AnonymBruker Skrevet 27. mai 2015 #21 Skrevet 27. mai 2015 Min katt liker å ha dem ved siden av hverandre, for det er så utrolig gøyalt å flytte tørrforbiter fra matskålen over i vannskålen.. Anonymous poster hash: 20cad...907 1
kamillete Skrevet 27. mai 2015 #22 Skrevet 27. mai 2015 Vi har en vannskål i nærheten av matskålen til både hund og katt på kjøkkenet, men begge foretrekker å drikke av vannskålen som står i gangen En veterinær som fortalte meg at kattene liker å ha de adskilt
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2015 #23 Skrevet 27. mai 2015 Katter liker å drikke en annen plass en der de spiser. Det stammer fra når de måtte jakte på smådyr for å i det hele tatt få mat. Da, som nå henter de maten med seg hjem/fast plass for å spise, men når matrestene råtner så kan det infisere vannet rundt. Derfor drar de altså til et annet sted for å drikke, helst rennende vann for det er det reneste man finner. Derfor er vannfontene veldig populært Det virker som du kan mye om katter Hvis man har 2 katter, hvordan tror du det er å ha dobbelt-skåler med vann i ett rom og dobbelt-skåler med mat i et annet rom? Vil det gå greit at kattene spiser og drikker tett i tett? Anonymous poster hash: 2af52...d60
Serafina. Skrevet 27. mai 2015 #24 Skrevet 27. mai 2015 Jeg har aldri hørt om det før. Det ser ut som det er lurt å ha vannskåen et sted katten ofte går forbi som du har gjort. Går katten like ofte forbi matskålen som vannskålen? Jeg lurer på om det er stedet vannskålen er som er avgjørende, eller det at de to skålene er adskilt. Tror jeg skal prøve det også, da. Jeg ser du har har fått en fin forklaring på hvorfor de skal være adskilt. Katten går oftere forbi vannskålen enn matskålen.
Tvist Skrevet 27. mai 2015 #25 Skrevet 27. mai 2015 Det virker som du kan mye om katter Hvis man har 2 katter, hvordan tror du det er å ha dobbelt-skåler med vann i ett rom og dobbelt-skåler med mat i et annet rom? Vil det gå greit at kattene spiser og drikker tett i tett? Anonymous poster hash: 2af52...d60 Det kommer an på hvor glade kattene er i hverandre. Hos meg hadde det ikke fungert, da hadde ikke gamlepus fått i seg nok mat. Om de går greit i lag går det sikkert fint.
Lulilelu Skrevet 27. mai 2015 #26 Skrevet 27. mai 2015 Det virker som du kan mye om katter Hvis man har 2 katter, hvordan tror du det er å ha dobbelt-skåler med vann i ett rom og dobbelt-skåler med mat i et annet rom? Vil det gå greit at kattene spiser og drikker tett i tett? Anonymous poster hash: 2af52...d60 Jeg har også 2 katter og her har vi en tørrfor dispenser som de deler og 2 vannskåler i 2 forskjellige rom i huset. Når de får våtfor, fisk eller annet godt så får de det i hver sin skål. Om kattene kan dele matskål kommer helt ann på kattene men det skal jo ikke være noe problem siden de alltid vil finne flere tider iløpet av døgnet der matskålen er ledig Min erfaring når det gjelder vannskål er å bruke store skåler og ikke de typiske katteskålene for da holder vannet seg friskere mye lengre. 1
Rysiseal Skrevet 27. mai 2015 #27 Skrevet 27. mai 2015 Jeg ser du har har fått en fin forklaring på hvorfor de skal være adskilt. Katten går oftere forbi vannskålen enn matskålen. Det har jeg fått, ja. Nå har jeg gjort som deg, er spent på å se om det blir en merkbar endring.
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2015 #28 Skrevet 27. mai 2015 Her har jeg mat og vann i forskjellige rom. Den ene katten drikker mye mer etter at jeg flyttet vannet bort fra maten, mens den andre katten merker jeg ikke noen forskjell på. Anonymous poster hash: c2c7a...114
Aurora M. Skrevet 27. mai 2015 #29 Skrevet 27. mai 2015 Jeg har alltid hatt vannskål og mat på forskjellige rom. Pusina mi har maten på stua og vannskål stående både på bad og veranda, og drikker til vanlig godt av begge to. Om sommeren setter jeg ofte maten på verandaen (fordi hun er tydelig på at maten smaker bedre i frisk luft ), og da legger jeg merke til at hun knapt rører vannet som står der. Jeg anbefaler alle å ha vann og mat adskilt. Urinveisproblemer er dessverre utbredt blant kastrerte katter, og mange som bare blir foret med tørrfor, drikker ikke nok. Det er mange som får seg en aha-opplevelse når de ser hvor mye mer katten drikker etter at de har flyttet vannskåla. Om man ikke har fontene, lønner det seg også å skifte vann ofte. Pusina kommer ofte løpende for å drikke når jeg skifter vann. Sølete vannpytt-vann ute trenger man visstnok ikke å stille de samme kravene til.. 3
Serafina. Skrevet 27. mai 2015 #30 Skrevet 27. mai 2015 Sølete vannpytt-vann ute trenger man visstnok ikke å stille de samme kravene til.. Merkelig fenomen det der. En møkkete blomsterpotte på terrassen som blir fylt med regnvann funker helt fint ute, men inne er det andre krav. De er nå søte da.
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2015 #31 Skrevet 28. mai 2015 Hos oss står vann og mat sammen, og katten drikker av det av og til. Men han liker best å drikke fra springen på badet. Setter på krana så hopper han opp på benken og drikker litt. Anonymous poster hash: da2fd...a4c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå