Gå til innhold

Kastet opp over macbook - reiseforsikring?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Evnet utrolig nok å kaste opp over tastaturet på macbooken min da jeg lå matforgiftet på hotellrommet i Kambodsja. Siden har det ikke vært mulig å slå den på.

Vet noen om jeg har noe krav på forsikring i dette tilfellet?

Legger ved forsikringsvilkår!

Enkeltreiseforsikring 635 1- 01 09 14.pdf

Anonymous poster hash: 80d8f...e58

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke bare ta en telefon til forsikringsselskapet og spørre dem om dette?

Anonymous poster hash: 6cf71...ed7
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jo det er klart det er planen. Men viktig i ordlegge seg riktig når jeg kontakter forsikringsselskapet så ikke noe av det jeg sier kan bli holdt mot meg. Tenkte dermed å forhøre meg med noen som har mer kunnskap på dette området enn meg.

TS

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du mener vi her på kg skal lese dine forsikringsvilkår?

Send skademelding til forsikringen din og forklar situasjone, så qvgjør de om du har dekning eller ikke. Legeerklæring på matforgifting har du vel?

Anonymous poster hash: 54c5e...c80

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Tviler på det. Det er jo selvforskyldt, siden du hadde MacBooken åpen og rett ved deg når du var spysyk.

Anonymous poster hash: cd259...2e0
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du benytter ikke samme forsikringsselskap som jeg jobber i, men med mindre Gouda er vanvittig mye bedre enn oss er det ganske enkelt; for å få dekket en ødelagt gjenstand må det ha forekommet rettsstridig skadeverk av andre enn deg selv. Eksempel: Full mann løper inn på hotellrommet ditt og knuser macen - dekket. Du spyr over macen - ikke dekket. De fleste har uhorvelige høye egenandeler på innboforsikringen sin, men vår innboforsikring vil i alle fall dekke uhell som dette.

Anonymous poster hash: 55af2...8fc
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du mener vi her på kg skal lese dine forsikringsvilkår?

Send skademelding til forsikringen din og forklar situasjone, så qvgjør de om du har dekning eller ikke. Legeerklæring på matforgifting har du vel?

Anonymous poster hash: 54c5e...c80

Det er snakk om et par paragrafer som omhandler skade av personlige eiendeler. Jeg selv, sliter med å forstå hvordan vilkårene er gjeldende i min situasjon.

Personer som har jobbet innenfor forsikring derimot har gjerne erfaring fra lignende situasjoner. Det er disse personene jeg vil ha svar fra.

Om du ikke har noe kunnskap på området utover det gjennomsnittlige, så er det ikke til stor hjelp.

TS

AnonymBruker
Skrevet

Du benytter ikke samme forsikringsselskap som jeg jobber i, men med mindre Gouda er vanvittig mye bedre enn oss er det ganske enkelt; for å få dekket en ødelagt gjenstand må det ha forekommet rettsstridig skadeverk av andre enn deg selv. Eksempel: Full mann løper inn på hotellrommet ditt og knuser macen - dekket. Du spyr over macen - ikke dekket. De fleste har uhorvelige høye egenandeler på innboforsikringen sin, men vår innboforsikring vil i alle fall dekke uhell som dette.

Anonymous poster hash: 55af2...8fc

Takk for svar! Dette var hjelp.

TS

AnonymBruker
Skrevet

Jo det er klart det er planen. Men viktig i ordlegge seg riktig når jeg kontakter forsikringsselskapet så ikke noe av det jeg sier kan bli holdt mot meg. Tenkte dermed å forhøre meg med noen som har mer kunnskap på dette området enn meg.

TS

Jeg fikk penger ved å si til forsikringsselskapet at

"Jeg har sølt kaffe på laptopen min".

Det kommer seg sikkert an på forsikringen, men tror de fleste vil dekke din skade.

(Jeg ikke imot pengene - syns det var for dumt å få 3000 kr for å erstatte en laptop når jeg hadde vært så dum - forøvrig uten sammenligning med din sak).

Anonymous poster hash: cd773...318

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk penger ved å si til forsikringsselskapet at

"Jeg har sølt kaffe på laptopen min".

Det kommer seg sikkert an på forsikringen, men tror de fleste vil dekke din skade.

(Jeg ikke imot pengene - syns det var for dumt å få 3000 kr for å erstatte en laptop når jeg hadde vært så dum - forøvrig uten sammenligning med din sak).

Anonymous poster hash: cd773...318

En oppgradert innboforsikring vil ofte slike hendelser som søle kaffe på mobilen, men reiseforsikring gjør gjerne ikke det

Anonymous poster hash: f191c...f22

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...