Gå til innhold

Hva kjøper du- mat eller "plagget"?

Kjøper du "plagget", eller kjøper du mat?  

1. 1. Kjøper du "plagget", eller kjøper du mat?

• Kjøper "plagget" og lever på luft, kjærlighet og spaghetti i to uker
      16
    • Kjøper mat for alle pengene
      13

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Du har to uker igjen til lønn/stipend kommer på konto, og du har bare 600 kr.

En dag ser du "plagget". Det du har lett etter i alle år, det som vil komplettere garderoben din; løfte den opp på et høyere nivå og gjøre deg ekstatisk av lykke over å eie et sånt plagg. Dere skjønner, et sånt plagg man ikke kan gå forbi, men bare MÅ ha. Det kan være en bukse, et skjørt, en jakke, et skopar... Men det koster 499 kr.

Du gjør en kjapp hoderegning, finner ut at om du kjøper dette plagget har du 101 kr til mat, og det beløpet skal vare i to uker. Du har ikke særlig mye mat hjemme fra før heller.

Hva gjør du? Kjøper du plagget, eller bruker du alle pengene på mat?

(Låne penger av venninne eller familie teller ikke her)

Avstemningen er inspirert av Carrie i Sex and the City som heller kjøpte sitt Vogue enn mat når hun var tilnærmet blakk... Gale dama. :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi hadde ikke engang klart oss med 600 kroner på mat i to uker :ler: så mitt valg gir seg selv.

Skrevet

Hadde jeg ikk hatt barn hadde jeg kjøpt plagget, men nå som jeg har barn måtte jeg nok gått for maten.

Skrevet

Siden jeg ikke har barn (Og dessuten bare har godt av å få litt lite mat et par uker :P ) blir det nok "plagget", ja!

Skrevet

600 kr på mat i to uker??? Vi bruker nesten dobbelt så mye på bare én! Men, jeg hadde nok valgt mat likevel.

Gjest Ethereal
Skrevet

Jeg hadde nok valgt maten, matvrak som jeg er. Tror ikke det finnes noe slikt som "plagget" for min del.

Skrevet

Jeg tror jeg hadde valgt maten jeg og. dessuten så tror jeg heller ikke at det finnes et slikt plagg som vil gjøre min garderobe komplett, skal nok mer enn et plagg til for det.

Skrevet

Et plagg alene ville ikke gjort garderoben min komplett, dessuten er det ingen plagg jeg bare "må" ha.

Gjest Fighter
Skrevet

Mat. Nye klær er luksus, mat er nødvendig. Har man ikke råd til nye klær så har man ikke råd til nye klær.

Skrevet

Hadde fin fint klart meg på 100 kroner i mat på to uker jeg,så plagget her også.Men å låne penger av andre fordi jeg hadde brukt opp pengene mine på klær er ikke aktuelt.Litt selvrespekt har jeg da :tunge1:

Skrevet

Hadde jeg levd alene kunne jeg nok spist posesupper og den slags i en uke eller to. Og altså valgt "plagget".

Men i mitt virkelige liv, hadde jeg definitivt valgt mat!

Skrevet

Jeg hadde kjøpt plagget (hvis ikke hadde jeg angra etterpå!) og levd på spaghetti m/ ketsjup. (og bakt brød selv) Og når lønna hadde kommet, hadde jeg unt meg en skikkelig stor pizza fra dolly dimples eller noe... :sikle:

Skrevet

Jeg som bor alene hadde nok kjøpt plagget og håpet på at pappa kom på besøk og fylte opp kjøleskapet. :P

Skrevet
Hadde jeg ikk hatt barn hadde jeg kjøpt plagget' date=' men nå som jeg har barn måtte jeg nok gått for maten.[/quote']

:enig_animasjon:

Skrevet

Hmm..

I utgangspunktet hadde jeg nok brukt pengene på mat, og håpet at de hadde hatt plagget fremdeles når lønnen kom inn. Litt ekkelt å bare skulle ha 100,- å klare seg på i to uker synes jeg. Glad i god mat og kunne variere litt :) (Og 600,- er ganske lite på to uker til mat syns jeg).

Om jeg skulle kjøpt det plagget måtte det i såfall ha vært noe helt spesielt, men vet ikke om ett plagg kunne vært så viktig at jeg bare måtte ha det akkurat der og da!

Så selv om jeg er glad i shopping hadde det nok blitt maten gitt :wink:

Skrevet

Definitivt mat! Selv om jeg ikke har barn er de tider over der jeg gidder å leve for så og si ingen ting i to uker.

I mitt virkelig liv hadde dette slett ikke vært noe problem da jeg til enhver tid kan overtrekke kortet med "småsummer" som dette. :wink:

Skrevet
....I mitt virkelig liv hadde dette slett ikke vært noe problem da jeg til enhver tid kan overtrekke kortet med "småsummer" som dette. :wink:

slik har jeg det også, så i en tenkt virkelig situasjon (....) så hadde jeg kjøpt mat for pengene og kjøpt Plagget på "overtrekk" eller trukket fra sparekontoen min...

dessuten så er det jo ikke bare mat man trenger på to uker, hadde aldri klart meg med bare 600,- på to uker til alt etter regninger, den tiden da det gikk er forbi.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...