AnonymBruker Skrevet 26. mai 2015 #1 Skrevet 26. mai 2015 Jeg skal flytte og selger derfor noen møbler. De har ligget på finn.no en ukes tid nå, uten at det har blitt salg. Dette er fine ordentlige tremøbler. Begynner å bekymre meg om hvis jeg ikke får solgt dem, hva da?! Jeg har ikke plass selv, og jeg gir ikke disse møblene gratis til Fretex! Jeg har prøvd å sjekke på nettet, om det er bruktbutikker som kjøper brukte møbler, uten hell, ser det er noen på Østlandet, men jeg bor i Stavanger og finner ingen her. Noen som har tips? Anonymous poster hash: 3ad4d...cd5
Sølvrosen Skrevet 26. mai 2015 #2 Skrevet 26. mai 2015 Det er flere grep du kan ta for å gjøre møblene dine mer salgbare. Det viktigste er bilder. Bildene bør være mot en nøytral bakgrunn, ha godt lys og vise møblene fra fine sider. Møblene må selvfølgelig være rene. Beskrivelsen bør være velskrevet og opplyse om ca alder og alle mål. Om en potensiell kjøper må ta kontakt for å finne ut om møblene passer inn er det ikke sikkert de synes det er verdt bryet. Hvis du ikke får solgt møblene selv med en fin annonse er de dyrere enn det folk er villig til å betale for dem i ditt område. Da må du sette ned prisen. Husk at dette er den tiden på året da mange selger brukte møbler mens få kjøper. Om du kan vente noen måneder vil det være mye enklere å få solgt dem til en bedre pris. 2
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2015 #3 Skrevet 26. mai 2015 Jeg "henger" jevnlig på finn.no (stavangerområdet) og har inntrykk av at tremøbler fra 90-tallet og oppover 2000-tallet ikke er lettsolgte. Av tre-møbler er det vel kun teak som er attraktivt som gjenbruk? Og møbler fra 50-tallet? Forsøk å sett prisen lavere. Evt må du bite i det sure eplet og gi de bort..Anonymous poster hash: f75b4...d92 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2015 #4 Skrevet 26. mai 2015 Folk overvurderer møblene ofte. Hvite møbler er jo veldig moderne for tiden, det er ikke pent lenger med trefargede møbler for de fleste. Også kommer det an på.. du husker nok veldig godt hva prisen var på de møblene, andre kan synes at de ikke ser ut som om de er verdt noe særlig. Om du ikke selger de kan du leie lagerplass f.eks. Anonymous poster hash: 58796...8ce
Tibbie Skrevet 26. mai 2015 #5 Skrevet 26. mai 2015 (endret) Bruk Facebook! Alle stedene jeg har bodd i Norge har jeg aktivt brukt byens salg-gruppe. Både på å kjøpe, selge, gi bort og å få ting. VELDIG populært og praktisk. Det er en grunn til at Finn-torget er blitt gratis. Ikke like mange henger der lengre. Fant den største salgsgruppa i Stavanger:https://www.facebook.com/groups/274986005840/?fref=ts Prøv det! Og få folk til å by på møblene, for da er det større sjans for at de går enn om du setter en dyr prislapp Endret 26. mai 2015 av Tibbie
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2015 #6 Skrevet 26. mai 2015 Takk for svar og tips! Jeg har gode bilder i godt dagslys, og har skrevet opp lengde/bredde/høyde, men for all del, jeg kan ta nye bilder, så det ser nytt og friskt ut. Jeg sjekket ut tilsvarende møbler som lå for salg på finn, og har lagt prisen litt under, men mulig jeg må sette prisen mer ned. Facebook har jeg ikke, men kanskje jeg kan be venninne som har facebook om å legge dem ut for meg der. Anonymous poster hash: 3ad4d...cd5
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2015 #7 Skrevet 26. mai 2015 Har du mulighet for å levere møbler i nærområdet? Kanskje lavere terskel for å kjøpe om det kommer levert på døra. Ellers synes jeg mange overpriser brukte møbler, uten å vite om det gjelder deg. Anonymous poster hash: 89cf1...c0c
Gjest Saxofon Skrevet 26. mai 2015 #8 Skrevet 26. mai 2015 De aller aller aller fleste overpriser gjenstandene de selger. Har du ikke fått solgt møblene på en uke ville jeg prøvd å kuttet prisen med 1/3-1/2 av hva du har nå. Må du bli kvitt de så er virkelig ikke prisen den viktigste
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2015 #9 Skrevet 26. mai 2015 Kan du lenke til annonsen?Anonymous poster hash: 756c2...82f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå