AnonymBruker Skrevet 26. mai 2015 #1 Skrevet 26. mai 2015 Hvordan ville du reagert hvis han du datet skrev overdrevent mye "LOL" når dere chattet? Liksom nesten hver gang du skrev noe morsomt. Ville det vært kroken på døra? Anonymous poster hash: dbba0...7c5
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2015 #2 Skrevet 26. mai 2015 Hva er det egentlig du vil, at han skal bytte mellom LO, hehe, smileys, osv eller at han ikke skal signalisere til deg når han synes du var morsom? Anonymous poster hash: bca22...3d1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2015 #4 Skrevet 26. mai 2015 Hva er det egentlig du vil, at han skal bytte mellom LO, hehe, smileys, osv eller at han ikke skal signalisere til deg når han synes du var morsom? Anonymous poster hash: bca22...3d1 Synes hehe virker mye mer voksent enn LOL. Anonymous poster hash: 6b339...17b
sjonkelrolf Skrevet 26. mai 2015 #5 Skrevet 26. mai 2015 (endret) Har aldri vært noe fan av SMS-språk generelt, heller ikke på SMS (omg, lol, rofl, yolo osv). Korrekt skriftspråk, i mitt tilfelle bokmål, er det som gjelder, uansett om det er formell epost, chat (Facebook, skype) eller meldinger (SMS, Tinder, Snapchat etc). Alltid. Bruk av smileys der det passer, og ikke overdrevent, selvfølgelig, er greit hvis det er snakk om chat og meldinger. Endret 26. mai 2015 av sjonkelrolf
Gjest kittypurry Skrevet 26. mai 2015 #6 Skrevet 26. mai 2015 Har det ikke nettopp vært en lignende tråd aka om varselbjellene bør ringe hvis daten skriver LOL? Synes hverken at varselbjellene bør ringe eller at det er kroken på døra pga SMS-språk i seg selv. SMS-språk er jo bare en forkorting. Mange er ikke så glad i å skrive og skriver derfor kortest mulig, og hvis man ser på det sånn så går det kjappere å skrive 'lol' enn 'hehe'
sjonkelrolf Skrevet 26. mai 2015 #7 Skrevet 26. mai 2015 Synes "hehe" ser langt bedre ut enn det mer fjortisaktige "lol".
Gjest Fotballen Skrevet 26. mai 2015 #8 Skrevet 26. mai 2015 Hvordan ville du reagert hvis han du datet skrev overdrevent mye "LOL" når dere chattet? Liksom nesten hver gang du skrev noe morsomt. Ville det vært kroken på døra? Anonymous poster hash: dbba0...7c5 Jeg hadde tenkt at han/hun fortsatt var fjortis inni seg.
Summers Skrevet 26. mai 2015 #9 Skrevet 26. mai 2015 Synes "hehe" ser langt bedre ut enn det mer fjortisaktige "lol". Selv godtar jeg bare "haha", det er det som står i Språkrådets ordliste. 1
sjonkelrolf Skrevet 26. mai 2015 #10 Skrevet 26. mai 2015 Selv godtar jeg bare "haha", det er det som står i Språkrådets ordliste. Jeg skiller faktisk mellom "hehe" og "haha". "Hehe" skriver jeg hvis jeg vil uttrykke lett humring, fliring, mens "haha" skal illustrere mer høylyttet latter. 1
Summers Skrevet 26. mai 2015 #11 Skrevet 26. mai 2015 (endret) Jeg skiller faktisk mellom "hehe" og "haha". "Hehe" skriver jeg hvis jeg vil uttrykke lett humring, fliring, mens "haha" skal illustrere mer høylyttet latter. Om jenta skriver "hehe" til meg så sender jeg bare: Vi har dessverre ingen informasjon om ordet 'hehe' i bokmålsdatabasen. http://www.nob-ordbok.uio.no/perl/ordbok.cgi?OPP=hehe&begge=+&ordbok=begge Endret 26. mai 2015 av Summers 2
sjonkelrolf Skrevet 26. mai 2015 #12 Skrevet 26. mai 2015 Om jenta skriver "hehe" til meg så sender jeg bare: Vi har dessverre ingen informasjon om ordet 'hehe' i bokmålsdatabasen. http://www.nob-ordbok.uio.no/perl/ordbok.cgi?OPP=hehe&begge=+&ordbok=begge Ja, det gjør sikket suksess (jada, vet du prøver å drive ap over innleggene mine over, haha) 1
Summers Skrevet 26. mai 2015 #13 Skrevet 26. mai 2015 (endret) haha Riktig. Endret 26. mai 2015 av Summers
sjonkelrolf Skrevet 26. mai 2015 #14 Skrevet 26. mai 2015 Riktig. Nå brukte jeg "haha" iht. min såkalte definisjon over, hehe (). Men prinsipielt burde "hehe" også inngått i bokmålsdatabasen, da det faktisk er en forskjell mellom å le med "hehe" og "haha".
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2015 #15 Skrevet 27. mai 2015 LOL for en tråd.Anonymous poster hash: 496b6...f56 1
Okapi Skrevet 27. mai 2015 #16 Skrevet 27. mai 2015 Synes det er litt teit, men så lenge hun ikke dytter inn netspeak i annenhver setning går det vel greit. Dialekt, derimot...
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2015 #19 Skrevet 27. mai 2015 "LOL serr" jenter blir fort tøm og røm. Kan ikke ha noe...serr med sånne.Anonymous poster hash: f412e...ca3
Berit Skrevet 27. mai 2015 #20 Skrevet 27. mai 2015 Hvordan ville du reagert hvis han du datet skrev overdrevent mye "LOL" når dere chattet? Liksom nesten hver gang du skrev noe morsomt. Ville det vært kroken på døra? Anonymous poster hash: dbba0...7c5 At han lo av det du skrev og at han viste at han var i godt humør.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå