Gå til innhold

Bordplasdering hesteako

Anbefalte innlegg

Gjest økonomifrue
Skrevet

Lokalet der vi skal ha festen tillater kun at vi sitter i hestesko.

Sammensetning av gjestene er hele familien til mannen, en del unge, de eldste er spreke 60-70 åringer. Også er det 3 forskjellige vennegjenger fra min side, noe familienpå min side og noen av mannens venner... Vi har bestemt at par SKAL sitte sammen, men noen som har ide om hvordan vi kan mikse noen som kjenner hverandre med noen de ikke kjenner? Og hvordan matche unge og gamle? Tipper gjennomsnittet i bryllupet er rundt 35 år...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lokalet der vi skal ha festen tillater kun at vi sitter i hestesko.

Sammensetning av gjestene er hele familien til mannen, en del unge, de eldste er spreke 60-70 åringer. Også er det 3 forskjellige vennegjenger fra min side, noe familienpå min side og noen av mannens venner... Vi har bestemt at par SKAL sitte sammen, men noen som har ide om hvordan vi kan mikse noen som kjenner hverandre med noen de ikke kjenner? Og hvordan matche unge og gamle? Tipper gjennomsnittet i bryllupet er rundt 35 år...

Ikke lett, gi alle par et nr og rull terninger og sett sammen etter det :fnise: Eller etter litt interesse som du vet de har, feks friluftsliv, trening, matlaging osv da kan det hende samtalen går litt lettere. Ikke sett de aller mest sjenerte sammen, spre gledersprederene litt. Ellers er jeg enig at par skal få sitte sammen, i allefall rett ovenfor hverandre hvis noe annet. Personlig liker jeg ikke parsplitting noe spesielt.

Skrevet

Er de mange? Er det mulig å la gjestenne finne plassene selv?

Har forstått at de fleste bestemmer plassering på forhånd. Selv har jeg vært i flere bryllup der vi tok de plassene vi tok og oftest med de vi kom sammen med inn i spisesalen, altså fikk kontakt og samtaleemner med før middagen. Dette gikk utmerket.

Gjest økonomifrue
Skrevet

Er de mange? Er det mulig å la gjestenne finne plassene selv?

Har forstått at de fleste bestemmer plassering på forhånd. Selv har jeg vært i flere bryllup der vi tok de plassene vi tok og oftest med de vi kom sammen med inn i spisesalen, altså fikk kontakt og samtaleemner med før middagen. Dette gikk utmerket.

Vi blir rundt 60 stk. Jeg er i mot fri bordplasdering, fordi da blir det sånn at alle som kjenner hverandre sitter sammen og da blir det klikker/gjenger... Ønsker å koble folk litt sammen, men samtidig la de sitte med noen de kjenner.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kommer til å starte med å spre ut nære familiemedlemmer, så fylle på med de fjernere før jeg deler venner rundt.

Anonymous poster hash: 0d0f8...aeb
Gjest Margit Spat
Skrevet

Når dere jobber med bordplasseringen: tegn en skisse av bordet, og gi hver "gruppering" sin fargekode. La oss f.eks si at din familie er rød, hans familie er grønn, dine venner er gule og hans venner er blå. Lag lapper i hver farge med navnene på. Så fordeler du fargelappene jevnt utover. Dersom du ikke blir helt fornøyd med hvordan enkelte er plassert etter første fordeling, bytter du plasser innad i hver fargegruppe.

Som gjest synes jeg det er hyggelig om jeg kjenner litt flere enn min egen partner der jeg sitter, så selv om man blander gjestene kan det være lurt å gruppere litt i forhold til hvem som kjenner hverandre fra før.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...