AnonymBruker Skrevet 26. mai 2015 #1 Skrevet 26. mai 2015 Når dere i privat eller offentlig sektor får besøk av "et kurs" på jobb over 1-2 dager: hva forventer dere? Har dere eksempler på hva som utgjør gode og dårlige kursholdere? Hva kjennetegner er skikkelig bra kurs? Dreier seg om faglig relaterte kurs a'la typen kommunikasjon/ledelse etc. Håper dere vil komme med innspill. Fortell om deres kursopplevelser? : - ) Anonymous poster hash: 06cef...071
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2015 #2 Skrevet 26. mai 2015 At h*n kan stoffet sitt, og ikke bare står å leser av prosjektoren Anonymous poster hash: 8c1d7...459
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2015 #3 Skrevet 26. mai 2015 At h*n : virker engasjert, kan stoffet, holder pauser (omtrent til tiden), kan svare på spørsmål (eller kan henvise til steder man kan få svar) snakker høyt nok Anonymous poster hash: ee66e...a06
Gjest Margit Spat Skrevet 26. mai 2015 #4 Skrevet 26. mai 2015 Enig med ...a06. I tillegg er det best at h*n: Kan eksemplifisere og ikke bare snakker i generelle vendinger Tilpasser kurset til den virksomheten det holdes i og deltakernes bakgrunnskunnskap/nivå (hvis det går an). Den beste kursholderen jeg har vært borti hadde lest seg opp på de ulike bedriftene som deltok på kurset, og visste mye om virksomhetene og deres nøkkelpersoner. Framstår som energisk/har utstråling Er positiv i framstillingen sin; ikke arrogant og nedlatende mot kursdeltakerne Varierer undervisningsmetodikken hvis mulig, f.eks med korte gruppe-/diskusjonsoppgaver for å engasjere kursdeltakerne Har powerpointer uten språklige feil
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2015 #5 Skrevet 27. mai 2015 Dette var virkelig gode tips fra dere 3! Takk :-)Anonymous poster hash: 06cef...071
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå