Gå til innhold

alenemor fytte til utlandet med 8 åring

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en gutt på 8år med full ansvar.

Jeg skal gifte meg nå i sommeren. Kjæresten bor i Frankrike og har tenkt å fytte der. har funnet et internasjonalt skole der med masse activitet.

Sønnen min er hos faren annenhver helg.

Hvis kjæresten min skulle bo i norge da er det slik at vi må a likevel flytte langt fra faren innen Norge. Og da blir sønnen min å treffe faren like mange ganger som om vi skulle flytte til Frankrike.

Sønnen min er kjent med famfamilien min som bor der Og trives veldig godt når vi e på ferie.

Er det dumt å flytte med han?

Anonymous poster hash: c7ff6...ea1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvsagt er det dumt.

• Liker 13
Skrevet

Om faren er uenig i at du flytter vekk med han kan jeg med hånden på hjertet si at jeg syns du er et dårlig menneske som jeg syns loven burde hatt en paragraf for i straffeloven.

Hva syns sønnen din om dette? Er det ikke trist for han å skulle se faren sin så sjeldent? Husker selv jeg har ligget og grått mange kvelder fordi jeg savnet pappaen min som bodde langt unna.

Det er mange faktorer som spiller inn her og de må du vurdere selv, men det viktigste er jo hva sønnen din ønsker.

• Liker 6
Gjest Wanda Maximoff
Skrevet (endret)

Har jeg ikke lest dette før? Uansett ja, du flytter ikke. Har dere delt foreldreansvar så må du ha hans veldignelse. Hvis kjæresten din vil flytte så selvfølgelig kan du være med, men la nå barnet få beholde skolen sin

Endret av Steve Rogers
AnonymBruker
Skrevet

Sønnen min ønsker det og. Det e ikke noe super duppa hos faren!

Han har blitt anmeldt til politi flere ganger av forskjellige folk blant annet barnevernet. Saker ble henlagt pga manglende bevis.

Folk rundt er imot at sønnen mun drar ditt. Men jeg har ikke noe bevis annet enn det barnet sier til alle. Så er det gaver hver eneste helg!

Har ikke studert videre for at jeg ville at sønnen min skulle bli her og ha samvær med faren..

Tenker altid og gjør det som er best for han. Men må jo og leve. Jeg er ikke bare en alenemor men ei intelligent ung kvinne!

AnonymBruker
Skrevet

Han har blitt anmeldt til politi flere ganger av forskjellige folk blant annet barnevernet. Saker ble henlagt pga manglende bevis.

Folk rundt er imot at sønnen mun drar ditt. Men jeg har ikke noe bevis annet enn det barnet sier til alle. Så er det gaver hver eneste helg!

Har ikke studert videre for at jeg ville at sønnen min skulle bli her og ha samvær med faren..

Tenker altid og gjør det som er best for han. Men må jo og leve. Jeg er ikke bare en alenemor men ei intelligent ung kvinne!

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er egoistisk. Akkurat som det er veldig egoistisk å flytte gutten halve Norge rundt pga kjæresten din.

Anonymous poster hash: 829bb...7cf
  • Liker 3
Gjest Hofmann
Skrevet

Merkelig at det ikke kunne bevises, og merkelig at du ikke nevnte noe om dette før du møtte motbør i svarene du fikk her. En aldri så liten svertekampanje på gang, kanskje?

• Liker 6
Skrevet (endret)

Jeg synes det er egoistisk av far hvis han nekter ungen å ha erfaring med å bo i utlandet og ikke minst snakket et annet språk enn norsk flytende. Det er snakk om Frankrike, ikke Pakistan.

Endret av O.G.
Skrevet (endret)

.

Endret av Selvstendig
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Merkelig at det ikke kunne bevises, og merkelig at du ikke nevnte noe om dette før du møtte motbør i svarene du fikk her. En aldri så liten svertekampanje på gang, kanskje?

Prater ikke dårlig om folk uten at det er nødvendig! Han er faren til sønnen min tross alt. Ble anmeldt men sakene ble henlagt må og betyr noe synes jeg!

Gjest Hofmann
Skrevet

Prater ikke dårlig om folk uten at det er nødvendig! Han er faren til sønnen min tross alt. Ble anmeldt men sakene ble henlagt må og betyr noe synes jeg!

Valgjerd Svarstad Haugland, er det deg? Men fra spøk til alvor; En henleggelse er juridisk sett det samme som en frifinnelse. Hadde blitt litt av et samfunn dersom det ikke var sånn. Det første du bør gjøre er å ta planene dine opp med barnefaren, være åpen og ærlig mot ham, og gjerne presentere noen generøse planer for ham hva anngår samvær. Så får du kanskje litt good-will, og så slipper det å bli et stort problem. SKjønner at det er kjipt å sitte stuck i nisselandet Norge fordi du har en unge med noen herfra, men de reglene eksisterer altså for ungenes skyld, ungenes rett til å ha samvær med sine fedre. En henlagt anmeldelse har sånn sett ingenting å si fra eller til, så dette må dere nesten ordne opp i dere imellom.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Valgjerd Svarstad Haugland, er det deg? Men fra spøk til alvor; En henleggelse er juridisk sett det samme som en frifinnelse. Hadde blitt litt av et samfunn dersom det ikke var sånn. Det første du bør gjøre er å ta planene dine opp med barnefaren, være åpen og ærlig mot ham, og gjerne presentere noen generøse planer for ham hva anngår samvær. Så får du kanskje litt good-will, og så slipper det å bli et stort problem. SKjønner at det er kjipt å sitte stuck i nisselandet Norge fordi du har en unge med noen herfra, men de reglene eksisterer altså for ungenes skyld, ungenes rett til å ha samvær med sine fedre. En henlagt anmeldelse har sånn sett ingenting å si fra eller til, så dette må dere nesten ordne opp i dere imellom.

Takk :)

AnonymBruker
Skrevet

Tenker altid og gjør det som er best for han. Men må jo og leve. Jeg er ikke bare en alenemor men ei intelligent ung kvinne!Anonymous poster hash: c7ff6...ea1

LOL...eh, nei, det er du jo ikke.

Les innlegget ditt en gang til!

Anonymous poster hash: 63b9d...cbe

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er du fransk selv? Ser du skriver en noe pussig norsk.

Anonymous poster hash: d100b...a46

• Liker 1
Skrevet

Du skriver at du er alene m sønnen- men far har normalt samvær- så dere er to om barnet ..og det begrenser deg ..

Hvis far går med på at sønnen flytter-så er det helt ok, hvis han er imot det syns jeg du skal respektere det- og enten la være å flytte eller flytte alene..

Kjedelig-men en av ulempene med å ha barn med en mann som man ikke lever med...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er alene med en baby og har flyttet til Spania. Hadde masse problemer med BF og andre så trengte å bare være meg og babyen. Det er det beste jeg noengang har gjort!

Anonymous poster hash: 12557...ff5

• Liker 1
Gjest Wanda Maximoff
Skrevet

Han er åtte og skal ikke ta stilling til sånne valg.

Du er kanskje en kvinne, en intelligent ung kvinne, men aller først er du mor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...