AnonymBruker Skrevet 25. mai 2015 #1 Skrevet 25. mai 2015 Spiser du frokost før jobb? Evt. hva? Har du med lunsj på jobb? Evt. hva? Trenger tips, har nettopp begynt i jobb etter endt studie, veldig forskjellig fra min studenthverdag hvor jeg aldri spiste frokost og det ble sen lunsj. Sliter med energinivået på jobb og er sykt sliten og sulten hele tiden. Rekker aldri lage noe mat til frokost, så da er det ikke mat før lunsj kl 12 og det blir som regel bare noe frukt eller youghurt evt. et rundstykke da kantinen har dårlig utvalg. Anonymous poster hash: ad4bf...594
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2015 #2 Skrevet 25. mai 2015 Frokot: Brødskive Lunsj: Brødskive Anonymous poster hash: b3bf4...223
Gjest Honeyblossom Skrevet 25. mai 2015 #3 Skrevet 25. mai 2015 (endret) Har som regel ikke så mye tid til frokost så det blir som regel bare en yoghurt eller en frukt. Til lunsj spiser jeg en salat, enten hjemmelagd kvelden før eller kjøpt i salatbaren i kantina. Endret 25. mai 2015 av Honeyblossom
Kragebein Skrevet 25. mai 2015 #4 Skrevet 25. mai 2015 I min forrige jobb spiste jeg ikke frokost, men hadde av og til med lunsj hjemmefra. Som regel middagsrester som pastaretter, salater eller taco, for det var ellers et godt utvalg i kantinen med varm mat hver dag. Skulle jeg ha med mat på jobb så lagde jeg det klart kvelden før og fordelte det i matbokser som jeg la i vesken for å ta med på morgenen. Nå jobber jeg korte skift på kveldstid, så jeg spiser middag før jobb og kveldsmat når jeg kommer hjem.
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2015 #5 Skrevet 25. mai 2015 Jeg hadde også slitt hvis jeg bare spiste noe karbohydratrikt som frukt, yoghurt eller rundstykke til lunsj. Min konsentrasjon daler med synkende blodsukker, så med en mentalt krevende jobb som jeg har må jeg ha stabilt blodsukker. Jeg spiser sjeldent frokost fordi jeg blir da ikke sulten igjen før middagstider og går glipp av det sosiale ved lunsjbordet. Dessuten er jeg ikke sulten når jeg våkner likevel, så det passer meg helt fint å hoppe over frokost. Til gjengjeld har jeg en skikkelig lunsj. Jeg har som regel med middagsrester fra dagen før. Når man først lager middag, så tar det jo ikke mye lengre tid å lage en porsjon ekstra. Og en ekstra bonus er at kollegaene mine er supersjalu på lunsjen min og jeg har inspirert dem til å spise skikkelig. De synes ikke det var så kult å spise noen tørre brødskiver eller knekkebrød med pålegg når jeg satt ved siden av med stekt kjøtt, stekte grønnsaker og god saus for eksempel. Ellers kan man også lage en god salat. Bare pass på å få med masse god saus. De aller fleste arbeidsplasser har mikrobølgeovn tilgjengelig sånn at man kan varme opp maten sin kjapt. Anonymous poster hash: 915e2...54c 2
Kamikatze Skrevet 26. mai 2015 #6 Skrevet 26. mai 2015 Noen grovbrødskiver, pumpernikkel eller wasa husmann med smør og ost, tomat, agurk, rødbete eller paprika. Lager alt klart om kvelden, for om morgenen er jeg hjernedød, og har mer enn nok med å manøvrere kaffekopp og skolisser, og huske å sjekke at jeg har fått på meg bukser før jeg entrer gatene... Kun matpakke. Frokost er et fremmedord. Skal jeg ha meg frokost, skal den være svart og seigtflytende.
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2015 #7 Skrevet 26. mai 2015 Jeg går utifra at du har en dagjobb. Jeg har turnusjobb og vi har fullt kjøkken her, så jeg lager mat på jobb når jeg jobber, unntatt dagtid hverdager. Vi får ikke lov til å kokkelere på dagtid på hverdager når dagfolkene er her. Det var en som dro strikken litt langt og stod og stekte fisk en dag og forpestet hele lunsjrommet (åpen løsning til kjøkkenet). Etter det kom det forbud mot å kokkelere på dagtid på hverdager. Synes det sier seg selv da... Hvis du også jobber turnus og dere har kjøkken så kan du jo lage mat. Hvis du har dagjobb, ta med restemat. Anonymous poster hash: 22176...f3d 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2015 #8 Skrevet 26. mai 2015 Skyr eller ett av de 14-begerne passer meg fint til frokost. Raskt å spise og lett å få i seg. Deretter lunsj 4 timer senere, og da går jeg enten i kantinen og kjøper salat eller har knekkebrød og pålegg stående, eller tar med middagsrester. Anonymous poster hash: be7e7...c01
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2015 #9 Skrevet 26. mai 2015 Frokost: Som regel tyrkisk yoghurt med frø og nøtter. Evt smoothie eller chiagrøt hvis jeg kommer på å lage det kvelden før . Lunsj: Middagsrester (lager bare litt ekstra til middag), eller steker meg en omelett dagen før.Anonymous poster hash: 0fbe0...c50 1
Tirkes Skrevet 26. mai 2015 #10 Skrevet 26. mai 2015 Frokost: knekkebrød eller brød. Lunsj: varmmat i kantina.
Strikkesokken Skrevet 26. mai 2015 #11 Skrevet 26. mai 2015 Frokost: havregryn med syltetøy og melk Lunsj: på tidligvakt har jeg alltid med met knekkebrød og som oftest magerost med skinke + en frukt. På senvakt er det enten samme som på tidlig eller en salat. Lager lett "middag" når jeg kommer hjem pluss at jeg ofte spiser varm lunsj før en senvakt.
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2015 #12 Skrevet 26. mai 2015 Jeg spiser ikke frokost. Jeg liker ikke mat om morgenen. Jeg holder sulten unna med kaffe frem til lunsj. Har alltid med salat til lunsj. Lager for hele uken søndag kveld, og bare tilsetter proteinkilder kvelden før. Unngår bladgrønnsaker, da de ikke holder seg så lenge. Det er jo null problem å lage matpakke kvelden i forveien. Smør deg noen skiver i det minste, pakk i plast, og ta med deg. Anonymous poster hash: db120...f15
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå