Gå til innhold

Airbnb istedenfor hotell?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sitter og lurer på å bestille en liten tur med kjæresten i sommer, og lurer på om vi skal prøve oss på Airbnb istedenfor hotell.

Hva slags erfaringer har dere med det i utlandet?

Er det slik at det er ok å komme hjem midt på natta? Pleier utleieren å være der mye?

Anonymous poster hash: 1b5c1...573
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Elsker AirBnb. Du får ofte mer for pengene enn hvis du velger hotell. I tillegg kan du lage mat selv om du ønsker det og kan oppbevare ting i kjøleskapet. Der jeg har bodd har ikke utleieren bodd på stedet i det hele tatt, så jeg har ikke trengt å ta hensyn til akkurat det.

Anonymous poster hash: 50384...36d
Skrevet

Det varierer hvor vidt man kan komme sent, men de fleste utleiere syns det er greit.

Airbnb er i etter min mening mye bedre enn hotell! Billigere, slipper hotellrom som ser ut som alle andre man har sett før, leier man et helt hus eller leilighet får man kjøkken etc. Ofte balkong og lignende. Leier man et rom får man bli kjent med lokale.

Det er også fint syns jeg å bruke oveenattingspengene på privatpersoner, som ofte ikke har all verden å rutte med. Heller det enn store hotellkjeder

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har leid både gjennom airbnb og andre lignende sider. Leier aldri rom i leilighet, men hele leiligheten/huset. Da har jeg knapt hatt kontakt med eierne, evt kun ved inn/utsjekk, og det passer meg prima.

Nå er det stort sett kun på jobbreise jeg bestiller hotellrom. På privaten, når vi reiser med barna, blir det leilighet/hus. :)

Anonymous poster hash: 8409d...360
Skrevet

Vi har bare hatt hele leiligheter, så utleier har vi bare truffet når vi kom, evt også når vi dro, og telefonkontakt når vi lurte på noe.

Har vært veldig fornøyde, bortsett fra ett sted hvor utleier hadde skrytt på seg aircondition uten å ha det. Vi liker å ha litt space, kunne ordne frokost selv og ha litt snacks og drikke i kjøleskapet, vaskemaskin, og gjerne ha en liten balkong eller en stue å slappe av i. Du betaler også for utvasking, men bør forlate stedet ryddig (utleiere og gjester kan kommentere hverandre, til informasjon når du vil leie andre steder senere).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...