catman Skrevet 26. mai 2015 #1 Skrevet 26. mai 2015 Her ble det nylig diskutert om man bør vaske klær på varmt vann, og det var en generell enighet om at "jo varmere, jo bedre". Finner ikke tråden, men her er noen argumenter for det motsatte: http://io9.com/why-are-you-still-washing-your-clothes-in-warm-water-1706931003
Perelandra Skrevet 28. mai 2015 #2 Skrevet 28. mai 2015 Regner med du mener denne tråden: 6 myter om klesvask Som jeg skrev om i den andre tråden, min erfaring er at klær som er vasket på lavere temperaturer, fortere lukter vondt. Det gjør igjen at man må vaske oftere. Hyppig vasking gir også mer utslipp av vaskemidler. Å vaske på lav temperatur gir dermed lite miljøgevinst. 2
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2015 #3 Skrevet 28. mai 2015 Regner med du mener denne tråden: 6 myter om klesvask Som jeg skrev om i den andre tråden, min erfaring er at klær som er vasket på lavere temperaturer, fortere lukter vondt. Det gjør igjen at man må vaske oftere. Hyppig vasking gir også mer utslipp av vaskemidler. Å vaske på lav temperatur gir dermed lite miljøgevinst. Dette er min erfaring også. Bukser og noen ganger ullkle er det eneste jeg noen ganger vasker kaldt.Anonymous poster hash: d8e9f...980
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå