AnonymBruker Skrevet 25. mai 2015 #1 Skrevet 25. mai 2015 Hei! For litt over en måned siden begynte jeg å jogge. De første ukene jogget jeg cirka 2-4 ganger i uken. Jeg har siden den gangen merket en stor fremgang i henhold til kondisjonen. Denne uken har jeg jogget 6 dager. I går når jeg jogget, fikk jeg plutselig smerter i det høyre kneet. Smertene er diffuse, vet ikke hvor i kneet de kommer fra. Er verken hoven eller varm, men det gjør vondt å gå. Kan jeg ha overbelastet kneet siden jeg har jogget såpass mange dager denne uken? Det skal sies at jeg jogger relativt sakte og runden jeg jogger er på 6 km, som består av grus og asfalt. Har fått tilpasset sko fra Løplabbet med veldig god demping, så det er ikke skoene det er noe i veien med. Noen som har opplevd det samme? Hva bør jeg gjøre videre fremover? Elsker å jogge, så dette er utrolig kjipt Anonymous poster hash: f44e7...779
Marthos Skrevet 25. mai 2015 #2 Skrevet 25. mai 2015 Ja, er nok overbelastning! Been there! Eneste som funker for meg (kommer tilbake dritfort hvis jeg ikke passe på) er å variere underlaget, unngå asfalt og grus mest mulig. Og så varierer jeg treningen og joggeturene, noen korte, noen litt lenger, noen i oppoverbakke etc., i håp om at muskulaturen og skjelettet skal bli bedre rustet for jogging. Jeg overpronerer bittelitt når jeg jogger rolig, men har nøytralt tråkk i høyere tempo (sa de på löplabbet), så jeg prøver å holde høyere tempo enn jeg egentlig vil, og føler at det hjelper -men vet ikke helt sikkert,kan være innbilning Men det er noe drit! Kan ha en dødsbra tur, men så begynner det å krangle med kneet, og til slutt er det ikke fysisk mulig å fortsette. Tenkte lenge at det kanskje var psykisk/somatisk, at jeg kunne presse meg gjennom vondtene, men nej Men prøv det jeg sa, og jogg med forskjellige typer sko sånn at tråkket varieres
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå