Gå til innhold

Overdreven bruk av "LOL"

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan ville du reagert hvis han du datet skrev overdrevent mye "LOL" når dere chattet? Liksom nesten hver gang du skrev noe morsomt. Ville det vært kroken på døra?

Anonymous poster hash: dbba0...7c5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva er det egentlig du vil, at han skal bytte mellom LO, hehe, smileys, osv eller at han ikke skal signalisere til deg når han synes du var morsom?

Anonymous poster hash: bca22...3d1
Gjest Faerunpedia
Skrevet

Henger meg ikke opp i bagateller.

AnonymBruker
Skrevet

Hva er det egentlig du vil, at han skal bytte mellom LO, hehe, smileys, osv eller at han ikke skal signalisere til deg når han synes du var morsom?

Anonymous poster hash: bca22...3d1

Synes hehe virker mye mer voksent enn LOL.

Anonymous poster hash: 6b339...17b

Skrevet (endret)

Har aldri vært noe fan av SMS-språk generelt, heller ikke på SMS (omg, lol, rofl, yolo osv). Korrekt skriftspråk, i mitt tilfelle bokmål, er det som gjelder, uansett om det er formell epost, chat (Facebook, skype) eller meldinger (SMS, Tinder, Snapchat etc). Alltid. Bruk av smileys der det passer, og ikke overdrevent, selvfølgelig, er greit hvis det er snakk om chat og meldinger.

Endret av sjonkelrolf
Gjest kittypurry
Skrevet

Har det ikke nettopp vært en lignende tråd aka om varselbjellene bør ringe hvis daten skriver LOL?

Synes hverken at varselbjellene bør ringe eller at det er kroken på døra pga SMS-språk i seg selv. SMS-språk er jo bare en forkorting. Mange er ikke så glad i å skrive og skriver derfor kortest mulig, og hvis man ser på det sånn så går det kjappere å skrive 'lol' enn 'hehe' :tommelopp:

Skrevet

Synes "hehe" ser langt bedre ut enn det mer fjortisaktige "lol".

Gjest Fotballen
Skrevet

Hvordan ville du reagert hvis han du datet skrev overdrevent mye "LOL" når dere chattet? Liksom nesten hver gang du skrev noe morsomt. Ville det vært kroken på døra?

Jeg hadde tenkt at han/hun fortsatt var fjortis inni seg.

Skrevet

Synes "hehe" ser langt bedre ut enn det mer fjortisaktige "lol".

Selv godtar jeg bare "haha", det er det som står i Språkrådets ordliste.

• Liker 1
Skrevet

Selv godtar jeg bare "haha", det er det som står i Språkrådets ordliste.

Jeg skiller faktisk mellom "hehe" og "haha". "Hehe" skriver jeg hvis jeg vil uttrykke lett humring, fliring, mens "haha" skal illustrere mer høylyttet latter.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg skiller faktisk mellom "hehe" og "haha". "Hehe" skriver jeg hvis jeg vil uttrykke lett humring, fliring, mens "haha" skal illustrere mer høylyttet latter.

Om jenta skriver "hehe" til meg så sender jeg bare:

Vi har dessverre ingen informasjon om ordet 'hehe' i bokmålsdatabasen.

http://www.nob-ordbok.uio.no/perl/ordbok.cgi?OPP=hehe&begge=+&ordbok=begge

Endret av Summers
  • Liker 2
Skrevet (endret)

haha

Riktig.

Endret av Summers
Skrevet

Riktig.

Nå brukte jeg "haha" iht. min såkalte definisjon over, hehe (:P). Men prinsipielt burde "hehe" også inngått i bokmålsdatabasen, da det faktisk er en forskjell mellom å le med "hehe" og "haha".

AnonymBruker
Skrevet

LOL for en tråd.

Anonymous poster hash: 496b6...f56

• Liker 1
Skrevet

Synes det er litt teit, men så lenge hun ikke dytter inn netspeak i annenhver setning går det vel greit. Dialekt, derimot...

Skrevet

Som min søster bruker å si: LOL serr.

AnonymBruker
Skrevet

"LOL serr" jenter blir fort tøm og røm. Kan ikke ha noe...serr med sånne.

Anonymous poster hash: f412e...ca3

Skrevet

At han lo av det du skrev og at han viste at han var i godt humør.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...