Gå til innhold

Har du førerkort?

61 stemmer

1. 1. Har du "lappen"?

• Ja
      47
    • Er i gang med førerkortopplæring
      8
    • Nei
      6

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bare lurer på hvor mange her som har "lappen"/førerkort. I 2013 var det ca 3,1 millioner personer med rett til førerkort til ihvertfall klasse B, men at det er færre unge som tar førerkort. Dette begrunnes med at flere unge bor i byer hvor kollektivtilbudet gjør bil overfløding samt at det er veldig dyrt å ta.

Det virker som om det er ganske mange her på kg som ikke har førerkort, så da er jeg bare nysgjerrig på om du har det, evt hvor gammel du er. Jeg er 25 og har akkurat kommet i gang med kjøreskole. Jeg har ikke hatt bruk for det nå, men ser at jeg kan ha bruk for det neste sommer så da vil jeg gjerne ha det til den tid.

http://www.dinside.no/910928/rekordmange-biler-paa-veiene

http://www.p4.no/story.aspx?id=601721

Anonymous poster hash: a98db...4dd
Videoannonse
Annonse
Gjest imperio
Skrevet

23. Snart ferdig :)

Har ikke hatt bruk for det tidligere.

Skrevet

Er 23, har ikke førerkort. Bor veldig sentralt i en stor by og trenger derfor ikke lappen - enda.

Skrevet

Nei, og jeg har ingen direkte planer om å skaffe det. Er 20.

Skrevet

Er 30 og har hatt lappen i snart 12 år.

Skrevet

Tok det rett etter 18-årsdagen. For meg er det en nødvendighet.

Skrevet

Er fra en liten by så mange av vennene mine tok lappen da de var 18 men jeg hadde ikke råd. Er 23 nå og har hatt lappen i 2 år.

Gjest Gjest_Hello Kitte
Skrevet

Har alle bokstavene på førerkortet ja.

Har ikke noe stort behov for lappen pr i dag, men elsker biler og motor :P

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tok det som 18-åring. Oppvokst midt i Oslo. Har ikke bil, bruker kollektivtrafikk overalt, men greit å kunne kjøre når det trengs. Og jeg skulle jo uansett ha lappen en gang.

Anonymous poster hash: d5a28...eaf
Skrevet

Jeg er 21 og har hatt lappen i 3 år.

• Liker 1
Skrevet

Er 26, har hatt førerkort klasse B siden jeg var 19 (var 'litt sent' i gang fordi jeg ikke hadde råd før da) Tok også klasse BE for noen år tilbake.

Kjører bil hver eneste dag, så for meg er lappen en stor nødvendighet.

AnonymBruker
Skrevet

Har alle bokstavene på førerkortet ja.

Har ikke noe stort behov for lappen pr i dag, men elsker biler og motor :P

Kult, kjører du lastebil? Hvorfor har du ikke behov for lappen nå?:P Hvorfor tok du alle bokstavene hvis du ikke bruker det i yrket?

Anonymous poster hash: 2ec0f...3fa

• Liker 1
Gjest Wanda Maximoff
Skrevet

Nei. Jeg har ikke det. Føler ikke noe behov eller lyst for det. Er snart 26 år og har ett barn. Deilig å bruke alle de pengene på så mye annet herlig!

Skrevet

Er 24 og fikk lappen for 3 mnd siden. Har ikke tatt den før det pga sykdom. Det er en nødvendighet for meg for å få kabalen opp. Bor i et lite tettsted med dårlig kollektivtilbud og er avhengig av bilen for å kunne levere/hente i bhg + å komme meg på jobb.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 24 og har hatt lappen i litt over 1 år. Jeg bori ei bygd hvor kolektivtransport er så og si et fremmedord, så hadde det ikke vert for ekstremt dårlig økonomi hadde jeg tatt førerkort før, men jeg måtte pent vente ti jeg hadde penger ;)

Anonymous poster hash: bb8a1...366
Gjest Gjest_Hello Kitte
Skrevet (endret)

Kult, kjører du lastebil? Hvorfor har du ikke behov for lappen nå?:P Hvorfor tok du alle bokstavene hvis du ikke bruker det i yrket?

Fordi jeg har fått en kronisk sykdom og på vei til å bli uføretrygdet :(

Elsket å jobbe som lastebilsjåfør og jeg holdt ut så lenge jeg klarte, men måtte gi meg når jeg fikk så kraftige kramper i beina at jeg ikke klarte å kontrollere gass og brems :/ Altså...kontrollere det klarer jeg, men det ble såpass skummelt at jeg rett og slett ikke turte mer.

Endret av Hello Kitte
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fordi jeg har fått en kronisk sykdom og på vei til å bli uføretrygdet :(

Elsket å jobbe som lastebilsjåfør og jeg holdt ut så lenge jeg klarte, men måtte gi meg når jeg fikk så kraftige kramper i beina at jeg ikke klarte å kontrollere gass og brems :/ Altså...kontrollere det klarer jeg, men det ble såpass skummelt at jeg rett og slett ikke turte mer.

Skjønner :( Kjørte du mest semi? Post og matvarer? Trist at sykdom kan ødelegge så mye. Uansett, tøft yrkesvalg, var det vanskelig å være jente?

Skrevet

Jeg er 23, har hatt lappen i snart 2 og et halvt år :)

Skrevet

Jeg tok den som 18-åring. Bruker ikke bil mye i dag, men er veldig greit å ha muligheten.

Skrevet (endret)

26 snart 27 og har ikke begynt med lappen enda. Har ikke noe behov for lappen heller, selv om det hadde vært kjekt å ha.

Hadde jeg hatt lappen og bil hadde jeg kjørt unødvendig mye, så jeg liker å tenke at jeg sparer miljøet.

Endret av Adara den Vakre

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...