Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger nytt telt :) Når jeg sier "fjell- og turtelt" så betyr det ikke at jeg skal bære det langt oppå fjellet (har et mindre og lettere telt til det), men et telt som tåler tur, vær og vind. Skal ikke brukes på campingplasser, men ute i naturen.

Må være lett og enkelt å slå opp.

Noen som har erfaring med dette teltet: https://www.teltutstyr.no/webshop?referer=none&p=p&ka=4

Eller som kan anbefale et annet, ikke så alt for dyrt, fjell/turtelt for 1 liten og 1 stor + sekker?

Vet at teltene fra Helsport er gode, men de er så himla dyre ;)

(usikker på om dette er rette fora, men legger det inn her og så får tråden flyttes på om nødvendig)

Videoannonse
Annonse
Gjest anonym2233
Skrevet (endret)

Hva syns du om denne? http://www.outnorth.no/bergans/compact-3-pers-tent#Green

Gode ventilasjon, myggnett i alle åpninger, god vannsøyle og stoffet(ripstop) den er laget av

Stenger av aluminium.

Hadde gått for denne framfor den du har i hovedinnlegget ditt :)

Endret av anonym2233
AnonymBruker
Skrevet

Hva syns du om denne? http://www.outnorth.no/bergans/compact-3-pers-tent#Green

Gode ventilasjon, myggnett i alle åpninger, god vannsøyle og stoffet(ripstop) den er laget av

Stenger av aluminium.

Hadde gått for denne framfor den du har i hovedinnlegget ditt :)

Hmm, slett ikke et dumt telt:) Lettere i vekt var det også. Skal absolutt kikke mer på det. Prisen var heller ikke så ille :P

Anonymous poster hash: 0677e...7a7

Skrevet

Hmm, slett ikke et dumt telt:) Lettere i vekt var det også. Skal absolutt kikke mer på det. Prisen var heller ikke så ille :P

AnonymBruker
Skrevet

jeg har det pop ut teltet til Quechua. Enklere får det ikke blitt. bare slipp det og leiren er klar. Samme når du skal pakke sammen leiren.
Det eneste negative. Er at det har en litt upraktisk pakning når det skal transporteres. SLik at jeg må ha det utenpå sekken. men det går helt greit.
Det er nok et av de beste teltene jeg har hatt. Har et par andre versjoner av det også. Veldig praktisk å bare ha i bilen.

Anonymous poster hash: ef258...ec2
Gjest anonym2233
Skrevet

Hvilken prisgruppe tenker du på, forresten? 😊

*sitteribilenogsjekkeruttelt.Veldiglangbilturhjem*

AnonymBruker
Skrevet

Hvilken prisgruppe tenker du på, forresten?

*sitteribilenogsjekkeruttelt.Veldiglangbilturhjem*

Tenker sånn maks 3000,-

Skrevet

jeg har det pop ut teltet til Quechua. Enklere får det ikke blitt. bare slipp det og leiren er klar. Samme når du skal pakke sammen leiren.

Det eneste negative. Er at det har en litt upraktisk pakning når det skal transporteres. SLik at jeg må ha det utenpå sekken. men det går helt greit.

Det er nok et av de beste teltene jeg har hatt. Har et par andre versjoner av det også. Veldig praktisk å bare ha i bilen.

Anonymous poster hash: ef258...ec2

Åhh, så bra :) Det var godt nytt!

Gjest anonym2233
Skrevet

Hva med denne

http://www.xxl.no/villmark/telt-og-lavvo/telt/bergans-trysil-3-pers-telt/p/1088461_1_style#details

Denne virker god, veier 3,5kg.

Også stoff med ripstop, som jeg mener er veldig bra. Gjør teltet ekstra slitesterk, og vil tåle å bli lagt over busker og greier.

En er jo forsiktig uansett med å ikke sett teltet over skarpe kanter.

I tillegg har den fortelt, veldig greit for å oppbevare sekken og annet "utenfor", enn inne hvor man sover. :)

Et annet tips, er jo også tunneltelt tar seg mye bedre ut på fjellet, enn større.

Mer stabil og mindre vindutsatt.

Skrevet

Det så også fint ut. Ligna litt på et anna telt jeg har kikka på, men det du linker til var lettere. Og ja, kjekt med fortelt til baggasje og når msn camper med barn;)

Lurer på om jeg skal gå for det teltet ja:)

Skrevet

Hvis jeg forstår deg rett, TS, så er det en voksen og ett barn som skal på tur. Jeg har Helsport Ringstind Light 2 og er veldig fornøyd med dette, det er lett, tar liten plass og er lett å sette opp. Jeg fikk mitt for 3800,- på nettet. Det er et flott 3-sesongstelt, tåler vind og vær bra, men er nok ikke det beste på vinteren da det nok ikke tåler tunge snøfall best. For en voksen og et barn er dette et bra alternativ (blant mange andre); blir litt i minste laget for to voksne.

Skrevet

Hvis jeg forstår deg rett, TS, så er det en voksen og ett barn som skal på tur. Jeg har Helsport Ringstind Light 2 og er veldig fornøyd med dette, det er lett, tar liten plass og er lett å sette opp. Jeg fikk mitt for 3800,- på nettet. Det er et flott 3-sesongstelt, tåler vind og vær bra, men er nok ikke det beste på vinteren da det nok ikke tåler tunge snøfall best. For en voksen og et barn er dette et bra alternativ (blant mange andre); blir litt i minste laget for to voksne.

Er en voksen og et barn. Skal ikke brukes om vinteren. Har kikket på Helsport for jeg har hørt mye bra om teltene derfra og ser dem ofte anbefalt.

Takk for tips:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...