AnonymBruker Skrevet 26. mai 2015 #1 Skrevet 26. mai 2015 Hei! Har fått haugevis med bud på en malejobb og er usikker på hva som er riktig pris. Det er et parkettgulv i en nyere leilighet jeg gjerne vil gå malt. Maleren mener at gulvet må rubbes først, så males og deretter lakkes. I og med at det er store flater, tilsammen rundt 35 kvm regner jeg med at det går kjapt. Har fått priser som varierer fra 2 - 20 000,- Hva tror dere er en fornuftig pris på et slikt oppdrag (inkludert moms)?Anonymous poster hash: 6e272...ef5 1
Fraggzy Skrevet 26. mai 2015 #2 Skrevet 26. mai 2015 Det er vanskelig å si uten å vite type gulv, hvilken slitasje og hvilket resultat du ønsker. Anbefaler deg at anbyderne legger ved en liste som viser hva som skal gjøres med gulvet for prisen de tilbyr. Slik at teksten ikke er "slipe gulv, kr 2000" mot "slipe gulv, kr 20 000". De dyrere pleier ofte å inneholde mer arbeid og bedre finish (men ikke alltid)
Besant Skrevet 26. mai 2015 #3 Skrevet 26. mai 2015 (endret) Det er en helt ny parkett som ble lagt før vi flyttet inn. Slitasjen er minimal, derfor har jeg fått beskjed om at rubb er nok og at sliping ikke er nødvendig. Listen jeg har fått for et tilbud (6500,-) er rubbing (ikke sliping, mer som pussing), grunning, maling og lakk. De teiper og forbereder gulvet. Jeg regner med at det tar ca en time å male over gulvet ett strøk. Endret 26. mai 2015 av Besant
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå