Gå til innhold

Blir det mye veps i sommer?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I fjor var det helt ekstremt hos meg(indre vestlandet)

I syden er det jo nesten ingenting! Veldig rart..

Anonymous poster hash: 5573d...497

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I fjor var det vepseår, så det er mulig det ikke er like ille i år. Jeg håper det i hvert fall. I år har det vært ufattelig mye flått i hvert fall. Jeg har plukket av 6 flått av bikkja og 2 på meg allerede.

Gjest Badebuksa
Skrevet

Skal vi se.. Hva sier stjernene?

AnonymBruker
Skrevet

Håper det! Men i og med at millioner av veps er blitt utryddet ila de 5-8 siste årene så blir det garantert mindre veps enn jorda trenger ihvertfall!

Håper alle er klar over at uten vepsen så kan heller ikke mennesker leve, vi er helt avhengig av pollutionen dems og de er blandt få dyr som virkelig gjør jordas aller mest viktige og grunnleggende overlevelsesarbeid <3

Anonymous poster hash: 528d8...f47
Skrevet

Håper det! Men i og med at millioner av veps er blitt utryddet ila de 5-8 siste årene så blir det garantert mindre veps enn jorda trenger ihvertfall!

Håper alle er klar over at uten vepsen så kan heller ikke mennesker leve, vi er helt avhengig av pollutionen dems og de er blandt få dyr som virkelig gjør jordas aller mest viktige og grunnleggende overlevelsesarbeid <3

Anonymous poster hash: 528d8...f47

Humler gjør en mye bedre jobb på det området.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hveps kommer i 2-årige sykler, og i fjor var det hvepseår, så det kommer til å bli mindre hveps i år.

Når det ikke er hvepseår får de insektene hvepsen livnærer seg på bedre vekstbetingelser. Det betyr at de øker i antall, og hvepsen får næringsgrunnlag for neste år, og blir da overtallige. Dette gir bedre betingelser for parasitter som angriper hveps, og dermed desimeres bestanden, og hvepsens byttedyr får igjen grunnlag for å ekspandere. Slik går hvepsebestanden opp og ned annet hvert år.

Anonymous poster hash: 4b6d9...f9e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...