Gå til innhold

Plutselige knesmerter!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! For litt over en måned siden begynte jeg å jogge. De første ukene jogget jeg cirka 2-4 ganger i uken. Jeg har siden den gangen merket en stor fremgang i henhold til kondisjonen. Denne uken har jeg jogget 6 dager. I går når jeg jogget, fikk jeg plutselig smerter i det høyre kneet. Smertene er diffuse, vet ikke hvor i kneet de kommer fra. Er verken hoven eller varm, men det gjør vondt å gå. Kan jeg ha overbelastet kneet siden jeg har jogget såpass mange dager denne uken? Det skal sies at jeg jogger relativt sakte og runden jeg jogger er på 6 km, som består av grus og asfalt. Har fått tilpasset sko fra Løplabbet med veldig god demping, så det er ikke skoene det er noe i veien med.

Noen som har opplevd det samme? Hva bør jeg gjøre videre fremover? Elsker å jogge, så dette er utrolig kjipt :(

Anonymous poster hash: f44e7...779
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, er nok overbelastning! Been there! Eneste som funker for meg (kommer tilbake dritfort hvis jeg ikke passe på) er å variere underlaget, unngå asfalt og grus mest mulig. Og så varierer jeg treningen og joggeturene, noen korte, noen litt lenger, noen i oppoverbakke etc., i håp om at muskulaturen og skjelettet skal bli bedre rustet for jogging.

Jeg overpronerer bittelitt når jeg jogger rolig, men har nøytralt tråkk i høyere tempo (sa de på löplabbet), så jeg prøver å holde høyere tempo enn jeg egentlig vil, og føler at det hjelper -men vet ikke helt sikkert,kan være innbilning :P

Men det er noe drit! Kan ha en dødsbra tur, men så begynner det å krangle med kneet, og til slutt er det ikke fysisk mulig å fortsette. Tenkte lenge at det kanskje var psykisk/somatisk, at jeg kunne presse meg gjennom vondtene, men nej :(

Men prøv det jeg sa, og jogg med forskjellige typer sko sånn at tråkket varieres :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...