Gelica Skrevet 26. mai 2015 #1 Skrevet 26. mai 2015 Har lest at denne dietten er en av de beste for hurtig vektnedgang. Jeg ønsker en kickstart på slankingen (skal ned ca 5-7 kg) og jeg tror at om det er noe jeg klarer å gå ned ved å gå på en diett over noen uker, så vil jeg bli mer forsiktig med hva jeg putter i meg. Problemet mitt er at jeg må se resultater raskt for ikke å gi opp. Tror derfor denne dietten kan være motiverende for meg. Har følgende spørsmål som jeg håper dere som har forsøkt dette kan svare meg på. - Hvor lenge gikk du på dietten? - Hvor mye gikk du ned? - Gikk du opp igjen når diettperioden var over, evt. hvor mye? - Var det vanskelig å holde seg til dietten? Takker så mye for tilbakemeldinger.
Gjest LilleTusenfryd Skrevet 26. mai 2015 #2 Skrevet 26. mai 2015 Jeg var godt i gang med trening, spiste sunn og fornuftig mat og hadde holdt dette i over et halvt års tid. Fikk det for meg at jeg skulle starte på PSMF. Dette er flere år siden nå. Jeg gikk på den dietten i 1 uke. Da sprakk det så det sang etter, og jeg har aldri kommet inn i noen god rytme igjen etter det. Det var sykt tungt å spise så mye proteiner til alle døgnets tider, spesielt frokost synes jeg. Nå skal det sies at jeg startet på jobb kl 06 - så stod og stekte kjøttdeig osv kl 05 om morgenen... Synes det ble ensformig, tungt, kjedelig og krevde sykt mye planlegging. Men, noe passer for noen - og ikke for andre. Dette er bare mine erfaringer..
Gelica Skrevet 28. mai 2015 Forfatter #3 Skrevet 28. mai 2015 Takker så mye for svar. Flere som har erfaringer med denne dietten.
Lizliz Skrevet 28. mai 2015 #4 Skrevet 28. mai 2015 For en som skal ned 5-7 kg er ikke dette en passende diett. Var det snakk om 30-60 kg så hadde det vært mer aktuelt. Du kommer til å miste mye vannvekt første uken , opp til 3 kg.. Og kanskje 500g -1 kg på 2 uker i tillegg med fett og muskler. Men det er beintøft og lett å sprekke helt når du er ferdig. Da det er LITE mat. Og du skal trene på absolutt minimum. Kan regne med vondt i hodet og slapphet kombinert med sult da 800-1000 kalorier dagen er veldig lite. Så kommer du til å gå opp 2-3 kg igjen når du er ferdig fordi dette er vann og tarminnhold. Så motiverende når du holder på, men fryktelig demotiverende når du er ferdig og ser at kg kryper på igjen. Og det er lett å gå på en psykisk smell med denne dietten. Jeg ville ikke anbefalt deg dette.
Gelica Skrevet 29. mai 2015 Forfatter #5 Skrevet 29. mai 2015 Takk for svar Lizliz. Får nok rett og slett satse på å spise litt mindre av mat med lite kalorier og bevege meg litt ekstra å håpe det hjelper. Som nevnt er problemet mitt at jeg gir opp når jeg ikke ser resultater raskt nok og tenker at dette hjelper jo ikke likevel..... Skulle noen ha noen andre gode tips til meg så kjør på :-)))) Tar i mot alle tips med stor takk!
Pringle Skrevet 29. mai 2015 #6 Skrevet 29. mai 2015 Takk for svar Lizliz. Får nok rett og slett satse på å spise litt mindre av mat med lite kalorier og bevege meg litt ekstra å håpe det hjelper. Som nevnt er problemet mitt at jeg gir opp når jeg ikke ser resultater raskt nok og tenker at dette hjelper jo ikke likevel..... Skulle noen ha noen andre gode tips til meg så kjør på :-)))) Tar i mot alle tips med stor takk! Siden du spør...! Ikke spis for lite (jeg er usikker på hva du mener med "litt mindre av mat med lite kalorier"). Og ikke "håp". Det er ikke noen magi forbundet med vektnedgang, det er noe du styrer fullstendig selv via inntak av mat og uttak via fysisk aktivitet. Hvis du har stålkontroll på inntaket (kaloritelling eller annen form for porsjonskontroll), og ligger på riktig kalorinivå, og spiser nærende mat du liker så du ikke sprekker, vil du gå ned i vekt. Vektnedgang er samtidig en langsom prosess. 1/2 kilo i uka er bra. Tålmodighet og nøyaktighet er de mest effektive slankemidlene som finnes.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå