AnonymBruker Skrevet 26. mai 2015 #1 Skrevet 26. mai 2015 Er i ny jobb men gjør stadig feil. Gjør MYE og nesten alt riktig men merker ikke det når det skjer feil som regel påpeker mine kolleger det og da får jeg lyst til å synke under jorda. Det er ingen store eller alvorlige feil men småfeil som jeg ikke bør gjøre feil på fordi det er så enkelt. Er så mye å sette seg i at jeg ikke rekker alt og husker på alt i hodet Er redd for hva andre synes og mener og om de ser på meg som feil person for jobben. Selv om jeg egentlig er ganske flink og gjør nesten alt rett... Anonymous poster hash: 834d4...45e
Gjest Saxofon Skrevet 26. mai 2015 #2 Skrevet 26. mai 2015 (endret) Du er ny! Ingen tenker noe mer om det. Men spør heller neste gang du er usikker, noter det ned og husk det til neste gang Endret 26. mai 2015 av Saxofon 1
Christiania_Oslo Skrevet 27. mai 2015 #3 Skrevet 27. mai 2015 Tro meg, ingen tenker over det siden du er ny. Det finnes såklart enkelte som har glemt hvordan det er å være ny og som oppfører seg kanskje litt arrogant mot deg, men det skal du virkelig ikke legge energi i. Det eneste som skjer hvis du tenker over dette her er at kvaliteten din går ned og du mistrives på jobb, og det vil du vel ikke? Jeg har hva man kan kalle "veldig viktige"arbeidsoppgaver der kun en liten feil kan koste firmaet massevis av penger så jeg må alltid være obs. Allikavel så har jeg gjort feil som ny, og det er godt mulig dette var feil som kostet selskapet dyrt, men det må de jo nesten regne med når den opplæringa som blir gitt ikke er så veldig bra.
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2015 #4 Skrevet 27. mai 2015 Støtter de som poster over. I tillegg kan jeg anbefale å være flittig å notere ned rutinemessige småting som man enkelt overser, og lese over de når du kommer hjem på kvelden. Det har jeg stort sett gjort i alle jobber jeg har hatt - uansett hvor komplekse arbeidsoppgavene har vært. Ofte fått skryt for at jeg "lærer kjapt", når jeg egentlig bare kopierer de enkle metodene jeg brukte på skolebenken... Work smart, not hard. Anonymous poster hash: 56e65...63c
Rysiseal Skrevet 27. mai 2015 #5 Skrevet 27. mai 2015 Er i ny jobb men gjør stadig feil. Gjør MYE og nesten alt riktig men merker ikke det når det skjer feil som regel påpeker mine kolleger det og da får jeg lyst til å synke under jorda. Det er ingen store eller alvorlige feil men småfeil som jeg ikke bør gjøre feil på fordi det er så enkelt. Er så mye å sette seg i at jeg ikke rekker alt og husker på alt i hodet Er redd for hva andre synes og mener og om de ser på meg som feil person for jobben. Selv om jeg egentlig er ganske flink og gjør nesten alt rett... Anonymous poster hash: 834d4...45e Det er alle klar over oghar alle vært igjennom, derfor forventer ingen at du gjør en perfekt jobb med en gang (eller noengang). Alle gjør feil, desto mer når man er ny. Det som er viktigst er at du ser på det som en konstruktiv måte, ikke blir såret eller fornærmet og prøver ikke å gjenta samme feil flere ganger. Tenk om de ikke tør å si ifra om feil fordi de er redd du blir såret, så oppdager du etter x mnder at du har gjort samme feil gjentatte ganger. Derfor kan du heller sette pris på at du får beskjed om det Det blir bare bedre og bedre med tiden. Det er kanskje fordi du nettopp pleier å være flink/dyktig og lære deg opp ting fort at du blir perfeksjonist av det og ikke aksepterer at du kan gjøre feil. Så neste gang du er skuffet av deg selv pga en feil, still deg følgende spørsmål: ville jeg vise til en ny som jeg lærer jobben opp til at jeg er skuffet fordi h*n har gjort den feil? Svaret blir nok nei. Så hvorfor tillater du deg å være så streng og lite forståelsesfull mot deg selv?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå