kjøpt på helsekost og butikker med godt utvalg. Ferdigposen fra toro med vafler er veldig god :)

Jeg har en svær pose maismel stående i skapet, kjøpte på invandrerbutikken. Men da får jeg gå for toro miks denne gang, og prøve meg frem når jeg er mer kjent med glutenfritt. Takk for hjelp, alle sammen 😃

Skrevet

Med hveteallergi kan man ikke da bruke havre og evt. Andre kornsorter?

Har du blitt henvist til ernæringsfysiolog?

For at du skal få hjelp med å sette sammen kosthold og veileding i hva du kan og ikke kan spise.

Anonymous poster hash: 649ef...627

Jo, jeg kan bruke havre. Har du noen oppskrifter på lur som du gjerne vil tipse meg om? 😃

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...