AnonymBruker Skrevet 26. mai 2015 #1 Skrevet 26. mai 2015 Jeg gikk et år på cipralex, for angst og depresjon. Det funket på angsten, men depresjonen var der fortsatt. Jeg hadde null følelser, klarte ikke å le, grine eller bli sint. Så jeg sluttet på de. Har hatt store søvnproblemer i flere år. Nå er jeg møkka lei og ønsker å finne ut hvorfor jeg sliter sånn med å sove. Første legen gjorde var å sette meg på piller. Igjen, og igjen og igjen. Jeg har prøvd 4 forskjellige sovetabletter. Funket greit de 2 første ukene, men så sluttet de å virke. Endte opp med å ta en overdose pga det. Jeg har sagt ifra til legen at jeg ikke ønsker å gå på antidepressiva. Siden jeg har dårlig erfaring fra før, og jeg går hos psykolog og jobber med problemet aktivt i hverdagen. Fikk utskrevet Remeron for søvnproblemene. Da jeg kom hjem så fant jeg ut at de ER antidepressiva! Ringte legen og fikk beskjed om å gi de en sjanse. Dette var for 5 uker siden. De funker ikke på depresjonen i det hele tatt, faktisk så gråter jeg konstant nå. Jeg bryter sammen vær dag. Noe jeg ikke gjorde før. Men jeg har fått en annen uheldig bivirkning, økt appetitt! Jeg klarer ikke å slutte å spise, jeg er overvektig fra før så jeg vil IKKE gå opp i vekt. What to do?! Kan jeg kreve å få utskrevet noe annet? Legen ble litt sur da de forrige ikke ga noen virkning. Phenergan. Jeg kan ikke ta noe som er avhengighetsskapende, for jeg blir lett avhengig og sliter med å slutte. Jeg har bedt om å ta blodprøver for å se om det er noe galt i kroppen. Har også bedt om å bli henvist til søvnekspert, men det nekter legen! Han mener det sitter i hodet. Søvnproblemene hadde jeg lenge før depresjonen og angsten. Men nå så er det et stort problem, fordi jeg trenger energi til å jobbe med alt det andre. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg kan ikke gå tilbake til et liv hvor jeg går 3 døgn uten noe søvn, og kun 2-3 timer søvn på flere dager! Jeg klarer det ikke, jeg sliter med nok fra før og det krever sitt. Ja jeg har prøvd alt av søvnmetoder, mat, mosjon, lys, blabla ALT! Anonymous poster hash: 6b0a5...15d
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2015 #2 Skrevet 26. mai 2015 Hva med en god psykolog?Anonymous poster hash: a66f1...660
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2015 #3 Skrevet 26. mai 2015 Og skaff deg en ny fastlege. Anonymous poster hash: ac621...6f3
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2015 #4 Skrevet 26. mai 2015 Du kan ikke kreve å få utskrevet noe annet, men du kan la være å ta de selv om du har fått dem. Remerom opptil 45 mg blir ofte utskrevet for søvn, doser under 45 mg har ikke terapeutisk effekt mtp depresjon. Det er veldig vanlig som sagt. Remeron er også et helt annet antidepressiva enn cipralex. Kanskje du kan be om noe antipsykotikum eller antihistaminer for søvn? Vallergan, atarax, nozinan, truxal, seoquel - alle er relativt vanlige å få for søvn. Anonymous poster hash: 5048a...0ae
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå