AnonymBruker Skrevet 26. mai 2015 #1 Skrevet 26. mai 2015 Har det vært greit å ha dyrene på pensjonat i julen, eller har dyrene fått lite oppmerksomhet pågrunn av julestress? Negative og positive erfaringer? Hva mener du om å sette dyrene på pensjonat? Vanligvis bruker naboen å passe kattene mens vi er bortreist, da er de ute, men får kos, vann og mat daglig av naboen. I jula er det kaldt ute, og da måtte de eventuelt vært en del inne. Men det kan jo bli litt stress for naboen siden det er juletider. Andre alternativer til dyrepass? Eller erfaringer med å ta med seg kattene på ferie? Hunden er med dit så lenge det ikke involverer fly, men kattene? Anonymous poster hash: 22319...cd8
Blod Skrevet 26. mai 2015 #2 Skrevet 26. mai 2015 Min erfaring er at det stort sett går greit å ha med kattene så lenge det ikke er spesielt lange turer med bil. Jeg pleier å få ha dem på et eget rom, fordi alle andre stort sett også har dyr. Så går jeg dit og gir dem oppmerksomhet og kos flere ganger om dagen, og jeg føler det er mye bedre enn å forlate dem hjemme når det er spesielle dager eller ferier. Når jeg overnatter sover jeg og dem på samme rom. Eneste gangen dette gikk ganske dårlig var når jeg hadde dem med på en ganske lang tur, og der hadde de alle slags dyr. Bla hunder, og vi sov i en campingvogn da. Kattene følte seg nok ganske truet av lydene utenfor, og alle de eksta spesielle luktene som er på gård.
Tvist Skrevet 27. mai 2015 #3 Skrevet 27. mai 2015 Jeg pleier å ta med kattene hjem til jul, involverer en lang biltur. Ellers er det noen pensjonat som er gode. For meg er det viktig at kattene ikke må stå i bur hele tiden, men får gå rundt fritt og utforske.
nattsvermer Skrevet 27. mai 2015 #4 Skrevet 27. mai 2015 Jeg vet at det finnes folk som kan komme hjem til deg og stelle katten mens du er på ferie. Du får bare google litt og se om det er noen i nærheten av deg. Her er et eksempel.
Tvist Skrevet 27. mai 2015 #5 Skrevet 27. mai 2015 Jeg vet at det finnes folk som kan komme hjem til deg og stelle katten mens du er på ferie. Du får bare google litt og se om det er noen i nærheten av deg. Her er et eksempel. Det hadde ikke fungert bra på mine katter, de syntes det var fælt når vi var borte en langhelg (med noen som kom innom). For lite kos og oppmerksomhet.
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2015 #6 Skrevet 27. mai 2015 Takk for gode tips, ett alternativ hadde vært å tatt de med seg. Det største problemet er vel at det er 70 mil kjøring og at vi skal sove på forskjellige plasser. Vi skal kjøre videre 25 mil også. Det beste hadde nok vært at noen kunne se om dem her hjemme mens vi er borte. Men vi bor en time unna de fleste kjente, utenom naboene da. Anonymous poster hash: 22319...cd8
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2015 #7 Skrevet 27. mai 2015 Jeg vet at det finnes folk som kan komme hjem til deg og stelle katten mens du er på ferie. Du får bare google litt og se om det er noen i nærheten av deg. Her er et eksempel. Det er ett godt alternativ, men blir desverre for dyrt når vi skal være borte i 14 dager, og helst skulle hatt noen å se om dem en gang per dag, Evt annenhver dag Anonymous poster hash: 22319...cd8
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2015 #8 Skrevet 27. mai 2015 Ts over her Anonymous poster hash: 22319...cd8
murray Skrevet 27. mai 2015 #10 Skrevet 27. mai 2015 Vi har brukt standal en jul, har bare gode ting å si om de.
palamina Skrevet 27. mai 2015 #11 Skrevet 27. mai 2015 (endret) Hei! Kan ikke svare deg på det du spør om men vil gi deg et par tips. Jeg bruker denne siden her, og har stort sett fått tilbud om pass samme dag som behovet har meldt seg, hjemme hos private. http://www.finnenhundepasser.no/ Er også medlem av forskjellige lokale grupper på facebook og der er det kjempegreit å få pass til kjæledyrene sine, enten mot betaling eller gratis. 1000 ganger bedre enn å ha dyret på pensjonat! (Bare søk på dyrepasser - kattepasser - etc på fb, og velg den regionen du hører til). Endret 27. mai 2015 av palamina
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå