AnonymBruker Skrevet 25. mai 2015 #1 Skrevet 25. mai 2015 På repertoaret har vi: Gå tur, trille tur, trille tur med dokka, leke med ball i hagen, leke med vannslange/vann, leke med såpebobler, gå tur i skogen, huske, gå på lekeplassen, leke med duplo inne, se film/tv, leke med bamser. Vet vi mangler sklie og sandkasse, men det er på lekeplassen når det blir varmt ute tenker vi å fylle opp bassenget og bade. Men noen som har gode tips til aktiviteter? Føler det bir mye av det samme.Anonymous poster hash: dca20...372
Teriyaki Skrevet 25. mai 2015 #2 Skrevet 25. mai 2015 Synes det ser bra ut det dere gjør jeg. Vi går tur, hopper på trampoline, tar ut kanoen, jobber i hagen, kaster stein i havet, leter ette krabbe og ål i fjæra, bygger sandslott (vi har sjøtomt, derfor mye relatert til hav og fjære), leker med ball, balanserer på planker, sykler tur og egentlig bare gjør det som faller oss inn. Når det blir skikkelig sommer så blir det å ta kano og lavo for å dra på overnattingstur. Bare bruk de mulighetene dere har så blir hun nok strålende fornøyd. Veikritt er forresten en artig aktivitet.
mulberrygal Skrevet 25. mai 2015 #3 Skrevet 25. mai 2015 Leke i en stengt barnehage, være på lekeplass, sykle tur i sykkelsete, kaste stein i havet/dyp grøft, male, fingermaling, lage grøt av søle og småstein ute, blåse ballonger å leke med de ute, bygge fort å lese bok, leke med lekekjøkken, se på tegnefilm, dra på bibliotek.
Sushi Skrevet 25. mai 2015 #4 Skrevet 25. mai 2015 Dra på biblioteket Gå på oppdagelsesferd i skogen Sykle med balansesykkel Piknik ute
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2015 #5 Skrevet 25. mai 2015 Her var det da mye bra! Kan føye til se i bøker og sitte i sykkelsetet bak på mammas sykkel med stopp i parken for en liten piknik med engangsgrill. Luksus å bo så nær havet! Vi bor i byen! 🙋Anonymous poster hash: 4e008...fec
Pyntestøv Skrevet 25. mai 2015 #6 Skrevet 25. mai 2015 Vi drar til en åpen bondegård (bor i Oslo, flere besøksgårder, men det er det vel også andre steder?), drar til svømmehallen, drar på interaktiv lekebutikk (hvor man kan leke med lekene), sykler til nye lekeplasser (barnehager er egentlig best mtp alder), drar på besøk hos venner/familie med små barn, leker med vann i dusjen (med ulike boller, plastkopper, plastflasker, etc - kanskje ikke så miljøvennlig), hjelpe-til-leken (hjelpe til med middag, vaske, kaste søppel - min snart 2-åring elsker dette, hehe), sette på musikk og danse, gå på loftet og lete etter morsomme ting i boden (bor i blokk, typisk regnværsdagaktivitet), tegne/male, kjøpt memory og øver på å finne like par, bygge hytte inne under bord og stoler, gå i skogen (ble først populært nå)... var noe av det jeg kommer på i farten. Fin tråd forøvrig. Trenger inspirasjon Tenker å prøve barneteater snart. Er også noen kafeer her i byen med lekerom, som kan være populært.
Berit Skrevet 25. mai 2015 #7 Skrevet 25. mai 2015 La toåringen røre i vaffelrøren, hjelpe å holde i mel og melk som helles oppi røren. Stor stas
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2015 #8 Skrevet 25. mai 2015 Bake brød. Stas å kna på sin egen lille bit av brøddeigen. Plukke blomster går jo an nå. Store gatekritt og klusse litt ute et sted. 20 kr på nille/europris. Anonymous poster hash: 9b8c0...7e2
Pyntestøv Skrevet 26. mai 2015 #10 Skrevet 26. mai 2015 Hvor er de interaktive lekebutikkene? Er en her i Oslo, på Steen og Strøm. midt i sentrum. Hamlyes heter den 1
mintgrønn Skrevet 26. mai 2015 #11 Skrevet 26. mai 2015 Bygge hytte inni (eller ute), lage masse skum av Zalo i vanndammer eller med vannslangen, jobbe i hagen (fjerne ugress f.eks) hjelpe til med å vaske hus, bygge duplo, gå tur, leke på lekeplasser, hjelpe til med å lage middag eller bake noe, se på film, tegne, male, (vi legger ofte en meter med papir (papirduk) på gulvet og da får han male og tegne på det) plastalin, perler, kaste stein i vannet, plukke blomster, spise piknik ute eller inni en hytte vi har laga av pledd, sykle ute, tegne med kritt ute, finne insekter og dyr i jorda og i gresset, dra på biblioteket, spise på kafe, dra en tur på sykehuset og se på ambulanser, spise i kantina der og se på legene (det syntes han var stas:P og billig underholdning. haha), dra på akvariet, dyrehage, gård, dyrebutikk, besøker venner med barn, sånne type ting:)
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2015 #12 Skrevet 26. mai 2015 Bare være sammen. Være nysgjerrig på hva 2 - åringen er oppatt av. Nok aktivitet for en lang tid. I tillegg til alt annet som står skrevet :-) Anonymous poster hash: c9c45...505 1
Boletta Skrevet 26. mai 2015 #13 Skrevet 26. mai 2015 Er en her i Oslo, på Steen og Strøm. midt i sentrum. Hamlyes heter den Takk, den må testes ut!
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2015 #14 Skrevet 27. mai 2015 Vi drar til en åpen bondegård (bor i Oslo, flere besøksgårder, men det er det vel også andre steder?), drar til svømmehallen, drar på interaktiv lekebutikk (hvor man kan leke med lekene), sykler til nye lekeplasser (barnehager er egentlig best mtp alder), drar på besøk hos venner/familie med små barn, leker med vann i dusjen (med ulike boller, plastkopper, plastflasker, etc - kanskje ikke så miljøvennlig), hjelpe-til-leken (hjelpe til med middag, vaske, kaste søppel - min snart 2-åring elsker dette, hehe), sette på musikk og danse, gå på loftet og lete etter morsomme ting i boden (bor i blokk, typisk regnværsdagaktivitet), tegne/male, kjøpt memory og øver på å finne like par, bygge hytte inne under bord og stoler, gå i skogen (ble først populært nå)... var noe av det jeg kommer på i farten. Fin tråd forøvrig. Trenger inspirasjon Tenker å prøve barneteater snart. Er også noen kafeer her i byen med lekerom, som kan være populært. Hvor finnes det interaktiv lekebutikk? 😊Anonymous poster hash: 2415f...82c
Boletta Skrevet 27. mai 2015 #15 Skrevet 27. mai 2015 Hvor finnes det interaktiv lekebutikk? 😊Anonymous poster hash: 2415f...82c Se svaret over 😉
Zienna Skrevet 27. mai 2015 #16 Skrevet 27. mai 2015 Synes du gjør masse sammen med barnet ditt.Jeg er farmor til en 2-åring, og bare hun får være med på alt jeg gjør, så er hun strålende fornøyd. Hun får en godt oppvridd klut når jeg vasker osv. I hagen dilter hun etter meg med egen spade, eller jeg fyller ei bøtte med vann slik at hun kan lage "suppe". Så "smaker" jeg, og skryter av maten.. Det skal ikke mye til for at en 2-åring føler seg flink og verdsatt:)
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2015 #17 Skrevet 28. mai 2015 Er en her i Oslo, på Steen og Strøm. midt i sentrum. Hamlyes heter den Kun for barn med sideskill og vaffeljakke :DAnonymous poster hash: a3806...da4 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2015 #18 Skrevet 28. mai 2015 Kun for barn med sideskill og vaffeljakke :DAnonymous poster hash: a3806...da4 Kom i skade for å like kommentaren, men hvorfor det? Jeg drar dit med mine venner og ingen av våres barn er slik du beskriver Anonymous poster hash: f663e...934
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå