Gå til innhold

Langtidssteke koteletter

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei!

Vi har noen koteletter som vi har tenkt å spise i dag. Sliter litt med at de aldri blir skikkelig møre. Har lyst å slenge de i ildfast form og sette de i ovnen slik at de står lenge og får godtgjort seg.

Men hvor lenge og til hvilken temperatur?

Jeg har lest 180 grader i 2 timer, men jeg syns det virker veldig varmt for to timer med steking?

Og skal jeg "svi" kotelettene litt i panna først?

Skal jeg ha aluminiumfolie over når de står i ovnen?

Takker for svar :)

Anonymous poster hash: 21c3a...4a8
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det er nakkekoteletter, forresten. TS

Anonymous poster hash: 21c3a...4a8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis du skal pannesteke dem først må de stå kortere. Når jeg har dem i ovn er det 200 gr i 30 min. Da blir de godt stekte! Så ja, 180 gr i 2 timer høres veldig rart ut

Anonymous poster hash: 01e5e...0c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville stekt de litt på forhånd og lagt det i ovnen på lav temperatur i noen timer om du har tid til det. Ikke prøvd det selv, men vil jo tro det fungerer helt fint. 3-4 timer på ca 125

grader går sikkert strålende. Gjerne la de ligge i litt væske med sjy, løk osv osv.

Det er jo tross alt nakkekoteletter, altså samme produkt som vi lager pulled pork med. Her er de i skiver da, men vil tro at det går bra med god tid, lav varme og litt fuktighet. Det som er fordelen med kjøttstykker som dette, det inneholder mye fett og kollagen som brytes ned over tid, gjerne ved lav temperatur.

Sist vi lagde pulled pork på smokeren hadde vi en svinenakke på 2,6kg, den fikk 17timer på 110 grader og den datt i fra hverandre bare vi pirket i den med gaffel. Mye av det samme gjelder jo nakkekoteletter.

Endret av debattanten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...