Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! :) Da har jeg endelig klart å spare opp akkurat nok for en iphone 6/6plus (klarer ikke å bestemme meg enda)
Ser ut som jeg går for 6, og jeg lurer på om 16 gb er nok? Jeg er "fattig student" og en 1000-lapp spart på å velge 16 fremfor 64, er mye for meg, derfor jeg spør :)
Håper noen vil hjelpe meg :blomst:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer an på hvordan du bruker telefonen. Hvor mange apper bruker du? Pleier du å høre på musikk, se videoer? Osv.

Skrevet

er du flink til å overføre bilder og videoer tilbake til maccen el pc.. -(og ikke har masse mp3filer på itunes etc) så holder jo 16gb.

Skrevet

Altså, 16 GB er nok om du har alle bildene og videoene dine i clouden (eller et annet sted enn på telefonen) og om du bruker minimalt med apper o.l.. Om du derimot bruker mange apper og vil ha bilder/videoer på telefonen så blir 16 GB alt for lite, og du må aktivt vedlikeholde lagringsplassen på telefonen din.

Selv ville jeg valgt 64 GB fordi jeg liker å ha alt tilgjengelig på telefonen, samt at appene jeg bruker tar en del plass (og noen av de tar mer og mer plass, som forskjellige spill).

Skrevet

Jeg har hatt to forskjellige iPhoner med 16 GB, begge gangene merket jeg fort at det ble for liten plass, har nå 32GB. Kommer ALDRI til å kjøpe 16 GB igjen

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har 16 GB på min, og må bare si at du skal ha bra mange apper for at den skal fylle opp 16 GB...

Anonymous poster hash: a536c...329
Skrevet

aldri gå for lite minne, om det finnes mulighet for mer. media, nettsider, apper etc tar ikke mindre plass i fremtiden - tvert imot.

Skrevet

Jeg har 16 GB på min, og må bare si at du skal ha bra mange apper for at den skal fylle opp 16 GB...

Anonymous poster hash: a536c...329

Spørs jo på appene, men helt vanlige apper som ikke trenger å lagre data jevnt over bruker jo ikke mye plass. Spill som lagrer score o.l. med god grafikk tar ofte litt plass, eller apper som lagrer forskjellig informasjon over tid vil ta mye plass etterhvert. Jeg har 32 GB og bruker minimalt med apper, men har noen apper som har lagret forskjellig ting over tid og som nå gjør at mobilen min er stappfull. Så det spørs veldig på hvilke apper man bruker. :)

Skrevet

TS her, takker for mange svar :)

Har for tiden iphone 4s 13 gb (tror jeg) der jeg har ca 500 MB ledig. Det meste av dette, 5 gb, er bilder (har ikke overført siden jeg uansett skal bytte). Har ellers kun de nødvendigste appene. Ikke oppdatert til nyeste iOs.
Tror jeg vil klare meg med 16 gb, men etter litt research står det flere steder at plassen blir mindre og mindre for hver oppdatering; og det er dette jeg bekymrer meg for, da jeg har brukt nåværende iphone i 3 år og bytter sjeldent telefon.

Skrevet

Oppdateringene tar kun plass mens du oppdaterer, og tar ikke noe plass etter oppdateringen er skjedd. Har du ikke plass til oppdateringen kan du bare koble den på iTunes. Så det er ikke noe problem. Om du ikke har tenkt til å ha masse bilder og videoer på telefonen er det bare å gå for 16 GB.

Gjest Saxofon
Skrevet

Jeg ville selv spart litt til og kjøpt 64gb :)

• Liker 1
Skrevet

jammen hu har dårlig råd. Synd at det skal koste så mye mer med plass. Generelt tror jeg folk syns det er greit å ha feks bilder på mobilen tilgjengelig. Men det er jo egtl bare tull. Rydd opp en gang i uka/mnd, organiser dette på maccen/pc så går nok dette bra.

Skrevet

og organiser spillelistene (musikk) ikke minst. Enten det gjelder itunes el spotify etc.Så gjeng det nok bra

Skrevet

Har 5 s med 16. Syns ikke jeg tar voldsomt mye bilder, men selv om jeg automatisk laster bilder til Cloud'n, liker jeg å ha noen minner på telefonen også. Har (alt for) lite musikk lagret offline.

Da jeg kjøpte den, var minnet fullt etter 6 mnd, og jeg har siden vært gjennom et kontinuerlig slette-helvete. Hver oppdatering av iOS er et forbanna styr jeg blir i dårlig humør av, for det er en langt mer omstendelig prosess med ledning mot iTunes og masse skjiit, i stedet for oppdatering trådløst.

Og fremover vil jeg helt sikkert trenge mer plass heller enn mindre plass.

Aldri mer 16 GB.

• Liker 1
Gjest LilleTusenfryd
Skrevet

Jeg har hatt 4s da den kom i sin tid, og har 5s nå. Har begge gangene hatt 16GB. Jeg tar masse bilder, bruker en del apper - bruker derimot IKKE spotify eller har musikk på den.
Jeg har aldri fått advarsel om at den nærmer seg full engang. Har masse plass igjen, og har aldri skjønt hva folk skal med mer enn 16GB. Kommer helt klart til å kjøpe 16GB neste gang og.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...