FantasDick Skrevet 26. mai 2015 #1 Skrevet 26. mai 2015 Har bestemt oss for vogn til hverdags, men da den er litt upraktisk å trene med skulle jeg hatt en lettere vogn nr.2 som kan jogges med og brukes til treningsturer. Mest asfalt, men også noe hard leire med litt grus. Helst i svart. Vil helst bruke den tidlig - altså med bagdel, men har forstått at det er litt delte meninger om akkurat det. Helst ikke så stiv pris, da den kun skal brukes til trening, men jeg forstår jo at det koster.. Kjøper gjerne brukt. Har dere noen forslag? Jeg er helt grønn på dette med vogn og babyutstyr!
Gjest Solstråla88 Skrevet 26. mai 2015 #2 Skrevet 26. mai 2015 Babyjogger city elite er jo ikke så verst på pris. Vi skal selv ha denne som vogn nr to etterhvert
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2015 #3 Skrevet 26. mai 2015 Babyjogger city elite er jo ikke så verst på pris. Vi skal selv ha denne som vogn nr to etterhvert Men denne går ikke under betegnelsen joggevogn i følge de som jobber med det. Men den kan helt sikkert brukes som det, den er jo veldig lett. Anonymous poster hash: d0ec7...200
Gjest Solstråla88 Skrevet 26. mai 2015 #4 Skrevet 26. mai 2015 Men denne går ikke under betegnelsen joggevogn i følge de som jobber med det. Men den kan helt sikkert brukes som det, den er jo veldig lett.Anonymous poster hash: d0ec7...200 Den fungerer nok fint å løpe med, jeg løper med vår city cross. Hvis man skal ha en vogn som går under betegnelsen joggevogn koster den fort noen lapper
Tusse Skrevet 26. mai 2015 #5 Skrevet 26. mai 2015 Har god erfaring med Trille Jogger, koster i underkant av 1500 ny, kjøpte vår på kjopbarnevogn.no. Mannen foretrakk denne foran de andre vognene vi har (kombivogn og trille) også på turer. Grei å jogge med og super på turer i litt ullent terreng. Men, den har ikke bagdel og er vel ikke anbefalt før 5 mnd på kortere turer og når de kan sitte på lengre.
FantasDick Skrevet 27. mai 2015 Forfatter #6 Skrevet 27. mai 2015 Takk for svar! Jeg er litt redd for at hjulene er for små på City elite, men jeg kan sikkert få sett på den i butikk om ikke så lenge. Vi bor på bygda, så er ikke er verdens beste asfalt her + en del grus/leire-veier. Trille leste jeg nettopp om på nett og tror jeg liker den! Minus er at den ikke har bagdel og ikke justerbart håndtak? Jeg er bare 164 cm og synes de fleste vogner blir "for store" uten å justere ned håndtaket, men.. Er Trille grei å legge sammen og ta med? Tror ikke vi skal ha flere vogner enn 2 stk, så vogn nummer 2 skulle gjerne vært en som er grei å ta med seg, da Silver Cross'en er stor/tung.
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2015 #7 Skrevet 27. mai 2015 Kan Bumbleride Indie være noe? Anonymous poster hash: a34a9...b8d
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2015 #8 Skrevet 27. mai 2015 Jeg har forsøkt city elite i flere forskjellige terreng. Dårlig asfalt, grusvei, steinrøys(!), oppoverbakker, nedoverbakker, strand osv. Ikke et eneste sted syntes jeg vognen var problematisk å bruke. Jeg jogger ikke da, går kun fort, men for meg er vognen perfekt og jeg vil ha den som eneste vogn til vårt barn. Eneste jeg ønsker å få testet før vi kjøper den er hvordan den faktisk er å legge sammen når den er med bagdelen. Sportsdelen er jo en drøm å legge sammen og slenge i bilen. Bagdelen ble det flere operasjoner skjønte jeg i butikken. Anonymous poster hash: 01f0d...92e
FantasDick Skrevet 27. mai 2015 Forfatter #9 Skrevet 27. mai 2015 (endret) Skal lese litt om Bumbleride Indie, takk for tips! AB32e AB92e; sier du det, altså? Jeg synes den ser litt "skranglete" ut og synes hjulene ser for små ut, men da skal jeg undersøke litt nærmere. Den er jo litt populær så enkel å få tak i. Endret 27. mai 2015 av FantasDick
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2015 #10 Skrevet 27. mai 2015 Skal lese litt om Bumbleride Indie, takk for tips! AB32e AB92e; sier du det, altså? Jeg synes den ser litt "skranglete" ut og synes hjulene ser for små ut, men da skal jeg undersøke litt nærmere. Den er jo litt populær så enkel å få tak i. AB92E snakker om City Elite, den er en del større enn mini, og har også større hjul ☺ Du kan å sjekke City Mini GT, samme som City Mini, men med lufthjul 😊Anonymous poster hash: f6570...69a
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2015 #11 Skrevet 27. mai 2015 Hvilken vogn er det dere har kjøpt til annen bruk da? Jeg ville sett på Mountain buggy terrain f.eks, denne finnes med bagdel. Har MB urban jungle, men den mangler håndbrems, noe mange joggere ser ut til å foretrekke. Bugaboo har nylig kommet med, eller kommer snart med, en type joggevogn hvor man kan velge å ha barnet vendt mot seg. Alternativet vil jo kunne være å kjøpe det nye understellet og en brukt bag/sittedel for å gjøre det rimeligere siden Bugaboo ligger litt høyere i pris enn andre vogner. Anonymous poster hash: f3d7c...7f6
FantasDick Skrevet 27. mai 2015 Forfatter #12 Skrevet 27. mai 2015 AB92E snakker om City Elite, den er en del større enn mini, og har også større hjul ☺ Du kan å sjekke City Mini GT, samme som City Mini, men med lufthjul Anonymous poster hash: f6570...69a Jeg snakker også om den, visste ikke at den fantes i mini heller. Skal undersøke mer. Hvilken vogn er det dere har kjøpt til annen bruk da? Jeg ville sett på Mountain buggy terrain f.eks, denne finnes med bagdel. Har MB urban jungle, men den mangler håndbrems, noe mange joggere ser ut til å foretrekke. Bugaboo har nylig kommet med, eller kommer snart med, en type joggevogn hvor man kan velge å ha barnet vendt mot seg. Alternativet vil jo kunne være å kjøpe det nye understellet og en brukt bag/sittedel for å gjøre det rimeligere siden Bugaboo ligger litt høyere i pris enn andre vogner. Anonymous poster hash: f3d7c...7f6 Vi har en Silver Cross Sleepover Elegance som hovedvogn, den gidder jeg ikke jogge med. Har sett på MB Terrain, liker den veldig godt, men synes den er litt dyr. Har kikket litt på MB Urban Jungle også, håndbrems har ikke noe å si, tar det rolig i nedoverbakker uansett - men lurer på om denne også har for små hjul? Skal sjekke nærmere. Skal sjekke ut Bugaboo, aldri lest om de.
Timseh Skrevet 27. mai 2015 #13 Skrevet 27. mai 2015 Jeg har kjøpt Mountain Buggy som tur/terreng-vogn. Ikke fått prøvd den enda, siden baby ikke kommer før om en del mnd men har hørt mye positivt om den. På babybanden.no har de en pakkepris på MB nå, til 4999,- inkl bagdel og sportsdel. Verdt å sjekke ut.
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2015 #14 Skrevet 27. mai 2015 Skal lese litt om Bumbleride Indie, takk for tips! AB32e AB92e; sier du det, altså? Jeg synes den ser litt "skranglete" ut og synes hjulene ser for små ut, men da skal jeg undersøke litt nærmere. Den er jo litt populær så enkel å få tak i. Syns hjulene er mer enn stødige nok på eliten ja Som sagt jogger ikke jeg da, men har enda ikke gått et sted med den vognen hvor jeg ikke har kommet frem og da har jeg gått med et barn som er 1,5 år i vognen. Det barnet sover forsåvidt også veldig godt i sportsdelen! Den er også beregnet på mer terreng enn mini versjonene av babyjogger. Må forresten legge til at det er en av de vognene som varer lengst, da den kan brukes opp til 35 kg eller noe sånt. Det syns jeg er et stort pluss, man bruker jo vognen mindre med årene, men av og til kan det jo være greit å ha en vogn som en 3-4 åring kan sove i også. Ved ferier og sånt Anonymous poster hash: 01f0d...92e
Timseh Skrevet 27. mai 2015 #15 Skrevet 27. mai 2015 Syns hjulene er mer enn stødige nok på eliten ja Som sagt jogger ikke jeg da, men har enda ikke gått et sted med den vognen hvor jeg ikke har kommet frem og da har jeg gått med et barn som er 1,5 år i vognen. Det barnet sover forsåvidt også veldig godt i sportsdelen! Den er også beregnet på mer terreng enn mini versjonene av babyjogger. Må forresten legge til at det er en av de vognene som varer lengst, da den kan brukes opp til 35 kg eller noe sånt. Det syns jeg er et stort pluss, man bruker jo vognen mindre med årene, men av og til kan det jo være greit å ha en vogn som en 3-4 åring kan sove i også. Ved ferier og sånt Anonymous poster hash: 01f0d...92e Forhåpentligvis veier de færreste 3-4 åringer 35 kg man kan fint bruke vogner som tåler 20-25 kg. Min 3,5-åring veier 15 kg.
FantasDick Skrevet 28. mai 2015 Forfatter #16 Skrevet 28. mai 2015 Noen som har jogget med MB Urban Jungle? Hvordan er den å trille når man skal på treningstur? Likte utseendet på den.
Gray Skrevet 28. mai 2015 #17 Skrevet 28. mai 2015 Noen som har jogget med MB Urban Jungle? Hvordan er den å trille når man skal på treningstur? Likte utseendet på den. Vi har den, og vi har brukt den til både hverdagsbruk og til jogging. Og jeg må si at jeg elsker den vogna! Vi startet ut med en Emmaljunga Edge duo til spedbarnsperioden, men den var alt for stor og tungt når vi byttet fra bagdel til sportsdel. Grusomt tung og håpløst til bruk på buss/trikk/bane i Oslo. Så vi byttet den ut med MB ganske kjapt, og har ikke angret ett sekund Så jeg anbefaler den på det sterkeste, så nylig at et barnemagasin kåret den til den beste vogna også
FantasDick Skrevet 28. mai 2015 Forfatter #18 Skrevet 28. mai 2015 Vi har den, og vi har brukt den til både hverdagsbruk og til jogging. Og jeg må si at jeg elsker den vogna! Vi startet ut med en Emmaljunga Edge duo til spedbarnsperioden, men den var alt for stor og tungt når vi byttet fra bagdel til sportsdel. Grusomt tung og håpløst til bruk på buss/trikk/bane i Oslo. Så vi byttet den ut med MB ganske kjapt, og har ikke angret ett sekund Så jeg anbefaler den på det sterkeste, så nylig at et barnemagasin kåret den til den beste vogna også Så fint, jeg tror jeg skal lete etter en slik - den er lettere å få tak i brukt enn Terrain, ser jeg. De to er vel ganske like etter det jeg kan se, men terrain er litt lengre og har større bakhjul? Skal jo ikke akkurat løpe i skogen med den heller, blir som sagt mest asfalt og hard leire med grus oppå. Kommer sikkert til å synes at Silver Cross'en er stor og tung også, men den skal heldigvis bare inn og ut av bilen (mannen får bære) - som vi forresten kjøpte for å få plass til Silver Cross'en!
Gray Skrevet 29. mai 2015 #19 Skrevet 29. mai 2015 Så fint, jeg tror jeg skal lete etter en slik - den er lettere å få tak i brukt enn Terrain, ser jeg. De to er vel ganske like etter det jeg kan se, men terrain er litt lengre og har større bakhjul? Skal jo ikke akkurat løpe i skogen med den heller, blir som sagt mest asfalt og hard leire med grus oppå. Kommer sikkert til å synes at Silver Cross'en er stor og tung også, men den skal heldigvis bare inn og ut av bilen (mannen får bære) - som vi forresten kjøpte for å få plass til Silver Cross'en! Jeg innså hvor svak jeg var når jeg måtte begynne å bære den vogna inn og ut av bilen, så bra du tvinger mannen til å bære! MB terrain har jo håndbrems og store bakhjul, men om du ikke skal i skogen eller ulendt terreng så tenker jeg det skal gå smertefritt med en MB urban jungle
Gjest me2u Skrevet 29. mai 2015 #20 Skrevet 29. mai 2015 Vi har den, og vi har brukt den til både hverdagsbruk og til jogging. Og jeg må si at jeg elsker den vogna! Vi startet ut med en Emmaljunga Edge duo til spedbarnsperioden, men den var alt for stor og tungt når vi byttet fra bagdel til sportsdel. Grusomt tung og håpløst til bruk på buss/trikk/bane i Oslo. Så vi byttet den ut med MB ganske kjapt, og har ikke angret ett sekund Så jeg anbefaler den på det sterkeste, så nylig at et barnemagasin kåret den til den beste vogna også Jeg skal ha den vognen. Men man kan vel kjøpe hjul som er større om man skal jogge på ulendt terreng?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå