Gå til innhold

Hvorfor skylder jenter alltid på utseende?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Postet egentlig innlegget i en annen tråd, men fikk ikke noe svar. Hvorfor skylder nesten alltid jenter på utseendet om de ikke er pene nok og aldri på personligheten når de ikke får kjæreste? Det er nesten ingen jenter som sier de er for bitchy, for sutrete, for needy, for kjedelig, for dårlig selvtillit, osv for å få en kjæreste.

Man har selvinnsikt nok til å vite at man ikke er pen, men ikke til å innrømme at man ikke klarer å oppføre seg?

Jeg sier ikke at ikke pene jenter får mer oppmerksomhet eller at det ikke er noen som er veldig uheldige med utseende.

Anonymous poster hash: 46e42...0a7
  • Liker 9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordi jeg er et sjarmtroll uten like, så det er nødt til å være utseendet ;)

• Liker 20
Skrevet

Fordi samfunnet lærer oss at suksessfull og pen er det samme. Så om du ikke har suksess er du ikke pen. Det er ikke alle som klarer å lære seg at det ikke stemmer.

Jeg trodde det når jeg var yngre, men så la jeg jo etterhvert merke til alle de.. ehm.. ikke så veldig pene jentene som var festens midtpunkt og som alle var venner med. Så da tok jeg meg sammen og prøvde hardere på å være en interessant person istedenfor å tenke at jeg ikke var pen nok!

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Fordi kvinner alltis skylder på noe. Enten det er menn eller utseende. De er alltid et maktesløst offer, samme hva.

Anonymous poster hash: dea84...ffe
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Fordi samfunnet lærer oss at suksessfull og pen er det samme. Så om du ikke har suksess er du ikke pen. Det er ikke alle som klarer å lære seg at det ikke stemmer.

Det er jo det samme for menn.

Anonymous poster hash: a7bb1...fbe

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo det samme for menn.

Anonymous poster hash: a7bb1...fbe

Hysj! Dem er offer, samme hva, din undertrykker!

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Fordi kvinner alltis skylder på noe. Enten det er menn eller utseende. De er alltid et maktesløst offer, samme hva.

Synes ikke det gir mening, man kan jo gjøre ganske mye med sitt utseende.

Uansett, dere andre har vel også sett jenter som trolig sliter med å få kjæreste av andre grunner en utseende? Vil si de utgjør flertallet i min omgangskrets. Flere jenter er f.eks for sjenerte til å ta noe som helst initiativ selv tinder blir for skummelt.

TS

AnonymBruker
Skrevet

Synes ikke det gir mening, man kan jo gjøre ganske mye med sitt utseende.

Uansett, dere andre har vel også sett jenter som trolig sliter med å få kjæreste av andre grunner en utseende? Vil si de utgjør flertallet i min omgangskrets. Flere jenter er f.eks for sjenerte til å ta noe som helst initiativ selv tinder blir for skummelt.

TS

Faktum er at i Norge er jentene veldig pene. Det er en ganske høy standard å leve opp til. Og hvis man ikke har "små, søte ansiktstrekk", så er det kanskje begrenset hva man får til.

Jeg får bruke meg selv om eksempel.

Er sosial og utadvendt, og jeg sjekker nesten alltid opp guttene. Blir sjelden bedt med ut, men guttene sier oftest ja hvis jeg spør. Jeg har mange interesser, to ulike universitetsgrader og jeg følger godt med i samfunnet. Har også reist masse, så finner stort sett alltid noe å prate om. Har aldri problemer med å snakke med nye folk og ofte kan jeg være på date i 6-7 timer hvor skravla går i ett (begge veier altså, jeg overkjører ikke).

Likevel ser jeg ofte at guttene jeg er ute med ender opp med jenter som er penere/annerledes enn meg. Jeg er ganske høy og dessverre er kroppen min litt maskulin (dvs veldig små pupper og liten rompe). Guttene ender gjerne opp med jenter som er stikk motsatt av meg. Blir litt vanskelig å ikke tro det er utseendet da?

Anonymous poster hash: e2d29...c71

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg trodde det når jeg var yngre, men så la jeg jo etterhvert merke til alle de.. ehm.. ikke så veldig pene jentene som var festens midtpunkt og som alle var venner med. Så da tok jeg meg sammen og prøvde hardere på å være en interessant person istedenfor å tenke at jeg ikke var pen nok!

Dere skylder på samfunnet, ta nå deres del av kaken også og innrøm at dere helt spinn gale.

Anonymous poster hash: 3c1de...2eb

Skrevet

Tja. Nå er ikke jeg på jakt etter et forhold for tiden, men om jeg var det, og ble avvist, hadde det definitivt vært pga personligheten. Når man er så vakker som meg er det vanskelig å tenke seg noe annet. Neida. Men selvom man ikke er smellvakker tror jeg personligheten er lettere å finne noe galt med. En jente med kviser en gang i blandt- eller en jente som klager på alt du gjør? Jeg hadde valgt jenta med kvisene!

• Liker 1
Gjest Fotballen
Skrevet

For det jenter har så dårlig selvtillit når det gjelder utseendet! Sukk..

Gjest Fotballen
Skrevet

Tja. Nå er ikke jeg på jakt etter et forhold for tiden, men om jeg var det, og ble avvist, hadde det definitivt vært pga personligheten. Når man er så vakker som meg er det vanskelig å tenke seg noe annet. Neida. Men selvom man ikke er smellvakker tror jeg personligheten er lettere å finne noe galt med. En jente med kviser en gang i blandt- eller en jente som klager på alt du gjør? Jeg hadde valgt jenta med kvisene!

Jeg hadde også valgt hun med kvisene! Uansett hvor sexy og vakker ei jente er. Er hun ei klage kjerring så er hun turn off uansett.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dere skylder på samfunnet, ta nå deres del av kaken også og innrøm at dere helt spinn gale.

Hva mener du med det?

Anonymous poster hash: df688...c4e

• Liker 1
Skrevet

Ikke noe problem med å skylde på både utseende og personligheten jeg :laugh:

• Liker 3
Skrevet

Haha. Vi er nå i godt selskap da.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Faktum er at i Norge er jentene veldig pene. Det er en ganske høy standard å leve opp til. Og hvis man ikke har "små, søte ansiktstrekk", så er det kanskje begrenset hva man får til.

Jeg får bruke meg selv om eksempel.

Er sosial og utadvendt, og jeg sjekker nesten alltid opp guttene. Blir sjelden bedt med ut, men guttene sier oftest ja hvis jeg spør. Jeg har mange interesser, to ulike universitetsgrader og jeg følger godt med i samfunnet. Har også reist masse, så finner stort sett alltid noe å prate om. Har aldri problemer med å snakke med nye folk og ofte kan jeg være på date i 6-7 timer hvor skravla går i ett (begge veier altså, jeg overkjører ikke).

Likevel ser jeg ofte at guttene jeg er ute med ender opp med jenter som er penere/annerledes enn meg. Jeg er ganske høy og dessverre er kroppen min litt maskulin (dvs veldig små pupper og liten rompe). Guttene ender gjerne opp med jenter som er stikk motsatt av meg. Blir litt vanskelig å ikke tro det er utseendet da?

Hei, kan godt være at du sliter med å få kjæreste pga utseende, jeg sier ikke og tror ikke at ingen blir det.

Samtidig handler jo nettopp tråden om at jenter ofte tror det er utseende som gjør at de sliter med å få kjæreste så sånt sett er det jo vanskelig å vite om du er en av de jeg snakker om eller om du faktisk har rett.

Hva om du ser på din egen omgangskrets, tror du flertallet av de som sliter med å få seg kjæreste sliter pga personligheten eller utseende?

TS

AnonymBruker
Skrevet

Hei, kan godt være at du sliter med å få kjæreste pga utseende, jeg sier ikke og tror ikke at ingen blir det.

Samtidig handler jo nettopp tråden om at jenter ofte tror det er utseende som gjør at de sliter med å få kjæreste så sånt sett er det jo vanskelig å vite om du er en av de jeg snakker om eller om du faktisk har rett.

Hva om du ser på din egen omgangskrets, tror du flertallet av de som sliter med å få seg kjæreste sliter pga personligheten eller utseende?

TS

Kunne jo håpet det var personligheten min, for vil nesten si det hadde vært lettere å fikse. Men jeg har en stor omgangskrets, får lett venner og hører ofte fra venner at venner av dem har kommentert hvor hyggelig og morsom jeg er. Så er stygt redd det er utseendet mitt.

Jeg vet at de søte single venninnene slitter mest med at de ikke tar initativ og ikke er så aktiv på datefronten. Mens de som kanskje ikke er så opplagt pene sliter mer pga utseendet. Min ene venninne er 186 cm, klart det er tøft for henne å finne seg en fyr (hun har forresten ikke noe i mot å date en som er lavere, det er visst gutta som ikke ønsker en flaggstang til kjæreste).

Men generelt så syns jeg dating funker utrolig dårlig til å få frem hvem man er og. Man er jo gjerne litt nervøs og det kan skjule en kjemi som kanskje oppstår etter hvert.

Skrevet

Jeg trodde utseendet var alt som talte helt til jeg leste Valhall-tegneserien om Balders død, der den blinde broren ender opp med dama. Han kan ikke se henne, og hadde utseendet vært alt som talte ville nok jenta ha gått for den mer attraktive tvillingbroren. Det ga meg i hvert fall håp frem til jeg ble tenåring og alt som talte var utseendet. Nå har jeg innsett at voksenverden heldigvis (ofte) i lange forhold er som i Valhall.

AnonymBruker
Skrevet

Vi er hjernevasket av overfladisk søppel, og folk flest styres av underbevisstheten. De legger all skyld på de kvalitetene de feilaktig tror andre ser etter, fordi de på daglig basis fyller hjernen med mindless garbage som forsterker inntrykket av hvordan man skal se ut/ være osv for å fremstå "riktig".

Jeg dater på generelt grunnlag ikke jenter som ser på TV eller lar seg lure av markedsføring ol. Problemet er at de ikke har noe interessant å komme med. De mener det samme som alle andre, på bestilling av markedskreftene som har indoktrinert og ødelagt all form for kritisk refleksjon. Så da sitter de der, og tar selfier på kjøpesenteret mens de drikker latte og poserer med grimaser som får meg til å tro at de har rømt fra psykiatrisk behandling.

Tror også der er underbevisst forsvarmekanisme. Utseende kan man ikke gjøre så alt for mye med, så den er trygg å skylde på. Personlighetsmessige svakheter, som de fleste i dagens samfunn lider av er det ikke like gøy å innse realiteten av, desverre.

Anonymous poster hash: e8c91...3b7
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror jenter lett skylder på utseendet, kanskje litt som en "beskyttelse-mekansime"? Det er vel hakke bedre å være stygg enn å ha en dårlige personlighetstrekk?

To av venninnene mine er evig single, og ingen av de har noensinne hatt kjæreste i en alder av 26 år. Begge har jaktet på fast forhold siden vi var 18-åringer. Begge er over gjennomsnittet pene, men de rakker ned på (manglende) feil med utseende sitt begge to!

Den ene venninna mi er svært hyggelig og ikke minst snill som et lam, men hun virker ekstremt desperat når hun kommer i kontakt med gutter, jeg tror rett og slett hun skremmer de vekk med å være for "på". I tillegg er hun usannsynlig klumsete, jeg aner ikke om dette er noe som irriterer mannfolk, men det irriterer i hvertfall meg da vi bodde i lag på kollektiv :P I tillegg snorker hun ganske høyt... Men igjen, hun er virkelig snill og pen, så jeg syns personlig det er merkelig at hun aldri får seg kjæreste.

Den andre venninna mi er hyggelig altså, men skikkelig sær. Hun er rett og slett litt krevende å være attmed og hun blir lett sur for småting. Hun kan begynne å diskutere for bagateller, og man blir til tider oppgitt. I tillegg er hun svært kravstor. Jeg har full forståelse for at vedkommene ikke får kjærest, jeg hadde aldri orket å hatt henne dersom jeg var mann. (til tross for hun har den kroppen)

Anonymous poster hash: 18f2a...e3b
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...