AnonymBruker Skrevet 25. mai 2015 #1 Skrevet 25. mai 2015 Vi har funnet lokalet vi ønsker å bruke. Selv bor vi, svigers og mange av gjestene på Lørenskog og Lillestrøm. Resten av gjestene holder til i Oslo. Selskapet er i Asker. Dette mener svigermor er for langt unna fordi hun og svigerfar ikke ønsker å avstå fra vin til maten for å kjøre selv eller bruke penger på taxi. Er det virkelig så langt? Dersom vi må holde oss innenfor en radius på 2 km fra hjemmet så er jo alternativene for lokaler ganske begrenset.. For de som ikke er kjente med området rundt Oslo så er det snakk om en ca 40 minutter lang kjøretur hjem til svigers fra lokalet. Sentralt område med buss, tog, taxi, muligheter for å leie buss dersom vi blir nødt til det for at folk tydeligvis skal ta seg bryet med å komme i selskapet vårt. Argh! Anonymous poster hash: 26cb8...c5c
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2015 #2 Skrevet 25. mai 2015 Kjære vene, svigers her må kjøre halvannen time fra hjemmet til kirke, og 35 min for alle fra kirke til lokalet. Ingen her har klaget på dette, og jeg synes de burde tre ut av boblen sin og se hvem sin dag det egentlig er Anonymous poster hash: 162ee...972 3
happiest Skrevet 25. mai 2015 #3 Skrevet 25. mai 2015 De kan da virkelig tenke litt lengre... De kan jo avtale med andre som skal samme veien og spleise på taxi, eller så får en avstå fra alkohol. Er ikke noe større "problem" enn det. 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2015 #4 Skrevet 25. mai 2015 Det tror jeg faktisk bare at jeg hadde blåst i! Da får hun gjøre som hun vil da, med tanke på alkohol! Jeg har vært i flere bryllup som har vært utenfor byen og da har vi jo slått oss sammen flere par og bestilt en minibuss hjem Snakk om å være vanskelig, bare fordi hun kan!! Anonymous poster hash: dd4cf...566 3
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2015 #5 Skrevet 25. mai 2015 Syns faktisk det var litt merkelig å ha så stor avstand. Trenger ikke være 2 km avstand, men det finnes vel noe som er litt nærmere? Men setter dere opp buss bør det gå greit, går jo uansett masse tog på den strekningen. Anonymous poster hash: 3342a...62e
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2015 #6 Skrevet 25. mai 2015 Ta taxi til Asker stasjon! Det går tog til Oslo fra Asker hvert 10. Minutt Anonymous poster hash: cd613...087
Duckie Skrevet 25. mai 2015 #7 Skrevet 25. mai 2015 Synes dette virker helt greit. Går jo tog imellom Asker og Lillestrøm, behøver ikke bytte tog en gang! 2
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2015 #8 Skrevet 25. mai 2015 Det er da ikke uvanlig at det blir såpass stor avstand! Det er rift om selskapslokaler på denne tiden av året, og for mange er det viktig å finne rett lokale, rett pris, rette omgivelser, osv. Svigermor kan bare slutte å pipe. Da vi feiret bryllup var vår siste bekymring hvordan gjester som ikke var kjørbare skulle komme seg hjem, altså, og det var i et område helt uten kollektivtransport. Anonymous poster hash: e09a2...fbe
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2015 #9 Skrevet 25. mai 2015 Jeg ville reagert på den avstanden som gjest. Jeg synes brudeparet bør ta litt hensyn til gjestenes komfort. De setter av en hel dag til å feire deres kjærlighet, ikke gjør det til et større ork enn det allerede er. Anonymous poster hash: 1c262...daf 4
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2015 #10 Skrevet 25. mai 2015 Jeg syntes også dette var unaturlig langt unna. Men ikke krise. Hadde nok ikke sagt så mye på det. Tenker at det da sikkert er et veldig spesielt og fint lokale, og da er det verdt det Anonymous poster hash: e0cbc...4b7 2
Duckie Skrevet 25. mai 2015 #11 Skrevet 25. mai 2015 Det tar 35 minutter med toget mellom Asker og Lillestrøm. Begge steder har bra med kollektivtrafikk, eller man kan enkelt ta en kjapp taxitur om stedet ikke ligger i gangavstand fra stasjonen. Er det virkelig så langt unna? Jeg bruker mer tid på å reise på jobb om morningen!
Alice123 Skrevet 25. mai 2015 #12 Skrevet 25. mai 2015 Ikke superlangt unna, men langt nok til at det blir dyrt med taxi. jeg (med flere) har valgt å ta inn på hotell i brylluper, nettopp for å kunne kose seg med vin til maten uten å stresse med taxi/buss/tog.
funginger Skrevet 26. mai 2015 #13 Skrevet 26. mai 2015 Jeg synes dette høres relativt nære ut. Det som hadde vært rart var hvis det var så langt mellom kirka og festlokalet. Hvis det er tilfelle kunne man vurdert å leie buss. Vi dro til Danmark for å gå i bryllup. Man kan jo ha bryllupet der man selv vil. De burde være glad de slipper å bo på hotell. Asker er jo ikke langt fra Oslo eller Lillestrøm. 2
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2015 #14 Skrevet 26. mai 2015 Om det er 40 min fra vielse til festlokalet skjønner jeg de stusser. Men ikke over at det er 40 mim fra hjemmet. Det er mer en 40 min fra der jeg bor til der jeg gifter meg for å si det slik. Anonymous poster hash: 52f57...c80 2
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2015 #15 Skrevet 26. mai 2015 Jeg syntes også dette var unaturlig langt unna. Men ikke krise. Hadde nok ikke sagt så mye på det. Tenker at det da sikkert er et veldig spesielt og fint lokale, og da er det verdt det Anonymous poster hash: e0cbc...4b7 Det er da ikke langt mellom oslo og asker, folk pendler jo den ruta hver eneste dag. Begynner å bli redd for reaksjonene vi kommer til å få den dagen vi skal gifte oss. Alle vi kjenner er spredt utover hele landet, få i samme byen som oss, de nærmeste 2-3 timer unna. Anonymous poster hash: c1266...7bc 1
Gjest What2say Skrevet 8. juni 2015 #16 Skrevet 8. juni 2015 Altså, her reiser ALLE gjestene fra Oslo og Belgia til Nord Norge for min svigerinnes bryllup..... Ingen klager! Ta det der DERE vil ha det =)
Gjest What2say Skrevet 8. juni 2015 #17 Skrevet 8. juni 2015 Og ps: Det er IKKE dyrt med taxi fra Asker-Oslo hvis man tar Maxi taxi som kan ta 7 stk. Ca 150 kr pr pers! Da kan de feks ta inn på ett billig hotell i Oslo by så lenge?
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2015 #18 Skrevet 9. juni 2015 Det er ikke så langt, men jeg hadde også stusset i og med at det er veldig mange lokaler som er mye nærmere. Hele Oslo og Romerike, faktisk. Anonymous poster hash: b9fef...943
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå