Gå til innhold

Babyen min har fått sin første tann

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

.... Med det er ikke nede!! Hun fikk den oppe?! Hvor vanlig er det?? :( er både litt bekymret og glad.

Hilsen

Mor til en 11 måned gammel jentebaby

Anonymous poster hash: 4da0e...add

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det vet jeg ikke, men det er sikkert normalt. Vet at de feller i samme rekkefølge som de får. :)

Anonymous poster hash: b6268...cd8

AnonymBruker
Skrevet

Det er da ingenting å være bekymret for.

En tann er en tann.

Man får tenner både oppe og nede. Etter mine beregninger er det da 50% sjangs å få det enten oppe, eller nede først. Tror ikke det har noe som helst å si for noe som helst hvor det kommer først.

Anonymous poster hash: 9a69f...33f
  • Liker 1
Skrevet

Det fikk min yngste også. Ser skikkelig tidig ut.

Du skal være glad du ikke bor i India, da måtte hun giftet seg med en hund eller noe.

Gjest Keikolina
Skrevet

Finnes de som er født med tenner også, er ikke noen fasit. Det går henne nok godt skal du se :)

Skrevet (endret)

Jeg fikk, etter min mors beretninger, først en hjørnetann nede, så en fortann oppe, en tann nede osv. Det var bare rot.

Jeg gikk ned regulering i over to år i tenårene, både over og under. :P aner ikke om det har sammenheng, men fikk alle tennene gjorde jeg jo. Og mistet tenner sånn i god tid til første skolebildet.

Endret av Tirkes
Skrevet

Datteren min fikk 2 tenner oppe først. Så fulgte det etter to nede og to sidetenner oppe på kort tid. Hun fikk alle rundt 9 mnd alder

AnonymBruker
Skrevet

Datteren min fikk 2 tenner oppe først. Så fulgte det etter to nede og to sidetenner oppe på kort tid. Hun fikk alle rundt 9 mnd alder

Hei :)

Kan du dele litt info om din erfaring da din datter fikk sin første tann. Var hun urolig?forkjølet? Feber? Dårlig humør og lite søvn? Min datter begynte å putte ting i munnen allerede da hun var 6 måned gammel men de tennene kom aldri ut før i går . Hun har hatt kraftig forkjølelse i nesten 1 1/2 måned nå og det er på sitt verste nå :( hun er ekstrem tett i nese og det kommer masse snør i nesesugeren.

Anonymous poster hash: 4da0e...add

Skrevet

Hei :)

Kan du dele litt info om din erfaring da din datter fikk sin første tann. Var hun urolig?forkjølet? Feber? Dårlig humør og lite søvn? Min datter begynte å putte ting i munnen allerede da hun var 6 måned gammel men de tennene kom aldri ut før i går . Hun har hatt kraftig forkjølelse i nesten 1 1/2 måned nå og det er på sitt verste nå :( hun er ekstrem tett i nese og det kommer masse snør i nesesugeren. Anonymous poster hash: 4da0e...add

Til tross for at hun fikk 6 tenner på veldig kort tid var det ikke så mye vi merket til det egentlig. Husker jeg sa til mannen min at jeg var overrasket over at det gikk så greit. Litt mer sikling enn vanlig var det nok og det klødde litt i munnen virket det som. Kort tid etterpå ble det litt styr med søvnen. Men synes det er vanskelig å si om det hadde noe med tannfrembruddet å gjøre eller om det kanskje kom av andre ting. Vår erfaring hittil er ihvertfall at tannfrembrudd ikke har påvirket jenta i særlig grad, men dette kan nok være individuelt. Og så har jeg hørt at det nok kan være mer plagsomt å få de tennene som kommer når de er litt eldre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...