Gå til innhold

Dere som fikk utbetalt sykepenger fra NAV i 2014, har dere fått feriepenger?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bar sykemeldt en tre måneders periode i slutten av 2014 som varte til uti 2015. Feriepenger for 2014 er det NAV som skal betale ut. I følge sidene deres er det utbetaling i slutten av mai. Når jeg sjekker mine utbetalinger står det 1500,- til utbetaling som "sykepenger mai 2015"? Jeg har ikke vært sykemeldt siden januar, det burde vel være feriepenger som skal utbetales.....? Bare lurer på om noen av dere har fått det opp under "mine utbetalinger/kommende utbetalinger".

Anonymous poster hash: 67ab1...9e5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg fikk feriepengene mine for 2014 tidligere i år, jeg husker ikke akkurat når, men tror det var i mars/april.

Anonymous poster hash: 7a336...ae6
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg fikk feriepengene mine for 2014 tidligere i år, jeg husker ikke akkurat når, men tror det var i mars/april.

Anonymous poster hash: 7a336...ae6

Så bra da:-)

Jeg skjønner ikke dette jeg. 1500kr er jo aaalt for lite utbetalt. Husker du om det sto feriepenger på utbetalinger? Her står der under ytelse "sykepenger".

AnonymBruker
Skrevet

Så bra da:-)

Jeg skjønner ikke dette jeg. 1500kr er jo aaalt for lite utbetalt. Husker du om det sto feriepenger på utbetalinger? Her står der under ytelse "sykepenger".

Husk at du får bare feriepenger for 48dager..

Anonymous poster hash: c79c3...004

AnonymBruker
Skrevet

Husk at du får bare feriepenger for 48dager..

Anonymous poster hash: c79c3...004

Er det sant?? Jeg var sykemeldt fra deltidsjobb (som nesten ikke utgjør noen ting- kanskje 5-6000) på våren. Så begynte jeg i full jobb i september og i oktober ble jeg sykemeldt 100% pga operasjon ut året+januar. Får jeg ikke noen feriepenger for dette?? De burde jo tatt de siste 48 dagene da?? Det har jo veldig stor økonlmisk betydning for meg:-(

AnonymBruker
Skrevet

Er det sant?? Jeg var sykemeldt fra deltidsjobb (som nesten ikke utgjør noen ting- kanskje 5-6000) på våren. Så begynte jeg i full jobb i september og i oktober ble jeg sykemeldt 100% pga operasjon ut året+januar. Får jeg ikke noen feriepenger for dette?? De burde jo tatt de siste 48 dagene da?? Det har jo veldig stor økonlmisk betydning for meg:-( Anonymous poster hash: 67ab1...9e5

Hvorfor tar du ikke en telefon til nav og får svar på det du lurer på?

Anonymous poster hash: f9b2f...fcf

Skrevet

Er det sant?? Jeg var sykemeldt fra deltidsjobb (som nesten ikke utgjør noen ting- kanskje 5-6000) på våren. Så begynte jeg i full jobb i september og i oktober ble jeg sykemeldt 100% pga operasjon ut året+januar. Får jeg ikke noen feriepenger for dette?? De burde jo tatt de siste 48 dagene da?? Det har jo veldig stor økonlmisk betydning for meg:-(

Får kun feriepenger for de første 48 dagene som sykemeldt i ett år. NAV har andre ting å bruke tiden på enn å sjonglere med disse dagene for å finne den utbetalingen som lønner seg mest for den enkelte arbeidstaker, derfor den enkle regelen om de første 48 dagene.

"§ 8-33.Feriepenger

Trygden yter feriepenger av sykepenger som trygden har utbetalt til en arbeidstaker etter § 8-17. Feriepenger ytes bare for de første 48 sykepengedagene i opptjeningsåret, se ferieloven § 10 nr. 4.
I tillegg til feriepenger etter første ledd yter trygden feriepenger av sykepenger som arbeidsgiveren utbetaler til en arbeidstaker og får refundert etter § 8-20.
Feriepengene utgjør 10,2 prosent av de sykepengene som gir rett til feriepenger. For arbeidstakere som har fylt 59 år i opptjeningsåret, forhøyes prosentsatsen til 12,5."
AnonymBruker
Skrevet

Det er korrekt, kun de første 48 dagene. Og dette er en økonomisk krise så anbefaler jeg at du skaffer deg bufferkonto til fremtiden

Anonymous poster hash: cb1a1...22c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...