Gå til innhold

Blåmerke under negl storetå - farlig?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Begynte opplæring i ny jobb på mandag. Jobbet hele uken frem til fredag. Er en jobb med mye gåing, så gikk 7 1/2 time av 8 timers vaktene. Merket at jeg var ekstremt sliten i bena selv om jeg hadde gått med joggesko med god demping, men tenkte ikke noe mer over det.

Nå på lørdag etter den verste hevelsen i føttene hadde gått vekk, hadde jeg fortsatt vondt i storetåen på venstre fot og venstre del av neglen har blitt mørk-lilla. Gjør mer og mer vondt for hver dag, og i natt våknet jeg fordi det gjorde så vondt. På lørdag gjorde det bare vondt innimellom, men nå gjør det vondt hele tiden.. Har gått uten sko og sokker både lørdag, søndag og til nå.

Vil det ta lang tid før smerten går over? Er livredd for at neglen skal falle av. (Syns føtter er skikkelig ekkelt fra før, om jeg ikke skal miste neglen også.

Er det noe jeg kan gjøre selv for at smerten skal bli borte?

Gjør ikke bare vondt på selve neglen, men egentlig i hele venstre halvdel av storetåen. Er litt sånn "svakt dunkende" smerte.

Anonymous poster hash: d8652...5f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde det samme i fjord, blåmerke på storetå neglen. Gjorde vondt hvis jeg nesten bare kom nær. Fikk det pga for trange sko tror jeg.. Men den var blå lenge, også etterhvert løsna neglen der den var blå. Så den kommer kanskje til å løsne helt. Spørs hvor stor del av neglen som er blå (mørk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det samme i fjord, blåmerke på storetå neglen. Gjorde vondt hvis jeg nesten bare kom nær. Fikk det pga for trange sko tror jeg.. Men den var blå lenge, også etterhvert løsna neglen der den var blå. Så den kommer kanskje til å løsne helt. Spørs hvor stor del av neglen som er blå (mørk)

Så nå at det var venstre halvside av neglen. Da løsner nok den. Skjedde det på meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mistet noe på en hylle på en av tærene mine, begynte å blø under neglen og fikk blåmerke men det gjorde bare vondt der og da, måtte vente over et halvt år på at neglen skulle vokse ut men har blitt god som ny nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bytt sko. Det er noe i skoen din som trykker på tåa di. Bruker du vanlig joggesko? Sandaler er å anbefale om du går mye (så sant du jobber inne)

Anonymous poster hash: d5a44...44f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk for svar :)

Auch, er det ikke stor infeksjonsfare hvis neglen detter av? Gjør det vondt? Hadde håpet den ikke skulle falle av :( haha jaja, da har jeg lært til neste gang. Får bytte sko :) !

Anonymous poster hash: d8652...5f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Når man har fått en blødning under en negl, som du har nå. Så kan det hjelper at legen lager et hull i neglen. Det er ikke vondt. Da får man bort trykket som lages under neglen.

Om du mister neglen så lages det fort en hinne over neglsengen, så infeksjonsefaren er liten.

Anonymous poster hash: 31c5a...bbd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg mistet neglen merket jeg ikke noe smerte :) trodde det skulle være kjempe vondt men det var det absolutt ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...