AnonymBruker Skrevet 25. mai 2015 #1 Skrevet 25. mai 2015 .... Med det er ikke nede!! Hun fikk den oppe?! Hvor vanlig er det?? er både litt bekymret og glad. Hilsen Mor til en 11 måned gammel jentebaby Anonymous poster hash: 4da0e...add
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2015 #2 Skrevet 25. mai 2015 Det vet jeg ikke, men det er sikkert normalt. Vet at de feller i samme rekkefølge som de får. Anonymous poster hash: b6268...cd8
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2015 #3 Skrevet 26. mai 2015 Det er da ingenting å være bekymret for. En tann er en tann. Man får tenner både oppe og nede. Etter mine beregninger er det da 50% sjangs å få det enten oppe, eller nede først. Tror ikke det har noe som helst å si for noe som helst hvor det kommer først. Anonymous poster hash: 9a69f...33f 1
Silfen Skrevet 26. mai 2015 #4 Skrevet 26. mai 2015 Det fikk min yngste også. Ser skikkelig tidig ut. Du skal være glad du ikke bor i India, da måtte hun giftet seg med en hund eller noe.
Gjest Keikolina Skrevet 26. mai 2015 #5 Skrevet 26. mai 2015 Finnes de som er født med tenner også, er ikke noen fasit. Det går henne nok godt skal du se
Tirkes Skrevet 26. mai 2015 #6 Skrevet 26. mai 2015 (endret) Jeg fikk, etter min mors beretninger, først en hjørnetann nede, så en fortann oppe, en tann nede osv. Det var bare rot. Jeg gikk ned regulering i over to år i tenårene, både over og under. aner ikke om det har sammenheng, men fikk alle tennene gjorde jeg jo. Og mistet tenner sånn i god tid til første skolebildet. Endret 26. mai 2015 av Tirkes
SaltnPepa Skrevet 26. mai 2015 #7 Skrevet 26. mai 2015 Datteren min fikk 2 tenner oppe først. Så fulgte det etter to nede og to sidetenner oppe på kort tid. Hun fikk alle rundt 9 mnd alder
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2015 #8 Skrevet 26. mai 2015 Datteren min fikk 2 tenner oppe først. Så fulgte det etter to nede og to sidetenner oppe på kort tid. Hun fikk alle rundt 9 mnd alder Hei Kan du dele litt info om din erfaring da din datter fikk sin første tann. Var hun urolig?forkjølet? Feber? Dårlig humør og lite søvn? Min datter begynte å putte ting i munnen allerede da hun var 6 måned gammel men de tennene kom aldri ut før i går . Hun har hatt kraftig forkjølelse i nesten 1 1/2 måned nå og det er på sitt verste nå hun er ekstrem tett i nese og det kommer masse snør i nesesugeren. Anonymous poster hash: 4da0e...add
SaltnPepa Skrevet 28. mai 2015 #9 Skrevet 28. mai 2015 Hei Kan du dele litt info om din erfaring da din datter fikk sin første tann. Var hun urolig?forkjølet? Feber? Dårlig humør og lite søvn? Min datter begynte å putte ting i munnen allerede da hun var 6 måned gammel men de tennene kom aldri ut før i går . Hun har hatt kraftig forkjølelse i nesten 1 1/2 måned nå og det er på sitt verste nå hun er ekstrem tett i nese og det kommer masse snør i nesesugeren. Anonymous poster hash: 4da0e...add Til tross for at hun fikk 6 tenner på veldig kort tid var det ikke så mye vi merket til det egentlig. Husker jeg sa til mannen min at jeg var overrasket over at det gikk så greit. Litt mer sikling enn vanlig var det nok og det klødde litt i munnen virket det som. Kort tid etterpå ble det litt styr med søvnen. Men synes det er vanskelig å si om det hadde noe med tannfrembruddet å gjøre eller om det kanskje kom av andre ting. Vår erfaring hittil er ihvertfall at tannfrembrudd ikke har påvirket jenta i særlig grad, men dette kan nok være individuelt. Og så har jeg hørt at det nok kan være mer plagsomt å få de tennene som kommer når de er litt eldre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå